Metaltoo
Oletteko seuranneet keskustelua instassa? Osa tosi järkyttäviä juttuja. Itse pyörinyt metallipiireissä 80-luvulta alkaen ja mitään ikävää ei ole metallikeikoilla sattunut, päinvastoin viihtynyt olen skenessä juuri siksi, että porukka on mukavaa ja käyttäytyy hyvin. Ainahan joukossa voi silti joku mätäpaise olla ja sietävät kyllä joutua vastuuseen teoistaan. Toki tällä metaltoo-sivustolla niputetaan rokki ja metalli saman otsikon alle. Oman kokemuksen mukaan rokkikeikoilla on selvästi enemmän ikäviä lieveilmiöitä kuin puhtaissa metallimusiikkn tapahtumissa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Anarkistitoo olisi myös paikallaan. Siellä sitä seksuaalista hyväksikäyttöä ja vallankäyttöä löytyy. Kuuluu skeneen.
Miksi et ole jo perustanut?
Mikä se pedofiili-juttu oikein oli? Eikös tuo ole edelleen syytteenalainen teko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset saa haukkua miehiensä peniksia pieniksi ilman seuraamuksia?
Koska faktan toteaminen ei ole rikos. Otan osaa.
Kaksinaismoralismi paistaa. Seksismiä se on vai saako mieskin haukkuan naisen rintoja?
Oletko lukenut tuota tissiketjua? Siellä miehet ovat nyt tuhannen viestin verran haukkuneet naisten rintoja mitä törkeimmillä tavoilla. Itse lopetin jo koko ketjun lukemisen, kun alkoi ällöttämään.
On kyllä valtava yllätys! Että musapiirissä on pantu bändärityttöjä! Viattomia kullannuppuja!
Olisivat vaan halunneet nimmarin keräilykuvaan. Höh, on se kauheaa.
Seurasin kerran urheiluhallilla, kun sinne tuli ulkomaalaisia leirillä olevia urheilijoita ja kas kummaa, pian pyrähti sinne vonkailemaan 12-13-vuotiaiden tyttölauma ja hyvin tuntui seura kelpaavan molemmille.
Siitä ne sitten häipyivät iltapimeään, varmaankin limskaa juomaan kiskalle.
Eli sporttoo.
Metaltoo-instasta pystyy tunnistamaan
joitain artisteja, vaikkei olisi koskaan näitä nähnyt livenä saati tavannut. Kun tuntee genren ja tietää nimet se riittää.
Nuorten tyttöjen ja naisten pusertamista ja seksuaalista hyväksikäyttöä eturivissä aitaa vasten olen nähnyt metallikeikoilla paljon sieltä kolmos-nelosriviltä, joka on itselleni riittävä - sekä turvallinen. Myös olen nähnyt tilanteita, joissa porukka on onneksi onnistunut agressiivisesti jonkun hinkkaajan häätämään pois.
Siis nämä keikoilla puristautujathan suurimmaksi osaksi eivät ole metallipään näköisiä, vaan näyttävät lähinnä geneerisiltä pervoperoilta, jotka ovat lähteneet peräkammaristaan liikkeelle. Monesti ovat aika pitkiä ja suurikokoisia.
Toisaalta, en ymmärrä miten yhdellekään tytölle/naiselle se eturivi on niin tärkeä, että antaa jonkun limaoksennuksen hinkata ja pervoilla koko keikan siinä itseään vasten.
Olen nähnyt Apocalyptican ja Battle Beastin instassa kannanoton metalliskenen tekemisestä turvalliseksi liittyen metaltoohon. Mitkä muut bändit, muusikot rai metallimusiikin toimijat ovat ottaneet kantaa tähän?
Joku kirjoitti että 80–90-luvulla kulttuuri oli erilainen. Ei kai silloinkaan ole kulttuuriin kuulunut lasten parittaminen?! Muutenkin tosi hyvä että näistä puhutaan, kun moni tuntuu ajattelevan sen olevan ihan normaalia, että muusikot panee alaikäisiä bändäreitä. Joo on ehkä yleistä, mutta ei kyllä mitenkään normaalia.
Vierailija kirjoitti:
joitain artisteja, vaikkei olisi koskaan näitä nähnyt livenä saati tavannut. Kun tuntee genren ja tietää nimet se riittää.Nuorten tyttöjen ja naisten pusertamista ja seksuaalista hyväksikäyttöä eturivissä aitaa vasten olen nähnyt metallikeikoilla paljon sieltä kolmos-nelosriviltä, joka on itselleni riittävä - sekä turvallinen. Myös olen nähnyt tilanteita, joissa porukka on onneksi onnistunut agressiivisesti jonkun hinkkaajan häätämään pois.
Siis nämä keikoilla puristautujathan suurimmaksi osaksi eivät ole metallipään näköisiä, vaan näyttävät lähinnä geneerisiltä pervoperoilta, jotka ovat lähteneet peräkammaristaan liikkeelle. Monesti ovat aika pitkiä ja suurikokoisia.
Toisaalta, en ymmärrä miten yhdellekään tytölle/naiselle se eturivi on niin tärkeä, että antaa jonkun limaoksennuksen hinkata ja pervoilla koko keikan siinä itseään vasten.
Olen nähnyt Apocalyptican ja Battle Beastin instassa kannanoton metalliskenen tekemisestä turvalliseksi liittyen metaltoohon. Mitkä muut bändit, muusikot rai metallimusiikin toimijat ovat ottaneet kantaa tähän?
Käymme näköjään eri keikoilla kun sinä näet tuota ahdistelua paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti että 80–90-luvulla kulttuuri oli erilainen. Ei kai silloinkaan ole kulttuuriin kuulunut lasten parittaminen?! Muutenkin tosi hyvä että näistä puhutaan, kun moni tuntuu ajattelevan sen olevan ihan normaalia, että muusikot panee alaikäisiä bändäreitä. Joo on ehkä yleistä, mutta ei kyllä mitenkään normaalia.
Haluatko ymmärtää tarkoituksella väärin, vai onko asian ymmärtäminen sinulle noin vaikeaa?
Selvästi moni fanityttö on traumatisoitunut esim. 16-vuotiaana koetuista seksikokemuksista aikuisen miehen kanssa.
Minulla nousee mieleen yksi kysymys: pitäisikö suojaikäraja nostaa 18 vuoteen?
Laita yläpeukku tähän kommenttiin, jos sinusta suojaikärajaa pitäisi nostaa (esim. 18).
Laita alapeukku, jos pitäisi jättää 16 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Glenn Danzig teki pahoja suomen vierailulla joskus 90-luvulla. Tai ainakin niin puhuttiin silloin.
Danzig on kylläkin aika yleisesti tunnettu siitä, että ei koeta väkisin pakottaa mitään vaan on herrasmies. Mene ja tiedä.
Mikä siinä ihmisiä vaivaa, että nuoret tytöt itse hankkiutuvat julkkisten seuraan ja tyrkyttävät heille itseään? Siinäpä saavat juuri sitä mitä haluavatkin? Ainahan tytöt etsivät muutenkin itselleen statusmiehiä jos ulkonäkö antaa vähääkään varaa sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi moni fanityttö on traumatisoitunut esim. 16-vuotiaana koetuista seksikokemuksista aikuisen miehen kanssa.
Laita yläpeukku tähän kommenttiin, jos sinusta suojaikärajaa pitäisi nostaa (esim. 18).
En ole ollut koskaan nuorempien naisten perään, mutta suojaikärajan nostaminen 18 vuoteen tarkoittaa sitä että 17 vuotias tyttö ei saa harrastaa seksiä 18 vuotiaan pojan kanssa. Tuosta tulee ongelmia.
Pitäisikö enemmänkin painottaa asenneilmapiiriin. Nuorille pitäisi toitottaa jo hyvissä ajoin että vanhempien miesten / naisten paneminen ei ole hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut koskaan nuorempien naisten perään, mutta suojaikärajan nostaminen 18 vuoteen tarkoittaa sitä että 17 vuotias tyttö ei saa harrastaa seksiä 18 vuotiaan pojan kanssa. Tuosta tulee ongelmia.
Pitäisikö enemmänkin painottaa asenneilmapiiriin. Nuorille pitäisi toitottaa jo hyvissä ajoin että vanhempien miesten / naisten paneminen ei ole hyvä juttu.
Eihän tarkoita. Kyllä nykyäänkin 16 v ja 15 v saavat tehdä keskenään mitä haluavat, koska ovat samalla kehitystasolla. Samoin 17 v ja 15 v.
Mutta 16 v ja 30 v eivät todellakaan ole samalla kehitystasolla. Siksi on hankala asettaa vastuuta nuorelle tytölle, jolta puuttuu elämänkokemusta. Suojaikäraja 18 v suojaisi juuri näitä 16- ja 17-vuotiaita aikuisilta miehiltä. Kyllä 17-vuotias voisi yhä harrastaa seksiä 19-vuotiaan kanssa, mutta ei 40-vuotiaan.
Ihmisille voitaisiin lapsesta opettaa peruskoulussa pitämään puoliaan ja tekemään sukupuoliasioita vain kun oikeasti haluavat, "oikeista syistä". Järjenkäyttöä ja itsetuntemustaitoja voitaisiin opettaa kaiken muun turhan paskan sijaan, ne kun ovat monella hakusessa myöhäiseen aikuisuuteen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tavastia-klubi sekä Tuska-festivaali ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joitain artisteja, vaikkei olisi koskaan näitä nähnyt livenä saati tavannut. Kun tuntee genren ja tietää nimet se riittää.Nuorten tyttöjen ja naisten pusertamista ja seksuaalista hyväksikäyttöä eturivissä aitaa vasten olen nähnyt metallikeikoilla paljon sieltä kolmos-nelosriviltä, joka on itselleni riittävä - sekä turvallinen. Myös olen nähnyt tilanteita, joissa porukka on onneksi onnistunut agressiivisesti jonkun hinkkaajan häätämään pois.
Käymme näköjään eri keikoilla kun sinä näet tuota ahdistelua paljon.
Niinpä niin, varmaan ollaankin. Paikallisissa, osin alaikäisille sallituissa metallitapahtumissa/festareilla joissa on ollut ulkomaalaisia nimiä näitä on tullut vuosien varrella tullut nähtyä. Jopa tapahtumissa, mihin jotkut tuovat lapsia. Samoin baarikeikoilla ja areenakokoisissa konserteissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Käypä katsoo muidenkin bändien instat, niin löydät niistä kannanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut. Itsekin olin skenessä mukana 80-90 -luvuilla. Halusin metallimuusikoksi itse mutta ei siinä miesten maailmassa pärjännyt ja miesmuusikot irvailivat minulle eikä kuuloakaan että minut olisi otettu bändiin.
En varsinaisesti muista keikoilta mitään lähentelyjä mutta kyllä monet tytöt lähtivät ihailemiensa muusikoiden mukaan.
Seurustelin kiertuieita tekevän metallimuusikon kanssa 20 vuotta ja sinä aikana tuli nähtyä ja kuultua kaikenlaista irstasta. Jos näistä huomautteli niin oli kukkahattutäti. Esim. näin vierestä kun päälle 30-v. artisti heilasteli festareiden ajan jotain ehkä 17-vuotiasta ja kehui irstaasti jälkikäteen. En voinut tehdä oikein mitään, tyttö tuli miehen matkaan omasta halustaan ja hakeutui miehen seuraan. Minua kuvotti mutta enhän minä voinut mitään tehdä. (tuohon aikaan ei vielä puhuttu alaikäisten hyväksikäytöstä) Paitsi kerran, hänen samanikäinen kaverinsa yritti tulla bändin takahuoneeseen, olin juuri ovella ja estin hänen tulonsa ja käskin mennä muualle. Olin varmaan aika ikävä ihminen.
Minua ällötti kun osa miehistä oikein hekumoi näillä nuorilla tytöillä.
Eräs kaverini oli kerran miesten mukana kiertueella ja kertoi että samalla hetkellä kun kiertuebussi käynnistyy ja koti jää taakse, joka ikinen bussin mies vaihtaa niin irstaalle vaihteelle ettei mitään rajaa, ihan sama vaikka olisi perhe ja lapsia. Yök.
Pääsin sitten eroon tuosta liitosta ja olin huojentunut kun tuota kuviota ei tarvinnut enää seurata.
En tiedä miten tytöille opetettaisiin puolustautumaan. Tiedän itsekin että kun tilanteet tulevat yhtäkkiä ja on nuori ja kokematon niin menee lukkoon eikä osaa puolustautua. Olen itsekin uhri mutta en halua puhua siitä täällä.
Nuoret naiset bändäreinä ja se on miesten syy.
Tätä se metoo on. Naiset hyväksikäyttämässä julkkiksia ja uhriutumassa.
Vierailija kirjoitti:
Anarkistitoo olisi myös paikallaan. Siellä sitä seksuaalista hyväksikäyttöä ja vallankäyttöä löytyy. Kuuluu skeneen.
Demareiden puoluekokouksessa eräs nainen taputteli minua perseelle ja yritti väkisin ängetä hyttiini. Nykyään hän on varsin korkealla puolueessa ja minua oksettaa aina kun näen hänet televisiossa puhumassa "tovereista". Nimeä en tietenkään kerro mutta nimikirjaimet ovat S.M.
#PoliticsToo