Mitä ruokaa laitatte hellepäivinä? :)
Kommentit (29)
Tänään grillattiin possua ja suippoparikoita täytettynä+keitin pottuja ja salaatiksi ihan vaan tom/kurk.
Paljon menty salaattilinjalla päivällisten osalta, kanaceasar-salaattia, grillibroilerista pastasalaattia sopivan tulisella mangokastikkeella, savulohisalaattia jne.
Lasten lounaita olen tehnyt itse (omeletteja, lohikeittoa, paistijauhelihasta kastiketta jne ja ostanut puolivalmiita kuten kaalikääryleitä, porkkana/pinaattilettuja, Vian ateriat).
Fetasalaattia, munakasta, pitaleipiä, jauhelihakeitto, nämä tuli nyt ekana mieleen. Huomenna lihapullia tuosta cittarin euron jauhelihasta ja salaattia+ kasviksia.
Lounaaksi kuumensin lapsille einespinaattilettuja ja päivälliseksi täytetyt patongit :)
Ihan tavallista ruokaa ollaan tehty. Uunin käyttöä vältellään. Eilen oli kanaviilokkia ja riisiä. Tänään samaa. Huomenna jotain nakeista, en tiedä vielä mitä.
Eilen ja tänään kanasalaattia, välissä yksi pastapäivä, kasvissosekeittoa sitä edeltävät pari. Ei tee mieli mitään, mutta tulee silti syötyä aika paljon. Suklaahimoihin nämä helteet ovat ainakin auttaneet, ällöttävä puolisula suklaatahma ei houkuttele lainkaan. Salmiakkia menee nyt senkin edestä..
Kreikkalainen salaattii. Suosittelen. Paljon kuituja, sulaa hyvin vatsassa, ja fetajuustossa sopivasti suolaa jotta kehon suolatasapaino pysyy hyvänä nyt kun juo paljon vettä ja suolat huuhtoutuu salakavalasti ulos jolloin tuloksena pahoinvointia ja pyörtymistä, tai pahimmassa tapauksessa tiputusletkuihin joutuminen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:05"]
Sushia
[/quote]
Niissä ehtii jo kuhista paljon bakteereja pinnalla, näin lämpimällä. Itse en uskaltaisi.
Ihan samoja ruokia kuin muutenkin (pataruuat tosin jätän syksyyn/talveen), tänään syötiin viikonlopusta yli jäänytta vitello tonnatoa ja melanzane alla parimigianaa, bruchettoja eri päällisillä sekä salaattia
Eineksiä, valmissalaattia ja mikrossa lämmitettäviä ruokia. Kerrostalossa asutaan eikä mahdollisuutta grillaamiseen.