Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri kysyy harrastuksista, mitä siihen vastataan?

Vierailija
21.07.2021 |

Työkkärissä kuulemma kysellään että mitä harrastuksia ja vapaa-ajan viettämisen tapoja on. Mitä siihen "kuuluu" vastata? Kelpaako jos sanoo että käy kahvilla kavereiden kanssa ja kuuntelee äänikirjoja? Vai pitäisikö olla jotain ns. oikeita harrastuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tavoitteellista harrastusta ei kannata mainita esim. opiskelu.

Joku lukeminen ym. on aika turvallinen vaihtoehto. Jotain liikunnallista voi tuoda esiin, niin näkevät, että työttömänä ollessaan pitää ns. työkunnosta huolta, mutta tämäkään ei saa olla liian aikaa vievää.

Oikeasti asia ei kuulu työkkärille ja yleensä on joku ketunhäntä kainalossa näiden kyselyjen takana. Kannattaa jotenkin vaan luovia ja vastailla jotain ympäripyöreää.

Vierailija
42/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Jotkut harrastukset toki voivat kertoa perehtyneisyydestä johonkin alaan, voivat olla etu työnhaussa.

En ole kylläkään ollut työkkärin kanssa tekemisissä melkein 30(HUI!) vuoteen.

Työtä haetaan itse. Se mitä hakemuksessa kertoo itsestään ja mitä työkkärissä kertoo itsestään ovat kaksi eri asiaa.

Joo, 30v sitten työkkäri oli paljon mukavampi paikka asioida, 2 työpaikkaa löysin toimiston listoilta, jopa ensimmäisen vakituisen työni.

Toki hain noita työpaikkoja sitten itse, ei ollut työkkärin osoittamia hommia.

Yhdestä paikasta jopa varoittivat, ettei tuota kannata hakea, ei siinä paikassa kukaan viihdy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne selvittää noilla kysymyksillä onko elämänhallinnassa ongelmia.

Mikä harrastus kertoo elämänhallinnan ongelmasta?

Lähinnä tiedustelevat sitä harrastako yhtään mitään, jos et niin se kertoo paljon.

Niin mitä se kertoo? Mä en harrasta mitään ja olen ihan tavallinen perheenäiti.

Se kertoo laiskuudesta ja saamattomuudesta. Ei ne pelkästään tuota kysy vaan siinä on muitakin kysymyksiä ja niistä tehdään johtopäätökset tarvitko elämänhallintaan tukea.

Vai laiskuudesta??? Se työkkäri vois palkata meille jonku lastenhoitajan niin mä pääsen harrastamaan.

Vierailija
44/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne selvittää noilla kysymyksillä onko elämänhallinnassa ongelmia.

Mikä harrastus kertoo elämänhallinnan ongelmasta?

Harastamattomuus ehkä.

Ja epärealistiset harrastukset. Pitkäaikaistyötön sairasteleva alkoholisti ilmoittaa harrastavansa valtameripurjehdusta...

Vierailija
45/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljan juonti on ihan hyvä vastaus. Siinä menee tunti jos toinenkin joka päivä. Kannataa olla joku valmistaja valmiina mielessä, jos sattuu kysymään että mitäs merkiä juot. Siinä kohtaa ei ole vara kämmätä tai syyttää sinua valehtelusta.

koffia, koffia, nyt se kysyy... kahvia!!