Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa laitat, kun olet yksin kotona ja perheen mielipiteitä ei tarvitse ottaa huomioon?

Vierailija
21.07.2021 |

Oma lempparini on kala kaikissa muodoissaan. Mies ei juurikaan kalaa syö, paitsi Abban tonnikalaa tomaatilla toisinaan.

Oon ostanut Lidlistä 3 euron kirjolohifileitä useamman ja pippurimakrillia ja tehnyt tonnikalasalaattia ja sitten ostin vähän suolalohtakin. Tänään suunnittelin tekeväni tomaattisilakoita uunissa.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikroruokaa tai HK:n sinisestä lenkistä uunimakkaraa.

N41

Kuka naisihminen syö _mikroruokaa_ tai HK:n sinistä jos on yksin ja mahdollisuus valita mitä vain??

Ei tulisi ihan heti mieleen kyllä kenelläkään omasta kaveripiiristäni 😂

Minä en taas tajua näitä, jotka eivät voi muun perheen mieltymysten takia valmistaa ihan mitä vaan haluaa. Minä en pidä ruokalaa, meillä syödään sitä mitä minä milloinkin olen päättänyt valmistaa. 😂😂

Vierailija
62/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt...Kyllä meillä perhe joutuu välillä syömään sitä pohjaakin eikä vain nuole niitä kermoja kakun päältä ja ruuat suunnitellaan niin että jokaisen saa arjessakin sen oman lempparinsa.

Meillä sama! Käydään miehen kanssa vuoroviikoin kaupassa, lapsilta kysytään muutama ruokaidea, mutta muuten kaupassa kävijä saa valita mitä kokataan. Tykätään kyllä paljon samoista ruoista koko perhe, mutta miehen valinnat ovat aina lihapitoisempia ja minä taas kokkaan usein kasvisruokaa, lapset haluaa yleensä perinteistä makaronilaatikkoa, lihapulla, spagettikastike - linjaa, kalasta tykätään kaikki. Ainoastaan tulisten mausteiden käytöstä tingitään, tykättäis miehen kanssa, mutta lapsilta jää syömättä, lisätään kyllä tarvittaessa tulisuutta omaan annokseen.

Tällä tavalla tulee joka viikolle jokaisen lemppareita ja kenenkään maailma ei kaadu niihinhkään ruokiin, mistä ei niin välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastealtaasta pinaatti tai kasvissosekeitto on minun helppo herkku.

Vierailija
64/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borschkeittoa.

Suomeksi ihan Borssikeitto

Vierailija
65/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein juuri juustosipulipiirakan, raejuusto-tomaatti-kurkku-tillisalaattia kermaviilikastikkeella ja jääkylmää pepsimaxia. lapset erseilee mökillä miehen kanssa, en päässyt mukaan, kun on vielä tämä työviikko edessä. Tuoan jälkeen sisustan asunnon uuteen uskoon, vaihdetaan järjestys sitten takaisin, jos perhe ei tykkää.

toinen yksinnauttimani ruoka on valkosipulileipä, yleensä ostan sen kaupasta valmiina.

Vierailija
66/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt...Kyllä meillä perhe joutuu välillä syömään sitä pohjaakin eikä vain nuole niitä kermoja kakun päältä ja ruuat suunnitellaan niin että jokaisen saa arjessakin sen oman lempparinsa.

Meillä sama! Käydään miehen kanssa vuoroviikoin kaupassa, lapsilta kysytään muutama ruokaidea, mutta muuten kaupassa kävijä saa valita mitä kokataan. Tykätään kyllä paljon samoista ruoista koko perhe, mutta miehen valinnat ovat aina lihapitoisempia ja minä taas kokkaan usein kasvisruokaa, lapset haluaa yleensä perinteistä makaronilaatikkoa, lihapulla, spagettikastike - linjaa, kalasta tykätään kaikki. Ainoastaan tulisten mausteiden käytöstä tingitään, tykättäis miehen kanssa, mutta lapsilta jää syömättä, lisätään kyllä tarvittaessa tulisuutta omaan annokseen.

Tällä tavalla tulee joka viikolle jokaisen lemppareita ja kenenkään maailma ei kaadu niihinhkään ruokiin, mistä ei niin välitä.

Sivistykseen kuuluu osata syödä myös niitä itselle ei niin mieluisia ruokia.

Vierailija
67/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkkipapuja (baked beans), leipää, hedelmiä ja valmisaterioita, yleensä luomuspelttipuuro tai pinaattikeitto. Kananmuniakin saatan paistaa, mutta pointti se, että en laita ruokaa. Tölkkipapuja mies ei syö ollenkaan, joten herkuttelen niillä yksin ja syön koko purkillisen kerralla.

Vierailija
68/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouteen kuuluu vain mies ja hän saa luonnollisesti tehdä mitä tahansa ruokaa jos minun pöperöni eivät maistu. En ikinä jättäisi kalaruokia tekemättä vain siksi, jos mies ei tykkäisi. Onneksi ei ole kovin nirsokaan.

Vierailija
69/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Kuka naisihminen syö _mikroruokaa_ tai HK:n sinistä jos on yksin ja mahdollisuus valita mitä vain??

Minä en taas tajua näitä, jotka eivät voi muun perheen mieltymysten takia valmistaa ihan mitä vaan haluaa. Minä en pidä ruokalaa, meillä syödään sitä mitä minä milloinkin olen päättänyt valmistaa. 😂😂

No en mä ainakaan viitsi laittaa niitä ruokalajeja, joista vain itse tai ehkä joku muu perheessä tykkää. Sitten saisin syödä samaa ruokaa viikon, ja muut kolistelisivat nälissään kaappeja. Tulee kalliiksikin, jos söisivät koko ajan leipää, leikkeleitä, muroja, jogurttia yms.

Vierailija
70/79 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tilaan sushia, tai jos jaksan, teen chili sin carnea. 

Vierailija
71/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

No mä esim. voin ihan hyvin syödä. En tota sinistä ehkä mutta esim. viime viikolla ostin kabanossia kun halusin saada syötyä ajvaria jota oli avattu purkki jääkaapissa. Usein otan jonkun -30% mikroaterian tai syön Ristoranten pakkasesta, ellei huvita mennä ulos syömään. 

Vierailija
72/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volttaan kaikista ihanista ravintoloista puhelin sauhuten. Asutaan ison kaupungin keskustan liepeellä joten valikoimaa on.

Jos pakko jotain tehdä niin burrata-tomaatti-basilika salaatti.

Vierailija
73/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harvoin saan olla yksin kotona, niin haen kotzonen <3 Ruokaa en todellakaan tekisi! Enkä ehkä muitakaan kotitöitä

Vierailija
74/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tämä onni joka päivä ja käyn töistä tullessa hakemassa sitä mitä mieleen juolahtaa. Kotona ei ole yleensä yhtään mitään muuta kuin kahvia ja ehkä jotain pähkinöitä tms. Asun ydinkeskustassa, joten voin huoletta pitää ruokani kaupassa ja hakea sen sieltä sitä mukaa kun tulee tarvis. Yleisimmin ostan salaattibaarin antimia tai sitten pelkän manchegon ja hedelmiä.

Verrattuna kymmenen vuoden takaiseen aikaan, kun elin vielä avoliitossa, tämä on ihan luksusta. Edelleenkin, joka päivä. En kaipaa ruoanlaittoa kyllä pätkän vertaa.

Vierailija
75/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon yksin enkä käynyt kertaakaan edes kaupassa. Pärjäsin ihan hyvin niillä mitä kaappeihin oli jäänyt. Jos perhe olisi ollut kotona, niin vähintään pari täyttä kassillista olisi pitänyt kaupasta raahata.

Tiskiä ei juuri tullut, keittiö pysyi siistinä. Toki töissä söin aterian eikä yksi keski-ikäinen naisihminen paljon enempää tarvitse.

Vierailija
76/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syön jotain edellisten päivien tähteitä tai leipää.

Tai sitten mikrossa kaurapuuroa koska helppoa ja vaivatonta. Joskus teen kaalipataa. Minä tykkään siitä mutta mies ei voi syödä allergian takia ja lapset ei vaan tykkää.

Yleisesti siis mitä vähemmällä vaivalla niin sen parempi. Normaali arkena saan tehdä riittävästi ruokaa perheelle.

Vierailija
77/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksin kotona en juuri kyllä kokkaisi. Mun lohturuokaa on einari kirjolohikiusaus, jonka lämmitän pannulla ja lisään siihen sulatejuustoa ja vähän mausteita. Ai että :)

Mut jos oikein kokkailemaan ryhtyisin, niin tekisin suolaisia piirakoita. Muu perhe ei niistä välitä, mut mä tykkään kovasti. Olen kyllä hankkinut ihan pienen vuoan, johon voin noita tehdä muulloinkin. Ei mee hukkaan ja mä saan nauttia :)

Vierailija
78/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa ruokaa kuin muutenkin. Meillä on samanlaiset ruokamieltymykset.

Vierailija
79/79 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Eli siis nimenomaan pidät ruokalaa? 😁