Työkkäri kysyy harrastuksista, mitä siihen vastataan?
Työkkärissä kuulemma kysellään että mitä harrastuksia ja vapaa-ajan viettämisen tapoja on. Mitä siihen "kuuluu" vastata? Kelpaako jos sanoo että käy kahvilla kavereiden kanssa ja kuuntelee äänikirjoja? Vai pitäisikö olla jotain ns. oikeita harrastuksia?
Kommentit (45)
Harrastusten perusteella voidaan etsiä jotain tekemistä. Esim. Harrastaa ruoanlaittoa -> keittiö hommiin tai taiteilu -> pieniä graafisia hommia, jne.
Jotkut harrastukset toki voivat kertoa perehtyneisyydestä johonkin alaan, voivat olla etu työnhaussa.
En ole kylläkään ollut työkkärin kanssa tekemisissä melkein 30(HUI!) vuoteen.
Itse sanoisin tv:n katselu, vaikka en edes omista telkkaria.
Älä missään tapauksessa sano MITÄÄN, mitä voisi rahastakin tehdä. Näitä on esim. bloggaaminen/tubettaminen, runojen kirjoittaminen, käsityöt, leipominen, koiran ulkoiluttaminen.
Kerro miten kutsut yksisarvista luoksesi pimeydestä ja voimaannut sen ilmestymisestä.
Assburger kirjoitti:
Jotkut harrastukset toki voivat kertoa perehtyneisyydestä johonkin alaan, voivat olla etu työnhaussa.
En ole kylläkään ollut työkkärin kanssa tekemisissä melkein 30(HUI!) vuoteen.
Työtä haetaan itse. Se mitä hakemuksessa kertoo itsestään ja mitä työkkärissä kertoo itsestään ovat kaksi eri asiaa.
Ei siellä mistään harrastuksista kysellä.
Ne selvittää noilla kysymyksillä onko elämänhallinnassa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on harrastus.
VÄÄRIN!
SE ON KOKOPÄIVÄTYÖ TYÖTTÖMÄLLE. Näin sanoi te toimiston setä kerran alkuinfossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin tv:n katselu, vaikka en edes omista telkkaria.
Älä missään tapauksessa sano MITÄÄN, mitä voisi rahastakin tehdä. Näitä on esim. bloggaaminen/tubettaminen, runojen kirjoittaminen, käsityöt, leipominen, koiran ulkoiluttaminen.
Työkkärin mielestä teeveen katselustakin voi saada tuloja. Jos katselee vaikka naapurin Martan puolesta kun Martalla huono näkö.
2000-luvun alussa, kun olin juuri valmistunut koulusta ilmoitauduin työkkäriin kun ei valmiina ollut työpaikkaa. Halusin alan hommiin, ja jättää kaikki työkkärin hanttihomma-kiusaamiset kokematta. Joten tuohon harrastuskysymykseen kerroin kiljun valmistamisen ja juomisen, makkaran grillaamisen ja vapaamielisten naisten kanssa vehtaamisen. Hyvin onnistuin, ei tullut työkkärin kiusailuja ja parin kuukauden päästä sain alani työpaikan oman työnhaun kautta. :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä harrastus kertoo elämänhallinnan ongelmasta?
Vierailija kirjoitti:
Sille firmalle ei kuulu harrastuksesi pätkääkään. Sano harrastavasi vaikka viinaa ja pikkurikollisuuksia. Minä en enää kertoisi työkkärille harrastuksiani, koska harrastusten mukaan ihmiset jaetaan hyviin ja huonoihin. Kerran erehdyin kertomaan harrastavani lukemista ja kävelyä. Sain kauheat moitteet, koska minulla ei ole mitään ns. oikeita harrastuksia.
Jos toi on totta, niin onpa ollut sivistymätön virkailija. Jos mulle joku kertoo lukevansa paljon menee hän mun asteikolla huipulle. Ehdottomasti. Kertoo paljon ihmisestä.
Mainitsin tyhmyyksissäni, että koodailen huvikseni. Tähän iskivät kiinni ja halusivat tietää miksi en tee siitä työtä ja teenkö sitä rahapalkkiona muille.
Työkkärin täti kun ei ymmärrä, että koodailu kotona ei tuo hirveästi meriittejä työelämään, varsinkaan kun ei ole koulutusta sinne alalle. Samasta syystä työkkärin täti ilmoitti, että en voi hakea te-koulutukseen koodauspuolelle, josta voisi työllistyä paremmin, koska osaan jo eikä siitä ole minulle lisäarvoa.
T. 1.5 vuotta työttömänä, kun ei edes Mäkkärin kassalle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tiedustelevat sitä harrastako yhtään mitään, jos et niin se kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tiedustelevat sitä harrastako yhtään mitään, jos et niin se kertoo paljon.
Niin mitä se kertoo? Mä en harrasta mitään ja olen ihan tavallinen perheenäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on harrastus.
VÄÄRIN!
SE ON KOKOPÄIVÄTYÖ TYÖTTÖMÄLLE. Näin sanoi te toimiston setä kerran alkuinfossa.
totta mutta joskus työ voi olla myös harrastus. Joitakin tällainen onni potkaisee.
Työkkärin tarkoituksena on ainoastaan löytää toiminnastasi jokin kiinnepiste, jonka varjolla sinulta voidaan evätä työttömyyskorvaus. Olkaa varovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se kertoo? Mä en harrasta mitään ja olen ihan tavallinen perheenäiti.
Se kertoo laiskuudesta ja saamattomuudesta. Ei ne pelkästään tuota kysy vaan siinä on muitakin kysymyksiä ja niistä tehdään johtopäätökset tarvitko elämänhallintaan tukea.
Itse olen varonut kertomasta, että harrastan viron kielen opiskelua. Kaikesta opiskelusta voi tulla ongelma työkkärin kanssa.
En ole myöskään kertonut, että teen paljon käsitöitä, ettei minua vaan laiteta jonnekin yläkouluun kässänopea sijaistamaan tms.