Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metaltoo

Vierailija
21.07.2021 |

Oletteko seuranneet keskustelua instassa? Osa tosi järkyttäviä juttuja. Itse pyörinyt metallipiireissä 80-luvulta alkaen ja mitään ikävää ei ole metallikeikoilla sattunut, päinvastoin viihtynyt olen skenessä juuri siksi, että porukka on mukavaa ja käyttäytyy hyvin. Ainahan joukossa voi silti joku mätäpaise olla ja sietävät kyllä joutua vastuuseen teoistaan. Toki tällä metaltoo-sivustolla niputetaan rokki ja metalli saman otsikon alle. Oman kokemuksen mukaan rokkikeikoilla on selvästi enemmän ikäviä lieveilmiöitä kuin puhtaissa metallimusiikkn tapahtumissa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttu punkstoosta. Kävin lukemassa muutaman julkaisun instassa ja oli järkyttävää luettavaa.

Vierailija
2/66 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut. Itsekin olin skenessä mukana 80-90 -luvuilla. Halusin metallimuusikoksi itse mutta ei siinä miesten maailmassa pärjännyt ja miesmuusikot irvailivat minulle eikä kuuloakaan että minut olisi otettu bändiin.

En varsinaisesti muista keikoilta mitään lähentelyjä mutta kyllä monet tytöt lähtivät ihailemiensa muusikoiden mukaan.

Seurustelin kiertuieita tekevän metallimuusikon kanssa 20 vuotta ja sinä aikana tuli nähtyä ja kuultua kaikenlaista irstasta. Jos näistä huomautteli niin oli kukkahattutäti. Esim. näin vierestä kun päälle 30-v. artisti heilasteli festareiden ajan jotain ehkä 17-vuotiasta ja kehui irstaasti jälkikäteen. En voinut tehdä oikein mitään, tyttö tuli miehen matkaan omasta halustaan ja hakeutui miehen seuraan. Minua kuvotti mutta enhän minä voinut mitään tehdä. (tuohon aikaan ei vielä puhuttu alaikäisten hyväksikäytöstä) Paitsi kerran, hänen samanikäinen kaverinsa yritti tulla bändin takahuoneeseen, olin juuri ovella ja estin hänen tulonsa ja käskin mennä muualle. Olin varmaan aika ikävä ihminen.

Minua ällötti kun osa miehistä oikein hekumoi näillä nuorilla tytöillä.

Eräs kaverini oli kerran miesten mukana kiertueella ja kertoi että samalla hetkellä kun kiertuebussi käynnistyy ja koti jää taakse, joka ikinen bussin mies vaihtaa niin irstaalle vaihteelle ettei mitään rajaa, ihan sama vaikka olisi perhe ja lapsia. Yök.

Pääsin sitten eroon tuosta liitosta ja olin huojentunut kun tuota kuviota ei tarvinnut enää seurata.

En tiedä miten tytöille opetettaisiin puolustautumaan. Tiedän itsekin että kun tilanteet tulevat yhtäkkiä ja on nuori ja kokematon niin menee lukkoon eikä osaa puolustautua. Olen itsekin uhri mutta en halua puhua siitä täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/CRn78ixMTJG/?utm_medium=copy_link

Hyi hemmetti! Tietääkö kukaan tuosta kuviosta täällä jotain, jos tuo kerran noihin aikoihin oli Porin musapiireissä ihan yleisessä tiedossa? 😳

Vierailija
4/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkipiireissä ikävän yleistä touhua genrestä riippumatta. Olen nähnyt näitä porukoita jonkin verran ja vaikka metallipäät ovat olleet mukavimmasta, asiallisimmasta ja rennoimmasta päästä, on niissäkin piireissä omat mätämunansa. Rokkipuolella vielä pahempaa, rap-piirejä en edes halua ajatella eivätkä ne indie-/jazzkuviotkaan mitään tasa-arvomiesten kokoontumisajoja ole.

Yllättävän harvalla (mies)muusikolla se musiikin tekeminen ja esittäminen vaikuttaa muutenkaan olevan se pääjuttu vaan kaikki lieveilmiöt ja oman egon pönkitys menevät edelle. Hyvä se on tietty haastatteluissa hurskastella, kuinka "diggaa tehdä musaa suoraan sydämestä" mutta takahuoneessa ynnä muualla todellisuus on vähän toista. Onneksi näistä uskalletaan viimein puhua julkisesti ja olen pahoillani jokaisen hyväksikäytetyksi tulleen puolesta. Te olette arvokkaita ja rohkeita ihmisiä eikä jonkun luonnevammaisen rokkikukon hyväksikäyttämäksi tuleminen vie teiltä ihmisarvoa mihinkään. Rokkikukoille ja muille saastoille en viitsi lähettää sen kummempia terveisiä, koska muuten tämä viesti ei tule menemään suodattimesta läpi.

Vierailija
5/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee vasemmistotoo? Kaikki ahdistelijamiehet ovat näitä vasemmistolaisia miesfeministejä.

Vierailija
6/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että näistä puhutaan. Toivottavasti saa mahdollisimman monen nuoren miettimään. Ennen kuin lähestyvät fanejaan.

Vierailija
7/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että näistä puhutaan. Toivottavasti saa mahdollisimman monen nuoren miettimään. Ennen kuin lähestyvät fanejaan.

Siis fanittamiaan.

Vierailija
8/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glenn Danzig teki pahoja suomen vierailulla joskus 90-luvulla. Tai ainakin niin puhuttiin silloin.

Vierailija
9/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällainen tietyn musiikki skenen demonisointi yksittäistapausten perusteella on ällöttävää. Tällainen yleistäminen ei ole sallittua kuin valkoisen miehen kohdalla. Ajatelkaa jos tällaisessa yleistyksessä kyseessä olisi t urvapa ikanhakijat, sek suaalivähemmistöt, naiset. Pahimmillaan some-oikeus tuottaa yksilölle suurta haittaa, vaikka asiaa ei ole viranomaisten puolelta edes tutkittu.

kuvottavaa

Vierailija
10/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billy Idol halusi ihan aikuisia alan ammattilaisia omalle bäkkärilleen joskus Ruississa. En olis uskonut sanovani tätä, mutta pojot siitä hänelle.

Vierailija
11/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tällainen tietyn musiikki skenen demonisointi yksittäistapausten perusteella on ällöttävää. Tällainen yleistäminen ei ole sallittua kuin valkoisen miehen kohdalla. Ajatelkaa jos tällaisessa yleistyksessä kyseessä olisi t urvapa ikanhakijat, sek suaalivähemmistöt, naiset. Pahimmillaan some-oikeus tuottaa yksilölle suurta haittaa, vaikka asiaa ei ole viranomaisten puolelta edes tutkittu.

kuvottavaa

Vähän niinkuin les bot ahdistelevat ja painostavat pieniä tyttöjä joukkueurheilussa, hom ot ahdistelevat pikkupoikia, t urvap aikanhakijat ahdistelevat naisia

Vierailija
12/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuvottavaa

Vähän niinkuin les bot ahdistelevat ja painostavat pieniä tyttöjä joukkueurheilussa, hom ot ahdistelevat pikkupoikia, t urvap aikanhakijat ahdistelevat naisia

Näistä pitää puhua #too

Vierailija
13/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Porin tapaus tuntuu erityisen inhottavalta. Siinä on ollut ala-ikäisen par ittamisesta kyse. Pa rittaja-nainen on nykyään ehkä viisikymppinen? Onkohan elossa ja saadaanko vastuuseen sekä tämä nainen että ne miehet?

Vierailija
14/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuvottavaa

Puumat nuoria poikia

Vierailija
15/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi toi Porin juttu jos on totta niin ei saatana 🤢 mutta mitä metallibändejä porista on tullut? 80-90 luvuilla? Eihän sieltä oo kuin iskelmä Dingoa ja mambaa.

Vierailija
16/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset saa haukkua miehiensä peniksia pieniksi ilman seuraamuksia?

Vierailija
17/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska faktan toteaminen ei ole rikos. Otan osaa.

Vierailija
18/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Penis-Pena, nyt taisi tulla väärään ketjuun.

Vierailija
19/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä vinguttiin eilen, että metalliskene on pyhäkoulumeininkiä ja Tuskakin viaton perhefestari... 🤦‍♀️

Vierailija
20/66 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Porin tapaus tuntuu erityisen inhottavalta. Siinä on ollut ala-ikäisen par ittamisesta kyse. Pa rittaja-nainen on nykyään ehkä viisikymppinen? Onkohan elossa ja saadaanko vastuuseen sekä tämä nainen että ne miehet?

Tapahtunut 30 vuotta sitten eli se nainen olisi noin 60-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi