Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusavuton tarvitsee mammojen apua pyykinpesuun

Vierailija
28.07.2014 |

Moikka! Olen siis pessyt pyykkiä ihan kakarasta asti. Meillä on kuitenkin aina ollut talon pesutupa. Siellä ei tarvitse muuta tehdä kuin täyttää kone, valita ohjelma ja painaa käynnistä. Nyt muutin kuitenkin omilleni ja piti ostaa pesukone. Pelottaa pestä eka pyykki, koska pelkään vesivahinkoa. Luen siis ohjeita huolellisesti. Tossa kuitenkin silmään pistää, että ennen ja jälkeen pesun vesihana pitää avata ja sulkea. Siis ihan vaan se hana, mistä valuu vesi lavuaariiin? En näe mitään muita hanoja tiskipöydän alla.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, eihän kukaan tätä tosissaan kysy, mutta vastaan silti kun on tylsää.

Pesukone pitää olla liitettynä putkella omaan hanaan ja sen pesukoneen hana pitää avata ja sulkea.

Vierailija
2/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se seinässä oleva hana mistä lähtee letku pesukoneeseen. Siinä on auki- ja kiinniasento, lukee hanassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:42"]Moikka! Olen siis pessyt pyykkiä ihan kakarasta asti. Meillä on kuitenkin aina ollut talon pesutupa. Siellä ei tarvitse muuta tehdä kuin täyttää kone, valita ohjelma ja painaa käynnistä. Nyt muutin kuitenkin omilleni ja piti ostaa pesukone. Pelottaa pestä eka pyykki, koska pelkään vesivahinkoa. Luen siis ohjeita huolellisesti. Tossa kuitenkin silmään pistää, että ennen ja jälkeen pesun vesihana pitää avata ja sulkea. Siis ihan vaan se hana, mistä valuu vesi lavuaariiin? En näe mitään muita hanoja tiskipöydän alla.

[/quote]

Hana, mistä menee vesi pesukoneeseen. Sen minkä avaatkin ennen pesukoneen päällelaittoa.

Vierailija
4/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh

Vierailija
5/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hana pesukoneessa vai talossa? Onko se siis pesukoneen takana vai? -ap

Vierailija
6/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hana pesukoneessa vai talossa? Onko se siis pesukoneen takana vai? -ap

Vierailija
7/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pesukoneet on liitetty vesiputkistoon niin, että lavuaarin vesikraanassa on pieni vipu, joka liittää pesukoneen tuloveden putkistosta pesukoneeseen. Sitä voi pitää aina auki, mutta jos haluaa olla varovainen, sulkee hanan lähtiessään reissuun. Jos haluaa olla tosi varovainen, avaa vivun vain pesun ajaksi.

Jos sinulla ei ole hanassa kiinni (siis sen reiän, josta vesi valuu lavuaariin, ja lavuaariposliinin välisellä noin kymmenen sentin matkalla) mitään vipua, sinulle ei ole asennettu tuollaista varovipua lainkaan. Usein asunnoissa, joihin on liitetty pesukone vasta vessanrakentamisen jälkeen, ei ole tuollaista pesukonevipua ollenkaan, koska se olisi vaatinut hanan uusimisen.

Älä ala aukoilemaan putkistossa kiinni olevia vipuja.

Vierailija
8/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se pesukoneen hana on tavalliusen hanan "varressa".

Vierailija
9/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku hups :D Onko se toi pikkuvipu mun normihanan alapuolella? -ap

Vierailija
10/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, avaat vaan sen hanan niinkun kuvailit. Tule sitten kertomaan miten meni.

Vierailija
11/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:49"]Ei ku hups :D Onko se toi pikkuvipu mun normihanan alapuolella? -ap

[/quote]

Just se.

Vierailija
12/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:48"]Meillä se pesukoneen hana on tavalliusen hanan "varressa".

[/quote]

Aa kiitos! Eli se on toi. Mutta miks siinäkin on punainen ja sininen (kuuma, kylmä)? -ap Anteeksi mun typeryys...

Vierailija
13/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:48"]Onko se hana pesukoneessa vai talossa? Onko se siis pesukoneen takana vai? -ap

[/quote]

Talon seinässä pitäisi olla hana tai jos ei ole, pitää siihen tehdä se liitäntä. Eli hana seinään. Pesukoneesta liitetään letku siihen.

Ja likavedelläkin pitää olla oma poistoaikko, mihin se likavesiletku kiinnitetään. Tai laitetaan letku vessanpönttöön.

Vierailija
14/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin se hana on aina auki. Jos lähdemme jonnekki reissuun, suljemme sen. 

Vierailija
15/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:49"]Ei ku hups :D Onko se toi pikkuvipu mun normihanan alapuolella? -ap

[/quote]

Just se.

[/quote]

Meillä se on auki kun hana osoittaa ylös ja kiinni kun se osoittaa vasemmalle. Jos hana on kiinni, kone keskeyttää ohjelman, joten seuraa aluksi.

Vierailija
16/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:44"]

Joopa joo, eihän kukaan tätä tosissaan kysy, mutta vastaan silti kun on tylsää.

Pesukone pitää olla liitettynä putkella omaan hanaan ja sen pesukoneen hana pitää avata ja sulkea.

[/quote]

Miten niin ei kysy tosissaan? Minä olen asunut elämässäni 15 asunnossa, joista vain kahdessa viimeisimmässä on ollut erillinen vipu, josta voi avata ja sulkea pesukoneen veden. Oli se minullekin ensimmäisellä kerralla ihmettelemisen paikka. Tiskikoneen vipu on vain tässä nykyisessä asunnossa, muissa on sekin ollut liitettynä suoraan vesiputkistoon ilman mitään vipuja. Tuskinpa ap:n aiemmassa taloyhtiön pesukoneessakaan on ollut mitään vipuja vaan pesukoneen vesiyhteys on ollut aina päällä.

Vierailija
17/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:48"]Meillä se pesukoneen hana on tavalliusen hanan "varressa".

[/quote]

Aa kiitos! Eli se on toi. Mutta miks siinäkin on punainen ja sininen (kuuma, kylmä)? -ap Anteeksi mun typeryys...

[/quote]

Ne värit ei liity tietääkseni mitenkään. Ellei sitten sininen tarkoita auki ja punainen kiinni.

Vierailija
18/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille avusta ja myönnän että olen tyhmä :D Meni viestit vähän ristiin. Mutta siis tossa hanassa on vasemmalla sinistä, keskellä stop ja oikealla punaista. Laitanko siis punaiselle = kuumaa vettä? -ap

Vierailija
19/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:54"]Kiitos kaikille avusta ja myönnän että olen tyhmä :D Meni viestit vähän ristiin. Mutta siis tossa hanassa on vasemmalla sinistä, keskellä stop ja oikealla punaista. Laitanko siis punaiselle = kuumaa vettä? -ap

[/quote]

Kone lämmittää itse vetensä. Kokeile niin tiedät, huomaat kyllä jos kone ei saa vettä.

Vierailija
20/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääks mun muuten eka pestä toi tyhjänä jos siinä on jotain kemikaaleja tai jotain? Kyseessä siis uusi kone. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi