Fitfarm Bikini Challenge - kokemuksia?
Otsikko! Elikkäs onko täällä sellaisia, jotka ovat olleet ko. valmennuksessa mukana? Miten meni, millainen ruokavalio on, entäpä treenit, suosittelisitko? Vapaasti kommentteja kehiin, olen nimittäin ihan kahden vaiheilla, että ostaisinko tuon.
Kommentit (61)
Suosittelen, jos olet urheilullinen ja itsekuria pitää suht tiukkaa ruokavaliota yllä tuon ajan. Kiinteydyin (laihduin) rutkasti ja kroppa oli mieletön. En vaan sen jälkeen oikein osannut pitää sitä yllä (vaikka neuvoivatkin :) ).
Mutta hyviä ruokavinkkejä, treenejä (jotka vaihtui viikoittain) ja hyvän ruokavaliopohjan sain, jota olen pidän runkona edelleen.
Mulle ei ole moittimista ja mietinkin siihen ryhtymistä taas. Koko treeni/ruokavalio, laihdutus/kiinteytys on susta kiinni, he kyllä tukevat ja neuvovat paljon.
Mulla ainakin oli tosi hankala aloittaa tuo, kun kaikki vaihtui ihan heittämällä (elämäntavat). Oli vaikeaa myös sovittaa kaikki normaaliin arkeen, varsinkin kun on lapsia.
Olin SD:ssä mukana. Eikä se sopinut minulle, koko ajan kauhea nälkä ja olin vihainen jatkuvasti. Laihduin 6viikossa sen 10kg mutta se nälkä.. En kokeile enää toiste.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:57"]
Kuinkahan tuo soveltuu henkilöille joilla ei ole painossa juuri pudotettavaa?
[/quote]
Varmaan ihan hyvin, mikäli henkilöllä ei paljoa ole lihasta. Bikinikunto ei ole yhtä kuin laiha. Itse preferoin lihaksikkaampaa versiota.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 00:26"]
[/quote]Varmaan ihan hyvin, mikäli henkilöllä ei paljoa ole lihasta. Bikinikunto ei ole yhtä kuin laiha. Itse preferoin lihaksikkaampaa versiota.
[/quote]
Hyvä kysymys! Mä, siis ap, olen ihan hyvässä semilihaksikkaassa kunnossa, mutta on vähän ylimääräistä höttöä. Ei herranjestas kun tekisi mieli ostaa tuo mutta satku on toden totta tosi paljon, kuten joku tuolla aiemmin sanoi. :D
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:54"]
Jos on vähääkään aikaisemmin seurannut fitnessympyröitä, niin on mielestäni turhaa maksaa jostain 10 viikon ruoka-aineluettelosta, normi treeniohjelmasta ja vertaistuesta. Kaiken tiedon löytää netistä ihan ilmaiseksi.
Olin itse jossain ilmaisessa gfg-kokeilussa aikoinaan, ihan ok se treeniohjelma oli, ruokatsydeemit tuttua huttua, mutta se porukka oli ihan uskomatonta. Puolet jotain syönishäiriöisiä, suuri osa inhosi rahkaa ja raejuustoa jo valmiiksi ja halusivat tilalle jotain muuta, osa ihmetteli kun paino ei laske vaikkei noudata ohjeita ja ilmapiiri oli hieman kireä ja iloton.
[/quote]
Itse osallistuin keväällä yhteen fitfarmin dieettiin, ja aivan samat asiat oli siellä nähtävissä nyttenkin. En ymmärrä, miksi joku osallistuu ihan vapaaehtoisesti ja maksaakin vielä valmennuksesta kun "rahka on pahaa" ja "mä en ainakaan syö raejuustoa" ja "en mä ainakaan aio lähteä lenkille tai käydä salilla" jne. Jatkuvaa nillittämistä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Plus lisäksi siellä oli porukkaa, joka mennen tullen teilasi ne, joilla paino ei syystä tai toisesta pudonnut 5 kiloa viikossa. Tosi huonot fiilikset jäi noista ihmisistä.
Jälkikäteen olen huomannut, että 99% samat ruokavalio-ohjeet pyörii niissä kaikissa valmennuksissa. Enää en osallistuisi ja maksaisi niistä. Kun on yhden nähnyt, on nähnyt ne kaikki.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:55"]
Elokuun 2013 BC osallistuneena en voi kehua. Ohjeet oli tosi huonot ja kun kysyi FF tiimiltä neuvoa niin vastaukset oli joko tosi tympeät tai "älä tee mitään mitä ei ole ohjeessa". Ilmeisesti kuitenkin muuttunut nyt vuoden aikana.
Dieetti on RANKKA. Vähän hiilareita ja kaloreita tosi vähän treenin rankkuuteen nähden. Jos jaksat todella kurinalaista elämää 10viikkoa ja olet valmis luopumaan menoista treenien ja ruokailuiden takia, kokeile ihmeessä. Meidän ryhmässä sellaiset ketkä jaksoi panostaa 100% siihen 10 viikkoon sai aikaan todella huikeita tuloksia. Itse en jaksanut, vaan tein noin 3 treeniä viikossa ja söin pääasiassa ohjeen mukaan, mutta lisäten hiilareita, ja 10vk aikana tippui 6kg paino.
[/quote]
Kiitos paljon! :) Osaatko sanoa paljonko ruokavaliossa oli kaloreita ja hiilareita?
[/quote]
Minä olin kans tässä mukana, luulen et kalorit meni 1700 korville mutta treenit tiputti tietty. Kekseliäästi syöt muutakin kuin jauhelihaa ja kasviksia :)
Jossain vaiheessa tuli rajoitus kasviksiin mutta en sitä pystynyt noudattamaan, olisin ollut liian nälkäinen. Paino tippui silti (lisänä oli parit bileillat ja Saksan reissu)
[/quote]
Onpa kiva kuulla! :) Mimmosii treenit oli? Mullakin olis vähän muutakin elämää tulossa tässä syksyllä, mutta tekisi mieli silti ottaa ohjeet ja noudattaa sen verran mitä pystyy. -ap
[/quote]
Perustreenejä (salilla tehtäviä) jotka pysyi sen 10 vko + joka viikko uusi ulkotreeni. Kaveri teki nyt kesällä sen, ei päässyt salille järin lainkaan, teki hommia lähinnä takapihallaan ja kuulemma kiinteytyi ja paino tippui (itse nainen oli alupitäen hoikka mutta halusi lihasta)
BC:n nimenomaan tarvitaan pohjakuntoa, eikä tarkoitettu sohvaperunoille. Itse olin 160cm, 60 -61kg kun aloitin, alimmillaan BC:N aikana painoin 57kg, sit se jäi 58kg pitkäksi aikaa. Lienen nyt taas kesän herkuista tuon 60kg :) en ennen tätä ollut salille juuri käynyt, muuta urheilua kylläkin takana 10v
itse joustin ruokavaliota elämän mukaan (mutta pääasiassa noudatin), treenit tein kyllä tunnollisesti.
Näitä nettitreenejä on tätä nykyään netti pullollaan, mutta ei tämä ff hullumpi vaihtoehto ole.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 00:26"]
[/quote]Varmaan ihan hyvin, mikäli henkilöllä ei paljoa ole lihasta. Bikinikunto ei ole yhtä kuin laiha. Itse preferoin lihaksikkaampaa versiota.
[/quote]
Hyvä kysymys! Mä, siis ap, olen ihan hyvässä semilihaksikkaassa kunnossa, mutta on vähän ylimääräistä höttöä. Ei herranjestas kun tekisi mieli ostaa tuo mutta satku on toden totta tosi paljon, kuten joku tuolla aiemmin sanoi. :D
[/quote]
Säästä rahasi ja osallistu vaikka tähän, ei maksa mitään:http://www.musclechallenge.fi
Fitfarmin ohjelmat on varmaan hyvä startti jollekin, joka ei ole treenaillut aiemmin (tosin treeniohjelmat ovat turhan monimutkaisia) ei tiedä diettaamisesta mitään ja tarvitsee jonkun muun tekemät gramman tarkat ohjeet.
Ongelma on sitten noudattaminen; siinä tulee aloittelijalle ihan kamalasti uutta, se vie tuhottomasti aikaa ja treeni on rankkaa, mm. aamuaerobiset. Tuloksia luvataan ihan poskettomasti, ohjelma on aivan sama kaikille lähtökohdista riippumatta. Pikaisen googlauskierroksen tehtyäni tosi moni oli lihonut ne vaivalla kiristetyt kilot takaisin kuurin loputtua ja ostanut sitten uuden fitfarmin tuotteen. Just.
Tässä ilmainen "bikinichallenge, sivusto täynnä treenohjelmia, ilmainen ekirja Fuck the calories, treenoohjelmia kaiken tasosislle , treenivideoita jne
Ostakaa sillä satasella ihania treenivaatteita, paljon kivempi ja hyödyllisempi motivaattori :-D
Ilmainen treeniohjelma bodyfitness urheilijalle:http://joni.optimalperformance.fi/cosmopolitan-ja-ilmaiset-treeniohjelmat/
Gfg-ruokamäärät:http://www.rasvanpoltto.info/dieetti/jutta-gustafsberg-dieetti/
Satku säästetty.
Ap kiittää kommentoijia 34&35, mä kokeilen näitä <3 Ja muitakin mielipiteensä antajia!
Hei mua kiinnostais tää, lisää kokemuksia =)
Videot ovat kyllä tosi hyvät, esim bodycampilla ei saa videoita ollenkaan ! Ohjeet sopivat kelle vaan, koska saa kotitreeni ja salitreeniohjeita. Ruokailutkin pystyy itse sovittaa omaan päivään. MUTTA mulla ei toiminut vähähiilarinen ruokavalio yhtään (ei ollut pudotettavaa, piti vain kiinteytyä). Bikini challengen aikana mun paino putosi 58 > 53, nesteitä suurin osa, koska tulivat heti takasin kun hiilaria lisättiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:35"]Aika vaatimattomia olivat tulokset suurimmalla osalla kevään ryhmässä. Tosi joukossa oli myös muutamia loistavat tulokset saaneita, mutta vähemmistönä.
[/quote]
Sehän taas ei johdu ohjeista, vaan niistä jotka ei niitä noudata. Sd ainakin toimii, tosin burnerit ja green tea tabut voi pilata maksan, joten ne kannattaa jättää kauppaan.
[/quote]
mua niin ärsyttää toi että "olis toiminu jos olisit noudattanut ohjeita". Mä noudatin, enkä pitänyt edes toista herkkupäivää. Silti ei tulosta. Sama kuin edellinen
Paljonko kaloreita ja hiilareita ruokavaliossa on?
Tulokset riippuu ihan motivaatiosta: treenit täytyy tehdä ja syödä ohjeiden mukaan.Dieetti on aika rankka - ruoka on pelkistettyä, paljon proteiinia ja vähän hiilareita. Suunnitteen puolessa välissä on kuitenkin tankkauspäivä, sillon saa vetää hiilarimättöän ihan urakalla :)
Multa tippu 10-viikon aikana 1kg. Tosin olin normaalipainoinen eikä painonpudotus ollu edes tavoitteena, enemmänki kiinteytys. Naurattaa vähän nää kommentit, joissa parjataan että hölmö ohjelma, kun ei sovi normaalin ihmisen arkeen..kyse on bikinifittness dieetistä, ei elämäntavasta. Tätä ei oo tällasenaan tarkotus jatkaa 10-viikkoa pitempään.
Eiköhän tulokset oo helppoi saaha ku tekee mitä pitää;) mää ainaki oon vaa lukenu netistä ohjeita ruokii ja mitä ruokaa kannattaa syyä:D perse ylös penkistä nii joha tulosta alkaa näkyy.:D
mulla alkaa tämä parin viikon päästä. Olen nyt tekemässä lisäravinnetilausta ja kysyisin, että mitä tarvii tilata? Palaria (suositellaanko Dietmixiä kuten Superdieetissä ) vai jotain muuta? Entä vihreä tee, rasvanpolttajat?
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4236782/bikini_challenge
Mietiskelin tuossa aloituksessa bikini challengeen osallistumista, päädyin nyt sitten lähtemään mukaan! Treenejä odotan ennenkaikkea ja niiden suhteen odotukset aika korkealla. Katsotaas miten käy! :)
Tsemppiä hurjasti AP:lle jos päätät osallistua!