Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamaton, oletko valmis saamaan koronan?

Vierailija
21.07.2021 |

Kun tämähän menee nyt niin, että sen saavat (melkein) kaikki rokotetut ja kaikki rokottamattomat jossain kohtaa. Siltä on lopulta hyvin vaikea suojautua jos meinaa ihmisten ilmoilla liikkua.

Koulut kun avataan hetken päästä, alkaa tauti levitä hyvin laajalti uuden variantin myötä. Syksyllä alkaa ihan samanlainen nousu tartunnoissa kuin viime syksynäkin ja tällä kertaa se alkaa korkeammalta lähtötasolta sekä myös variantti tarttuu helpommin eli se leviää paljon laajemmalle kun samalla yhteiskuntaa muutenkin avataan.

Kommentit (46)

Vierailija
42/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alabamassa on vähemmän asukkaita kuin meillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
44/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole valmis sairastamaan koronaa, vaikka en rokotusta ottanutkaan. En ole valmis myöskään sairastamaan hiv:takaan, vaikka ei semmoista rokotusta olekkaan. Näihin voi itse vaikuttaa aika paljon omalla toiminnalla, ilman rokotustakin. Enkä oikein usko koko rokotteeseen, vaikka asiantuntijat sen tehon nimeen vannovatkin. Pitihän loppukesästä pandemian olla asiantuntijoiden mukaan ohi, kun niin moni on saanut rokotteen. No tartuntoja on nyt yhtä paljon, kuin keväällä? Miten se rokotus nyt on auttanut? Puhutaan jo kolmannesta rokotuksesta? Ja virus muuntuu koko ajan. Sitähän pitää kohta olla piikki kädessä joka toinen kuukausi. Kokeellista rokotetta pumpataan jatkuvasti lihakseen. Ei kiitos. Mieluummin oleskelen kotona maalla, ja käyn kerran kuussa kaupassa. Älkää ihmiset menkö ulkomaille, tai baariin. Telkkarista olisi hyvin nähnyt, kun Suomi jää alkusarjaan, ja kaljaa voi juoda ihan sohvallakin.

Huomenna saan toisen rokotteen. Ekasta ei tullut mitään oireita. Kaupassa olen käynyt ihan normaalisti koko korona ajan. Olen käynyt elokuvissa ja ravintolassa ja aion käydä jatkossakin. Syksyllä myös matkustan. En pelkää koronaa enkä myöskään rokotusta. Ehkä sairastun tai sitten en. Rokotukset otin jotta pääsen matkustamaan kun saan todistuksen. En oikeastaan ole muuttanut mitään elämässäni tämän koronan takia. Maskia olen käyttänyt muodon vuoksi riippuen ihmismäärästä bussissa ja kaupassa. En tunne ketään koronaan sairastunutta. Mutta kaikki tuntemani ihmiset ovat ottaneet rokotuksen mukaan lukien oma perheeni. Huomisen jälkeen luovun maskista. En jaksa vouhotusta enää tämän asian ympärillä. Ja ravintolaan menen syömään en juomaan.;)

Vierailija
45/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen riskin kanssa tässä on koko ajan eletty. Mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
46/46 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää ne ihmiset, joihin korona ei jostain syystä tartu ollenkaan (luonollinen immuniteetin erityislaatuisuus). Jos sellaiseen ihmiseen väkisin ruiskutetaan koronavirusta rokotteen muodossa, niin voikohan se olla pahaksi sille ihmiselle?

Sukulaisissani on sellaisia. Yhden puoliso sairasti rajun koronan, mutta ei joutunut sairaalaan, ja sukulainen hoivasi häntä kotona, mutta ei saanut koronaa itse eli testeistä negatiivinen tulos.