MeNaiset: Tyttöjen mielenkiinnonkohteita vähätellään, sillä yhteiskuntamme normi on edelleen mies.
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008135052.html
Mitäs ajatuksia herättää? Omasta mielestäni ihan ok juttu.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli hyvä kysymys, että miksi poikabändien fanittamista ja konserteissa kiljumista pidetään hölmönä, mutta jalkapallomatsissa huutamista asiaankuuluvana kannustuksena.
Urheilu on kilpailutilanne ja voimakasääninen kannustaminen antaa voimia omalle joukkueelle. Konsertissa ihmiset ovat kuuntelemassa musiikkia ja möliseminen on vain typerää.
Kannustaminen antaa bändille voimia pyrkiä parempaa suoritukseen? Sinäänsä tuota kirkumis-ilmiötä vierastan ja analogia urheilu vs. poikabändi ei toimi, koska hankala uskoa että katsomoissa mölisevät miehet haaveilevat heräävän seksuaalisuutensa kanssa kentän urheilijoista.
Ei kyllä Raimo 54v huutaa kurkku suorana fanittamansa potkupallojoukkueelle koska hänen huoneensa seinät ovat täynnä joukkueen kapteenin Jeren kuvia ja unelmoi yöt sekä päivät naimisiinmenosta Jeren kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli hyvä kysymys, että miksi poikabändien fanittamista ja konserteissa kiljumista pidetään hölmönä, mutta jalkapallomatsissa huutamista asiaankuuluvana kannustuksena.
Virheellinen premissi. En tunne ketään joka pitäisi poikabändeille hihkumista hölmönä.
En tunne ketään, joka pitäisi jalkapallomatsissa huutamista viisaiden puuhana.
Aa, janositkin vain vastakkaiasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyttö on aina uhri".
Millä tapaa muiden ihmisten pitäisi arvostaa keppihevosia tai poikabändien fanitusta?
En todellakaan saa tämän jutun ytimestä kiinni.
Monologisen jutun juju taitaa olla toivomus että lukija nielaisee olkiukot sellaisenaan.
Jaa ei uponnu vai? No asia korjaantuu sillä, että laitetaan tuosta pari milliä valtion apurahaa asian tutkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheellinen premissi. En tunne ketään joka pitäisi poikabändeille hihkumista hölmönä.
Ja futismatsissa pää punaisena huutaminen on kylläkin noloa. (rock/pop-)Musakonsertissa ei.
eri
Selasin läpi. Hölmöä keskustelua. En jaksa paska jauhantaa...
Joku vois aloittaa #meetoo kampanjan rinnalle kyllä kampanjan jossa naisten naisiin kohdistamaa väheksyntää tuotaisiin myös esille. Se on ihan yhtä iso rakenteellinen ongelma.
Mielestäni tämä ylen kolumni nivoo hyvin yhteen sekä tuon otsikon artikkelin että ilmiön sisäsyntyisyyden.
https://yle.fi/uutiset/3-11458716
Itsekin olen tähän herännyt vasta viimeaikoina. Etenkin tuon punkstoo-episodin myötä.
Eli pitääkö miesten nyt mennä kehumaan teinityttöjen meikkaamista ja mennä juttelemaan teinitytöille heppatalleille?
Vai miten patriarkin tulee toimia? =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuten itsekin kirjoitit siellä matsissa huudetaan kun kannustetaan omaa joukkuetta voittoon.
Poikabändikonsertissa tyttölauma tuskin kiljuu sen takia että kannustaa bändiä soittamaan paremmin.
Sitten oon ainakin minä ymmärtänyt väärin. Luulin, että palloilijoita kannustetaan liki romanttisesta ihailusta ei niinkään suorituksista??!
Vierailija kirjoitti:
Joku vois aloittaa #meetoo kampanjan rinnalle kyllä kampanjan jossa naisten naisiin kohdistamaa väheksyntää tuotaisiin myös esille. Se on ihan yhtä iso rakenteellinen ongelma.
Mielestäni tämä ylen kolumni nivoo hyvin yhteen sekä tuon otsikon artikkelin että ilmiön sisäsyntyisyyden.
https://yle.fi/uutiset/3-11458716
Itsekin olen tähän herännyt vasta viimeaikoina. Etenkin tuon punkstoo-episodin myötä.
Linkkaamasi artikkeli aiheuttaa vain myötähäpeää.
Ihan oikeasti.
Niin, maailma oli paljon parempi ennen kun miehet johtivat sitä.
Nyt kun naiset ovat saaneet ottaa osaa esim. politiikkaan, niin näemme mitä siitä seuraa kun katsomme esim. ämmälaumaa Arkadianmäellä.
Voiko joku vielä väittää etteikö ole mennyt totaalisen vithuiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuten itsekin kirjoitit siellä matsissa huudetaan kun kannustetaan omaa joukkuetta voittoon.
Poikabändikonsertissa tyttölauma tuskin kiljuu sen takia että kannustaa bändiä soittamaan paremmin.
Sitten oon ainakin minä ymmärtänyt väärin. Luulin, että palloilijoita kannustetaan liki romanttisesta ihailusta ei niinkään suorituksista??!
Jaa ihan sattumalta katsomo huutaa eniten niiden hyvien suoritusten kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö miesten nyt mennä kehumaan teinityttöjen meikkaamista ja mennä juttelemaan teinitytöille heppatalleille?
Vai miten patriarkin tulee toimia? =D
Minä ainakin lähden heppatalleille meikkilahjakortin ja poikabändikonserttilippujen kanssa.
t. Kalle 55v
Minusta tuo ei enää pidä paikkaansa, mutta olisi ihan hyvä, että kiinnostuksen kohteista ei puhuttaisi sukupuolen kautta, niin kuin tuossakin jutussa tehdään. En ole ikinä tykännyt vaaleanpunaisista hörhelöistä, vaikka olen nainen. Siksi tutkijakin tekee minusta virheen, kun puhuu tyttöjen ja poikien jutuista tai monista sukupuolista, koko sukupuoliin sitoutuminen pitäisi heittää roskalaatikkoon.
vaikka olen miespuolinen, niin en seuraa urheilua. jalkapallo on kannaltani yhtä turhaa kuin joidenkin poikabändien seuraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, maailma oli paljon parempi ennen kun miehet johtivat sitä.
Nyt kun naiset ovat saaneet ottaa osaa esim. politiikkaan, niin näemme mitä siitä seuraa kun katsomme esim. ämmälaumaa Arkadianmäellä.
Voiko joku vielä väittää etteikö ole mennyt totaalisen vithuiksi?
Minusta hallitus on huono, mutta se johtuu enemmän puoluekannoista ja yksilöistä kuin sukupuolesta. Ennen kaikkea pääministeri on kelvoton eikä osaa johtaa, mikä vaikuttaa koko hallitukseen. Mutta oikeistolaisena naisena pidän asiaaenemmän yksilökysymyksenä, joku muu nainen olisi hoitanut homman paremmin. On mahdollista, että nämä nuorehkot naiset pääsivät osittain ulkonäkönsä takia hyviin asemiin, rumempi mutta kypsempi ja tehokkaampi matriarkka olisi pärjännyt paremmin etenkin koronatukineuvotteluissa. Ei olisi ollut niin helposti sumutettavissa. Ajattelen näin tietysti rumana, mutta tehokkaana matriarkkana. :-D
Vierailija kirjoitti:
No keppihevosteleva teinityttö on yhtä hölmö kuin duploilla leikkivä teinipoika.
Entä skeittilaudalla leikkivä teinipoika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilu on kilpailutilanne ja voimakasääninen kannustaminen antaa voimia omalle joukkueelle. Konsertissa ihmiset ovat kuuntelemassa musiikkia ja möliseminen on vain typerää.
Kannustaminen antaa bändille voimia pyrkiä parempaa suoritukseen? Sinäänsä tuota kirkumis-ilmiötä vierastan ja analogia urheilu vs. poikabändi ei toimi, koska hankala uskoa että katsomoissa mölisevät miehet haaveilevat heräävän seksuaalisuutensa kanssa kentän urheilijoista.
Tietenkin miehet haaveilevat urheilijoista. Etkö ole koskaan kuullut, mihin sävyyn miehet puhuvat urheilusankareistaan? Se on täysin sokeaa sankarinpalvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kaikille bändeille hihkumista hölmönä. Mutta en ole koskaan tajunnut, että vaan tytöt siellä kiljuisivat. Sekä tyhmät tytöt että tyhmät pojat. En ole ikinä käynyt itse sellaisissa tilaisuuksissa. En fanita yhtään ketään. Myös urheilumatseissa käyminen tai telkkarista tuijotus on aivottomien hommaa. Omilta pojiltani olen aina kieltänyt sellaisen.
t. 50+ nainen
Tilanne täytyy korjata! Sponssaan mielelläni jollekin teinitytölle meikit ja liput poikakonserttiin.
t. limainen setämies