Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusavuton tarvitsee mammojen apua pyykinpesuun

Vierailija
28.07.2014 |

Moikka! Olen siis pessyt pyykkiä ihan kakarasta asti. Meillä on kuitenkin aina ollut talon pesutupa. Siellä ei tarvitse muuta tehdä kuin täyttää kone, valita ohjelma ja painaa käynnistä. Nyt muutin kuitenkin omilleni ja piti ostaa pesukone. Pelottaa pestä eka pyykki, koska pelkään vesivahinkoa. Luen siis ohjeita huolellisesti. Tossa kuitenkin silmään pistää, että ennen ja jälkeen pesun vesihana pitää avata ja sulkea. Siis ihan vaan se hana, mistä valuu vesi lavuaariiin? En näe mitään muita hanoja tiskipöydän alla.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:56"]Pitääks mun muuten eka pestä toi tyhjänä jos siinä on jotain kemikaaleja tai jotain? Kyseessä siis uusi kone. -ap

[/quote]

Suosittelen.

Vierailija
22/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:54"]Kiitos kaikille avusta ja myönnän että olen tyhmä :D Meni viestit vähän ristiin. Mutta siis tossa hanassa on vasemmalla sinistä, keskellä stop ja oikealla punaista. Laitanko siis punaiselle = kuumaa vettä? -ap

[/quote]

Kone lämmittää itse vetensä. Kokeile niin tiedät, huomaat kyllä jos kone ei saa vettä.

[/quote]

Okei eli sillä ei kai väliä laitanko siniselle vai punaiselle. Kummalista vaan, että siinä on ne... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina laittanut meidän astianpesukoneen hanan punaiselle puolelle. Jos se on liitetty kylmävesiputkeen, niin ei siitä tietenkään tule kun kylmää vettä, jonka kone sitten lämmittää. Mutta samapa tuo, mitään vahinkoa ei tule kumminkaan.

Vierailija
24/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokeilee nyt. Kiitos kärsivällisyydestä! :) Katotaan, tuleeko vesivahinko.

Vierailija
25/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkikoneessa laita hana siniselle, on varmempi ku punanen. Toimii siis varmuudella.

Vierailija
26/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pyykkikone keittiössä?

Vierailija
27/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa punaselle laitto voi aiheuttaa pyykkikoneen rikkoutumisen.

Vierailija
28/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo keittiössä mun pyykkikone on. Laitan siis siniselle. Miksköhän siinä sitte on toi punanen :( -ap

Vierailija
29/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on keittiön hanan alla tiskikoneelle tuollainen hana, mutta se ei käänny kuin toiseen suuntaan. Kuka sinulle ap on pyykkikoneen asentanut?

Vierailija
30/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:05"]Meilläkin on keittiön hanan alla tiskikoneelle tuollainen hana, mutta se ei käänny kuin toiseen suuntaan. Kuka sinulle ap on pyykkikoneen asentanut?

[/quote]

Veli asensi sen. Kyllä on kaikki poistoletkut ja muuta paikallan. Mietin vaa tota hanajuttua. En kehannu siltä kysyä :D -ap

Vierailija
31/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on pesukone laitettu tiskikoneen paikalle? Silloin valitset siitä hanasta sen sinisen puolen, muuten ottaa kuumaa vettä ja voi 30 asteen pesuun tarkoitetut vaatteet olla pilalla.

Toisekseen se vesivahingon vaara on kuitenkin olemassa, koska keittiössä on harvoin lattiakaivoa. Joskus nuo pesukoneet sylkäisevät vedet pihalle siellä nukkasihdin kautta (esim. jos on annosteltu liikaa pesuainetta).

Vierailija
32/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla on edes turvakaukalo käytössä. Kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa.

Vierailija
33/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitoin sen päälle! Huiii! Katotaa mitä tapahtuu! -ap

Vierailija
34/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kotivakuutus korvaa vesivahingon. Ei ole turvakaukaloa tai muuta keittiössä. Ainakaan toistaiseks ei oo mitään kummempia tapahtunut. Asunnon näytössäkin sanottiin että tohon voi laittaa pesukoneen. -ap

Vierailija
35/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone ei lähde käymään, jos hana on kiinni. Se ei hajota konetta, jos vahingossa yrittää käynnistää sitä hanan ollessa suljettu, joten voit ihan huoleti koettaa vivun oikeaa asentoa.

Vierailija
36/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:16"]Kyllä mun kotivakuutus korvaa vesivahingon. Ei ole turvakaukaloa tai muuta keittiössä. Ainakaan toistaiseks ei oo mitään kummempia tapahtunut. Asunnon näytössäkin sanottiin että tohon voi laittaa pesukoneen. -ap

[/quote] Pesukone keittiössä on vielä suurempi vesivahingon riski kuin astianpesukone. Lisäksi kone pitää olla ammatti-ihmisen asentama.

Vierailija
37/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:17"]Kone ei lähde käymään, jos hana on kiinni. Se ei hajota konetta, jos vahingossa yrittää käynnistää sitä hanan ollessa suljettu, joten voit ihan huoleti koettaa vivun oikeaa asentoa.

[/quote]

Joo no laitoin sen tohon siniselle, kun sanottiin, että punaisesta voi tulla ongelmia. Nyt se pyörittelee vettä tyhjässä koneessa. Seuraan vierestä varmuudella. Vielä 43 min.. Ainakin jitain tekemistä hellepäivänä :D -ap

Vierailija
38/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sulle se poistovesi menee? Eli sen letkun pää, joka on koneessa kiinni.

Vierailija
39/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan tarkoitettu astianpesukonetta? Sille luonnollisesti on paikka usein keittiössä johon saa koneen ostaa ja asentaa, mutta pyykkikoneelle pitäisi löytyä ihan omat liitännät kylpyhuoneen puolelta...tuli mieleen jos viitattu ollut puhetta vain pesukoneesta...

Vierailija
40/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone on. Ja jos vuokrakämpän välittäjäkin sanoi, että saa laittaa tohon pyykkikoneen, niin eiköhän se sitä tarkoita. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan