Mitä psykiatrinen sairaanhoitaja tekee??
Sain ajan kun soitin ahdistuksesta mutta määrääkö ne esim lääkkeitä??
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrääkö ne lääkkeitä??
No ei määrää, usko nyt. Pyydä aika lääkärille.
En saanut kun otin yhteyttä. Laittoi mut tälle.
No kai nyt heidän on kartoitus ensin tehtävä voinnistasi. Et kai tosissasi luule, että lääkäri määrää suoriltaan pamit kun vain soittaa ja pyytää? Ei terveydenhuolto ole mikään pizzeria, josta voi noin vain tilata sitä mitä mieli tekee. Väärin määrätyillä lääkkeillä ihminen saa vaikka tapettua itsensä.
Äitini pääsi heti lääkärille. Minä psykiatrille. Onko ne ikä rasisteja
Psykiatri on lääkäri :D
mutta ei määrää lääkkeitä?? Joku sanoi
Sinulla meni nyt psykiatri ja psykiatrinen sairaanhoitaja sekaisin. Psykiatri on lääkäri, joka voi tarvittaessa määrätä lääkkeitä. Psykiatrinen sairaanhoitaja on sairaanhoitaja eikä hänellä ole valtuuksia määrätä lääkkeitä. Hän voi vain kirjoittaa lähetteen psykiatrille, jos näkee sen tarpeelliseksi.
Niin ja alunperin olisin tarvinnut lääkkeitä jännittämiseen... Kiva
Jännittäminen ei ole sairaus, joten siihen ei tarvita lääkkeitä.
Minä jännitän kaikkea
Hyvin moni jännittää. Ei se ole sairaus eli siihen ei tarvita lääkkeitä.
mulla on sos tilanteiden pelko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrääkö ne lääkkeitä??
No kai nyt heidän on kartoitus ensin tehtävä voinnistasi. Et kai tosissasi luule, että lääkäri määrää suoriltaan pamit kun vain soittaa ja pyytää? Ei terveydenhuolto ole mikään pizzeria, josta voi noin vain tilata sitä mitä mieli tekee. Väärin määrätyillä lääkkeillä ihminen saa vaikka tapettua itsensä.
Äitini pääsi heti lääkärille. Minä psykiatrille. Onko ne ikä rasisteja
Psykiatri on lääkäri :D
mutta ei määrää lääkkeitä?? Joku sanoi
Sinulla meni nyt psykiatri ja psykiatrinen sairaanhoitaja sekaisin. Psykiatri on lääkäri, joka voi tarvittaessa määrätä lääkkeitä. Psykiatrinen sairaanhoitaja on sairaanhoitaja eikä hänellä ole valtuuksia määrätä lääkkeitä. Hän voi vain kirjoittaa lähetteen psykiatrille, jos näkee sen tarpeelliseksi.
Niin ja alunperin olisin tarvinnut lääkkeitä jännittämiseen... Kiva
Jännittäminen ei ole sairaus, joten siihen ei tarvita lääkkeitä.
Minä jännitän kaikkea
mulla on sos tilanteiden pelko
Se on ihan eri asia kuin jännittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä saa ihan tk lääkäriltäkin eli yhteys tk:hon ja perut sen sairaanhoitajan ajan, kun et sitä keskustelua tarvitse.
Vaarallista hommaa täällä tehdä diagnooseja ilman pätevyyttä. Monet hyötyvät keskustelusta. Ei keskustelu ole millään lailla este saada lääkkeitä, kyseessä on kartoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus pelkkä keskustelu sairaanhoitajan kanssa voi riittää. Omalla kohdallani kävi myös niin.
Tuskin kovin vakavaa sulla voi olla jos paskajauhaminen jonkun turhakkeen kanssa auttaa. Todellista apua noilta ei todellakaan saa. Ei saa muuten psykiatreiltakaan. Ovat lääkärikunnan häpeäpiilkku.
Onneksi sinun ei tarvitse heidän palveluitaan käyttää, vaan voit kiukutella keskenäsi. Monelle muulle heistä on paljonkin apua.
Mistä teidät ettei mulla ole kokemusta noista?
Nimittäin on, ja 100% pelkkää kuraa kyseiset "ammattiauttajat" se että niistä on apua mukamas sulle, ei tarkoita että läheskään kaikille muille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus pelkkä keskustelu sairaanhoitajan kanssa voi riittää. Omalla kohdallani kävi myös niin.
Tuskin kovin vakavaa sulla voi olla jos paskajauhaminen jonkun turhakkeen kanssa auttaa. Todellista apua noilta ei todellakaan saa. Ei saa muuten psykiatreiltakaan. Ovat lääkärikunnan häpeäpiilkku.
Onneksi sinun ei tarvitse heidän palveluitaan käyttää, vaan voit kiukutella keskenäsi. Monelle muulle heistä on paljonkin apua.
Nimittäin on, ja 100% pelkkää kuraa kyseiset "ammattiauttajat" se että niistä on apua mukamas sulle, ei tarkoita että läheskään kaikille muille on.
En minä puhunut mitään kokemuksistasi. Sanoin vain, että sinun ei tarvitse heidän palveluitaan käyttää, jos ei kelpaa. Heidän palvelunsa ovat vapaaehtoisia. En minäkään käytä palveluita, joista ei itselleni ole hyötyä.
Menisi noikin psyksairaanhoitajat tavallisiin sairaanhoitajan hommiin niin olisi jotain hyötyä. Psyksairaanhoitaja on ihan turha ammattinimike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asennevika on suurin syy siihen, että mt-palveluista ei ole apua. Kun ei ne hoitajat ja lääkärit voi auttaa, jos asiakas ei halua apua ottaa vastaan eikä edes yritä parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin on, ja 100% pelkkää kuraa kyseiset "ammattiauttajat" se että niistä on apua mukamas sulle, ei tarkoita että läheskään kaikille muille on.Asennevika on suurin syy siihen, että mt-palveluista ei ole apua. Kun ei ne hoitajat ja lääkärit voi auttaa, jos asiakas ei halua apua ottaa vastaan eikä edes yritä parantua.
Vai että asennevika. Joopa joo, luotan enempi yksisarvishoitoonkin.
Mikä ongelma teillä sitten on perheen sisällä, jos useampi teistä on hakemassa samaan aikaan mielenterveyspuolen palveluita? Kuulostaa siltä, että tarvetta psyk. sairaanhoitajan tekemälle selvitykselle näin alkuun on, myöhemmin voit toki siirtyä psykiatrin tai psykologin hoitoon. Mutta jos koet jännitystä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkia ja muutkin perheessänne oireilevat tavalla tai toisella psyykkisesti niin tarvit luultavasti muutakin tukea kuin lääkkeet-nehän eivät syitä oireiluusi poista, mahdollisesti helpottavat vain oireita. Mutta niin ei voi olla, että otat vain pillerin "vaivaan" ja sitten kaikki on hyvin, koska se ei ole niin. Taustalla olevat ongelmat pitää käydä läpi ja hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kartoittaa tilannetta ja antaa keskusteluapua. Nykyään yleinen korvike, kun julkisella ei ole varaa maksaa psykologien palkkoja. Itse olen saanut psyk shlta kuitenkin hyvää apua ja tukea useamman kerran.
Ei ole mikään korvike, noin on toimittu iät ajat, eikä psykologeja ole koskaan ollut muuta kuin satunnaisesti tuohon kartoitushommaan.
Psyk sh kartoittaa tilanteen, arvioi miten akuutti tilanne on ja konsultoi lääkäriä. Tarvittaessa lääkäri tapaa ja määrää lääkkeen nopeastikin. Keskustelemalla tuo kartoitus tehdään ja siihen psyk sh:lla on koulutus.
terv psyk sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin on, ja 100% pelkkää kuraa kyseiset "ammattiauttajat" se että niistä on apua mukamas sulle, ei tarkoita että läheskään kaikille muille on.Asennevika on suurin syy siihen, että mt-palveluista ei ole apua. Kun ei ne hoitajat ja lääkärit voi auttaa, jos asiakas ei halua apua ottaa vastaan eikä edes yritä parantua.
Olen samaa mieltä, psykiatrisessa hoidossa ei ole mitään poppakonstia. Jos ihminen tulee vo:lle valmiiksi ylimielisellä asenteella, niin onpa vaikea antaa mitään hoitoa. Mitään ei saa kysellä taustasta, vaan pitäisi vain jotenkin auttaa. Psy-puolella kun ei ole juuri verikoetta, millä saadaan selville, mikä ko henkilöllä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Menisi noikin psyksairaanhoitajat tavallisiin sairaanhoitajan hommiin niin olisi jotain hyötyä. Psyksairaanhoitaja on ihan turha ammattinimike.
Ei pidä paikkaansa. Olin yli kymmenen vuotta töissä somatiikan puolella sh:na ja sitten erikoistuin psykiatriaan. Kyllä haastavimmat hoidettavat olen tavannut psykiatrisella puolella. Ja nimenomaan erilaiset persoonallisuushäiriöt ja riippuvuudet ovat niitä haastavampia tapauksia, koska hoito on pitkäaikaista ja myös omaa psyykeä koettelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää mihin??
Sen ongelman ratkaisemiseen, miksi sinne vastaanotolle mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrääkö ne lääkkeitä??
Ootko aiemmin käyny julkisella? Ihan peruskäytäntö ettei lääkärille pääse suoraan. Lääkärin työaika on kirjaimellisesti niin kallista.
Ja pitemmän vo-ajan siltä sh:lta saa, siinä ehtii edes kertoa oman tilanteensa. Lääkärillä ei ole riittävästi aikaa haastatella, vaan sen tekee sh.
Vierailija kirjoitti:
Kartoittaa tilannetta ja antaa keskusteluapua. Nykyään yleinen korvike, kun julkisella ei ole varaa maksaa psykologien palkkoja. Itse olen saanut psyk shlta kuitenkin hyvää apua ja tukea useamman kerran.
Ei nyt oikeastaan korvike, vaan tekevät työtä vähän eritavoin kuin psykologit. Psykolgin työ on aika tutkimuspainotteista.
Ehdottaa levyraatia ja ajaa ulos riivaajia jos on uskonto lahkosta. Muuten ne varastelee asiakkaiden koiria vaatteita tavaroita kun huomaavat että toinen on ihan mieli maassa eikä pidä puoliaan. Masentuneet vaan murehtii niin ei huomaa kun muut varastaa.
Masennustauti on yleensä seuraus shokista usein joku äkkinäinen tapahtuma siis rikos tapahtunut . Ihan terve työssä käyvä vaan menee shokkiin mistä seuraa ettei tiedä mistä hakisi apua .
Pidät puolesi kirjoitti:
Ehdottaa levyraatia ja ajaa ulos riivaajia jos on uskonto lahkosta. Muuten ne varastelee asiakkaiden koiria vaatteita tavaroita kun huomaavat että toinen on ihan mieli maassa eikä pidä puoliaan. Masentuneet vaan murehtii niin ei huomaa kun muut varastaa.
Sinulla ei taida lääkitys olla kunnossa!