Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa laitat, kun olet yksin kotona ja perheen mielipiteitä ei tarvitse ottaa huomioon?

Vierailija
21.07.2021 |

Oma lempparini on kala kaikissa muodoissaan. Mies ei juurikaan kalaa syö, paitsi Abban tonnikalaa tomaatilla toisinaan.

Oon ostanut Lidlistä 3 euron kirjolohifileitä useamman ja pippurimakrillia ja tehnyt tonnikalasalaattia ja sitten ostin vähän suolalohtakin. Tänään suunnittelin tekeväni tomaattisilakoita uunissa.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Cittarin irtomyynnistä huippuhyvää sushia.

Vierailija
42/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minulle mikä kirjolohi Lidlissä maksaa 3 euroa??????

Jokin pikkupala? Perhosleike?100 g graavia tai kylmäsavustettua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tulista.

Vierailija
44/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruisleipää ja sardiineja purkista :)

Vierailija
45/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanapataa jossa paljon paprikaa ja Aurajuustoa.

Sisäfilepihvi Aurajuustokastikkeella.

Kukkakaalia ja parsakaalia paljon lisukkeeksi, tai tuon kanapadan sekaan.

Saisko ohjeen tuohon kanapataan?

Vierailija
46/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,99 sellainen valmis pyrstöpala. Just sopiva annos yhdelle. tullut markkinoille hiljattain

Tämä mutta 150 grammaa , hinta ollut ainakin kuukauden ajan 2.99 paketille

https://www.saimaantuore.fi/kirjolohifile/tuore-kirjolohifilee-170-g/

Vierailija
47/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteli kala pakasteesta kuoritaan mantelit pois ja puristetaan sitruunaa mehuna päälle kun se on kuumennettu kala ensin sitten keitetyt perunat ja tilliä. Tai perunamuusi punajuuret ja persiljaa jauheliha pihvit.

Vierailija
48/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan meillä aina ruoanlaiton ja teen aina juuri sitä ruokaa mitä itse haluan tehdä enkä ota perheen mielipidettä huomioon. Jos tekemäni ruoka ei maistu, niin olkoot syömättä.

Samoin. Yleensä laitan mitä lystään välittämättä muiden mielipiteistä. Jos haluan hellitellä miestä tai lapsia syystä tai toisesta, annan mahdollisuuden esittää toive esim syntymäpäivän kunniaksi.

Vierailija
49/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikroruokaa tai HK:n sinisestä lenkistä uunimakkaraa.

N41

Kuka naisihminen syö _mikroruokaa_ tai HK:n sinistä jos on yksin ja mahdollisuus valita mitä vain??

Ei tulisi ihan heti mieleen kyllä kenelläkään omasta kaveripiiristäni 😂

Vierailija
50/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakoisovuokaa tein viimeksi, lapset ei koskis siihen tikullakaan. Toisinaan en tee mitään tai sitten vaan vaikka lämpimiä uunivoileipiä.

Vierailija
51/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kun on rahaa meksikolaiset mausteet jauhelihaa tacoja avokadoa ja puristettua sitruunaa mehuna. Juomana olut tai Sprite jääkylmää. Katso muuten YLE Areena dokumentit suomalaiset Amerikassa videoita )

Vierailija
52/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaupan täytetyn patongin

Vierailija
53/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakoiso jauhelihaa lammasta on kreikan ruokaa . Sokos Tampere myi aitoa moussakaa tehty naudan selykseen ja kesäkurpitsaa.....näitä autoja on nykyään . Merimies pihvi saattaa olla pyttipannu. Aidot lihapullat virolaista hevosen lihaa tai Felix punajuuri tai maku kurkut tsekeistä....aitoja suomalaisia eikö niin.Mandikat aitoja suomalaisia kirpeä maku vähän haittaa,no virolaisia !! Suomalaiset on makeita. Ainoa aito on hinta .

Vierailija
54/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aina vapaapäivänä makaronilaatikko itse tehty paitsi krapulassa grilliltä makkaraperunat.

Vierailija
55/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin pikkupala? Perhosleike?100 g graavia tai kylmäsavustettua?

Joo, Lidlissä on näitä paloja, jotain 200-250g. 

-eri

Vierailija
56/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kokkaaminen ja syöminen on kumpikin aika pakkopullaa. Jos voisin niin söisin vain leipää ja jugurttia.

Vierailija
57/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeasti en varmaan laittaisi mitään ruokaa, vaan menisin syömään ja kahville johonkin iiihan kaikessa rauhassa. Tämä ei varmasti vastannut sun kysymykseen ihan kunnolla, mutta tällainen tilanne omalla kohdallani juuri nyt on.

Jos kukaan taas ei mukisisi vastaan, tekisin enemmän ns. tavallisuudesta poikkeavia ruokia, kokeilisin rohkeammin eri makuja ja mausteita.

Vierailija
58/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanapataa jossa paljon paprikaa ja Aurajuustoa.

Sisäfilepihvi Aurajuustokastikkeella.

Kukkakaalia ja parsakaalia paljon lisukkeeksi, tai tuon kanapadan sekaan.

Saisko ohjeen tuohon kanapataan?

Suikalekanaa tai kanafileistä palottelen isompia paloja. Sinne voi oikeastaan laittaa mitä vaan, mutta mä laitan esim.  pippurikermaa, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, paprikaa, tomaattia, sipulia vähän ja tuoretta basilikaa ja sitten sitä aurajuustoa.  Suolaa, pippuria, vähän punaista chiliä. Paistan ensin pannulla öljyssä kanoja ja maustan siinä ja pyörittelen myös kasviksia pannulla ja sitten kaikki yhteen kattilaan ja hautuvat siinä jotain 40 min. 

Jos mies on kotona teen joskus niin, että laitan tuorejuustoa (valkosipuli tai yrtti) aurajuuston tilalle ja jätän paprikan ja kesäkurpitsan pois. 

Mutta siis tuo on helppo ja hyvä ruoka kun sinne voi oman maun mukaan laittaa vaikka mitä. Joskus laitan myös parsakaalia sekaan. Vähän sen mukaan mitä jääkaapista ja varastoista löytyy. 

Vierailija
59/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeasti en varmaan laittaisi mitään ruokaa, vaan menisin syömään ja kahville johonkin iiihan kaikessa rauhassa. Tämä ei varmasti vastannut sun kysymykseen ihan kunnolla, mutta tällainen tilanne omalla kohdallani juuri nyt on.

Jos kukaan taas ei mukisisi vastaan, tekisin enemmän ns. tavallisuudesta poikkeavia ruokia, kokeilisin rohkeammin eri makuja ja mausteita.

Teen pikaruokia minäkin, en mitään suuritöistä jaksa, kun harrastusprojekti levällään olohuoneessa ja kovasti puuhaa. Salaatteja oon syönyt, siis itsetehtyjä , pohjaksi cosmopolitan-salaattia tai tammenlehväsalaattia silputtuna, kirsikkatomaatteja, suippopaprikaa, raejuustoa  ja sitten sitä kalaa :)  ap

Vierailija
60/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikroruokaa tai HK:n sinisestä lenkistä uunimakkaraa.

N41

Kuka naisihminen syö _mikroruokaa_ tai HK:n sinistä jos on yksin ja mahdollisuus valita mitä vain??

Ei tulisi ihan heti mieleen kyllä kenelläkään omasta kaveripiiristäni 😂

No mä syön kyllä mikroruokaa silloin tällöin mutta makkaraan en koskisi pitkällä tikullakaan, en HK siniseen, enkä muihinkaan. 

N53