Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vinkkejä ois antaa? (4v lapsen käyttäytymisestä)

Vierailija
28.07.2014 |

Mulla alkaa olemaan hermot aika loppu. Meillä on kolme tyttöä 4v, 1v9kk ja 5kk. Kotona olen ollut koko ajan lasten kanssa. Kaksi vanhinta nahistelee ja kiusaa toisiaan aamusta iltaan, riehuminen alkaa n. 3s sen jälkeen kun molemmat on heränneet. Mulla on iltaisin ääni melkein nollassa ja kurkku aivan tajuttoman kipeä kun koko päivän joutuu huutamaan, pahin käytös on 4v mutta vajaa 2v matkii ihan kaiken mitä isosisko tekee eli kaikesta saa kieltää tuplasti,  sanon ensin nätisti kolme kertaa mutta koskaan se ei tuota tulosta. Jäähyt ei auta yhtään mitään, ainut mikä hetkeksi aina tehoaa on tukkapölly tai niiiiiiiiiiiiiin kovaa karjuminen että lapsi säikähtää, alkaa olemaan kaikki keinot käytetty. Lapsi käy seurakunnan kerhossa 2krt vkossa 3h kerralla, jumpassa kerran vkossa ja muskarissa kerran vkossa, että virikkeitä ja harrastuksia kyllä on kun hoidossa ei ole. Tiedän, että huomiotahan lapsi hakee tällä käytöksellä koska kun sen kanssa on kaksin, ei tarvitse kieltää kertaakaan tai ainakin uskoo kun kerran nätisti sanoo, miten voi antaa 24/7 huomiota lapselle kun on kaksi muutakin lasta, muutamia hetkiä päivässä saattavat lukea sovussa kirjaa tai tehdä legoilla, mutta äkkiä se menee siihen että 4v määrää miten tehdään ja mitä luetaan ja 2v menee hermot ja lähtee pois ja sit 4v pakottaa sen tulemaan takaisin ja molemmat huutaa ja minä huudan ettei toista voi pakottaa jos se ei halua. 4v nukkuu yleensä päikkärit, se ei vaikuta asiaan, on vielä vaikeampi jos ei nuku, mutta silloin kyllä nukahtaa jo 18.45-19, niinkuin tänäänkin, klo 19 oli jo unessa. 4v käy puheterapiassa kun ei ymmärtänyt annettuja tehtäviä 4v neuvolassa, terapeutin mukaan kerronta on vaikeaa, eikä ymmärrä kaikkia annettuja tehtäviä, kuulotesti on ensvkolla ja sen jälkeen lääkärin vastaanottoaika kun nielu ja kitarisat todettiin liian isoiksi, vaikuttaa yöuneen, kuorsaa ja nukkuu levottomasti, ei heräile ja nukkuu sen 12-13h yössä. Nyt mun äiti soitti ja sanoi että ottavat 4v mukaansa mökille kahdeksi yöksi, ihanaa, saa hermolomaa kaksi päivää! Miehellä palaa vielä nopeemmin pinna tuohon käytökseen, se karjuu ihan välittömästi, kilpparin vajaatoiminta todettiin alkuvuodesta ja lääkitystä nyt hiotaan kohdilleen, mutta lyhytpinnainen oli jo ennen sairauttakin. Varsinkin autossa pelleilyyn menee aivan järki kun siinä ei voida mitään tehdä etupenkiltä käsin, miten te selvitätte autossa kiusaamistilanteet ja ylipäänsä muuallakin, en haluaisi tukistaa ja karjua aamusta iltaan mutta lempeämpikään tapa ei auta, sitä aina ensin kuitenkin yritän.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun lisää rojua torveen ja uutta sinappi konetta pusaamaan..!!!

Vierailija
22/23 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, ei tule, sterilisaatioon menossa, AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:55"]11, auton takapenkillä on 3 turvaistuinta, sinne ei mahdu kun rusinoita penkkien väliin, ei ole mahdollista istua takana.

AP

[/quote]

Yksi niistä eteen ja itse sinne taakse väliin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi