Miksi jäätte kaupassa hyllyjen eteen juttelemaan?
Ihmettelen kovasti torikokouksen pitämistä ruokakaupassa. Tänään neljä seisoi kaupan maitohyllyssä kiinni tappituntumalla ja vasta kolmannella pyynnöllä suostuivat hieman perääntymään että sain otettua maitoni hyllystä.
Eikö näillä ilmoilla olisi kivempaa jutella ulkona? Nyt olette tien tukkona ihmisille joilla ei ole aikaa jumittaa kaupassa ikuisia aikoja. Ymmärrän kyllä että maitohyllyn viileys voi tuntua kivalta helteisenä päivänä mutta oletteko saaneet luvan parkkeeraukseenne kauppiaalta?
Kommentit (16)
On todella tympeää joutua kerjäämään hyllylle pääsyä. Akkamafia katsoo kuin halpaa makkaraa eikä edes suostu liikahtamaan kesken lauseen. Tekisi mieli sanoa tuollaisille muutama valittu sana.
Tulee tosi kiukkuinen olo välillä kaupassa kun ollaan tukkeena käytävillä. Yritin viimeksi ottaa irtokarkkeja ja siinä oli ensin perheen äiti edessä parkissa kärryn kanssa. Vei noin kaksi metriä karkkihyllystä. Sen jälkeen oli perheen isä ja lapsi itse karkkiostoksilla. Eli äiti vain seisoskeli odottamassa siinä edessä.
Yrtin näyttää mallia ja vein oma kärryni ensin pois tieltä ja sitten yritin päästä karkkihyllylle, mamma ei väistynyt minnekään. Eli hän täytti toisen pään, toisessa päässä olivat mies ja lapsi, jotka hartaasti pohtivat mitä ostaa.
No minä otin siitä keskeltä johon pääsin ja mikä parasta kun mies ja lapsi tulivat vihdoin mua kohti, niin odottivat, että minä väistän että pääsevät siihen keskiosaan. No sen verran otti jo päähän Se vaimon ikiparkki hyllyjen edessä, että en tehnyt elettäkään väistääkseni. Ajattelin että seison tässä vaikka päälle kävelisit, vihdoin ukko älysi kiertää minut.
Miksi sen naisen piti seistä karkkihyllyjen edessä. Muitakin ottajia oli siellä kuin minä ja he. Miten ihminen voi olla noin törppö.
Joo voisitteko myös kävellä vähän nopeammin kaupoissa ja muutenkin julkisilla paikoilla, ärsyttää aina jos joku taapertaa tien tukkeena kun itse olen kiireessä. Jos on vanha tms. eikä voi kävellä nopeasti niin voi sitten pysyä kotona ja tilata vaikka ruuat tai pyytää kaveria käymään.
Ymmärrän kyllä että kiireettömän on mukava tallustella hitaasti, mutta voisitte ajatella muitakin kulkijoita.
Erinomaisia paikkoja jäädä miettimään seuraavaa siirtoaan ovat esimerkiksi liukuportaiden ala-/yläpää ja oviaukot.
Turha lähteä siitä heti koheltamaan mihinkään. Take your time! Ei mitään kiirettä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:44"]
Tulee tosi kiukkuinen olo välillä kaupassa kun ollaan tukkeena käytävillä. Yritin viimeksi ottaa irtokarkkeja ja siinä oli ensin perheen äiti edessä parkissa kärryn kanssa. Vei noin kaksi metriä karkkihyllystä. Sen jälkeen oli perheen isä ja lapsi itse karkkiostoksilla. Eli äiti vain seisoskeli odottamassa siinä edessä.
Yrtin näyttää mallia ja vein oma kärryni ensin pois tieltä ja sitten yritin päästä karkkihyllylle, mamma ei väistynyt minnekään. Eli hän täytti toisen pään, toisessa päässä olivat mies ja lapsi, jotka hartaasti pohtivat mitä ostaa.
No minä otin siitä keskeltä johon pääsin ja mikä parasta kun mies ja lapsi tulivat vihdoin mua kohti, niin odottivat, että minä väistän että pääsevät siihen keskiosaan. No sen verran otti jo päähän Se vaimon ikiparkki hyllyjen edessä, että en tehnyt elettäkään väistääkseni. Ajattelin että seison tässä vaikka päälle kävelisit, vihdoin ukko älysi kiertää minut.
Miksi sen naisen piti seistä karkkihyllyjen edessä. Muitakin ottajia oli siellä kuin minä ja he. Miten ihminen voi olla noin törppö.
[/quote]
Ymmärrän että ottaa päähän, mutta etkö itse olisi päässyt paljon helpommalla, jos vain heti alkuun olisit sanonut tälle naiselle "Anteeksi, voisitko siirtää kärryjäsi tieltä?". Toki on sellaisia maailmanvaltaajia, jotka haluavatkin olla tiellä, mutta kyllä suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan vahingossa ja ajatuksissaan tiellä, ja siirtyvät pyytäessä.
Audilla invapaikalle, työntyminen jonon ohi kärryä ottamaan, luuri korvalla vaikka jotain tönäisten, oho sori, kalatiskille huutelemaan tilausta ilman vuoronumeroa jne. Hyväkuntoinen mies, ikä kolmenkympin huitteilla. Tyypillinen asiakas, vaikkei jääkään hyllyn eteen.
Ei tarvi olla kuule edes mikään torikokouskaan. Kyllä yksikin leveä ihminen leveine kärryineen saa tukittua liikenteen, kun asettelee sen kärryn vinottain ja pitää sitä kädellä kiinni ulottuen itse toiseen laitaan. Jostain syystä sen kärryn pitää olla aina vinottain, ja keskellä.
Tuo nainen ei ollut siinä vahingossa, vaan seisoi kun tankki paikallaan mulkoillen muita jotka yrittivät kurkotella karkkihyllylle. Yritin alkuun sanoa anteeksi ja ikäänkuin kurottaa siihen minkä edessä hän piti kärryä....ei siirtynyt tuumaakaan.
Ehkä vahti miestänsä tiukasti... Ettei vaan karkaa. No tuskin, mutta ajatuksissaan hän ei ollut. Katse oli aika tiukka.
Miksi te ette osaa pyytää ihmisiä väistymään pois tieltä?! Turha täällä on valittaa!
Mä kysyn aina, että karkaako ne kärryt, jos ne jättää vähän sivummalle? Yleensä olen saanut leveän hymyn, eli on ymmärretty, mistä kiikastaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:15"]
Ihmettelen kovasti torikokouksen pitämistä ruokakaupassa. Tänään neljä seisoi kaupan maitohyllyssä kiinni tappituntumalla ja vasta kolmannella pyynnöllä suostuivat hieman perääntymään että sain otettua maitoni hyllystä.
Eikö näillä ilmoilla olisi kivempaa jutella ulkona? Nyt olette tien tukkona ihmisille joilla ei ole aikaa jumittaa kaupassa ikuisia aikoja. Ymmärrän kyllä että maitohyllyn viileys voi tuntua kivalta helteisenä päivänä mutta oletteko saaneet luvan parkkeeraukseenne kauppiaalta?
[/quote]
Aivan, tämä on SUOMI SAATANA! Ei täällä saa jutella, ainakaan kaupassa eikä ainakaan ystävällisesti. Pitää vetää naama norsunvitulla ulos kaupasta pikavauhtia lapset kärryistä roikkuen siten ettei jalat osu maahan...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:15"]
[/quote]
Aivan, tämä on SUOMI SAATANA! Ei täällä saa jutella, ainakaan kaupassa eikä ainakaan ystävällisesti. Pitää vetää naama norsunvitulla ulos kaupasta pikavauhtia lapset kärryistä roikkuen siten ettei jalat osu maahan...
[/quote]
Hyvä! Täsmälleen näin! ;D
Näitä ajattelemattomia omaan napaan tuijottajia riittää!!! Kahdella kaistalla kärryn kanssa ja kaveri vieressä. Ei katsota edes ympärille ollaanko häiriöksi! Kun minä jaömun jutut on niin tärkeitä ja eihän mulla ole kiire...
Se on vaan ajattelemattomuutta, ja me ihan kaikki ollaan ajattelemattomia välillä. En usko että kukaan kuitenkaan ilkeyttään jää hyllyjen tielle, vaan jos esim tapaa pitkästä aikaa tutun niin se tilanne voikin tavallaan olla niin yllättävä että ykskaks ei tajua olevansa toisten tiellä.
Minä itse ainakin pyydän ystävällisesti siirtymään, jos joku jää hyllyjen tielle ja tarvin hyllyistä jotain/ovat kulkuväylän tiellä. Useimmat kyllä itse sitten tajuavat virheensä, ja siirtyvät niin etteivät häiritse muita. Jos sitten ei siirry, niin on kyse mielestäni puhtaasti töykeydestä ja huonoista tavoista. Aivan kaikilla ihmisillä kuitenkin tapahtuu päivän mittään useita pikkumokia, joista voi joko valita vetääkö herneen nenään vai ei. Minä vedän herneen nenään vasta kun joku todistetusti ilkeyttään tekee jotain ikävää.