Miksi miehet ovat niin huonoja asiakaspalvelijoita? Puhuvat asiakkaan päälle, ovat ylimielisiä, tyhmiä jne.
Mihin tahansa soitan ja jos mies-aspa vastaa niin tekisi mieli laittaa luuri saman tien kiinni ja useimmiten näin olisi kannattanutkin tehdä sillä niin huonoa ja ammattitaidotonta palvelua heiltä saa.
Kommentit (36)
Viimeinen mies-aspa, jonka kanssa olen asioinnut, oli Maskun puhelinmyynnissä. Hän ole erittäin ystävällinen, avulias ja mukava. Jäi oikein hyvä mieli saamastani palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkään ei voi nyt aiheesta keskustella asiallisesti kun joku työtön miesreppana joka häiriköi palstalla päivittäin on nyt pilaamassa tämänkin keskustelun.
Täysinoppinut keittiöpsykologi päi-VÄÄ. Tunnistan kirjoittajat muutamasta virkkeestä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen feminismin mukaan ns. ylöspäin on sallittua löydä. Eli naiset omaa sorrettuna ryhmänä korkeamman uhristatuksen kuin miehet. Naisten miehiin kohdistama kaikenlainen kritisointi sallittua.
Intersektionaalista postmodernia feminismiä opetetaan yliopistoissa.
Saiskos työllisyysluvut ko. tutkinnon tai opintojen suorittaneille? Vai ruinaatteko aina apurahat omassa kuplassa hymistelyllenne?
Ai, mä en oo huomannut tuollaista. Asiakaspalvelijat ovat kokemukseni mukaan asiallisia sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pystyvät samoihin töihin kuin miehet, mutta miehet eivät pysty samoihin töihin kuin naiset. Sen vuoksi naisten osaamisesta pidetään niin suurta meteliä jotta on saatu käännettyä huomio pois siitä että ne ovat miehet ketkä eivät kykene samaan kuin naiset, eikä päinvastoin.
Jos vaihdan sukupuoltani miehestä naiseksi niin tuleeko minusta samantien kykenevä?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua, niin puhelimessa, chatissa, kuin kasvoikkainkin, nimenomaan miehiltä.
Enkä ole enää nuori nätti nainen. Mutta siitä huolimatta palvelu on ollut ystävällistä, kohteliasta ja asiakasta huomioivaa.
Nuorta, lähes kaiken tietävää ja erittäin nopeaa vastausta (monimutkaiseenkin kysymykseen) vaativaa nuorta/nuorehkoa naista on joskus vaikea palvella (kysyjän mielestä) hyvin. "Itsensä löytänyttä", luonteeltaan tasaisempaa naista, joka ei ylitulkitse puhetta ja pystyy kuuntelemaan jopa miespuolista puhujaa yli kaksi minuuttia keskeyttämättä, on helppo ja mielyttävä palvella.
Miehille töykeys on ehkä normaalimpaa sekä asiakkaana että asiakaspalvelussa. Miespuoliset asiakkaat ehkä käyttäytyvät huonommin, mutta vastaavasti harvemmin loukkaantuvat huonoista sanavalinnoista, mikä voi aiheuttaa sen että asiakaspalvelussa mies2mies palvelu on erilaista kuin mies2nainen/nainen2mies. Itse kyllä osaan puhua kohteliaasti, eikä minua saa menettämään malttiani. Voin selittää saman asian eri tavoin useamman kerran peräkäin rauhallisella äänellä jos ensimmäinen selitys osoittautuu liian vaikeaksi ja pyydän nopeasti anteeksi mahdollisia huonoja sanavalintojani.
Niinkin ikävästä asiasta puhelimessa neuvoessani kuin verotuksesta (virkamiehenä), saan usein vuodattavia kehuja palvelustani soittajilta ja harvoin soittajat eivät kiitä minua että selvitin asian heille hyvin. Olisin yllättynyt jos saisin kysyjiltä huonommat pisteet palvelustani kuin työkaverini "Liisa" tai "Matti". Paljon asianuntijana puhelimessa neuvovana voin paljastaa että keskustelun hyvä eteneminen on paljon kiinni kysyjästä. Minun on siis helppo uskoa todeksi tässäkin ketjussa näkyvät kokemusten voimakkaat keskittymiset, eli että samoilla henkilöillä on usein huonoja asiakaskokemuksia ja toisilla vastaavasti harvoin. Jos on itse aiheuttamassa epäonnistumisia, niin toki niihin myös törmää usein.
Uskoisin että lähes kaikki asiakaspalvelua tekevät tietävät epäonnistuneensa ja yrittävät jatkossa paremmin jos asiakas sanoo ettei palvelu ollut hänen mielestään kelvollista. Itse muista näitä yhden parin vuoden takaa, mutta kyllä näitä tulee vastaan ja yritän niistä oppia. Nykyään palveluuni tyytymättömien osuus voi olla jopa prosentin luokkaa.
Miehiä on erilaisia ja riippuu myös asiakaspalveluammatistakin. Meillä on töissä asiakaspalvelussa kaksi miestä: nuorempi eli alle 30 ja toinen joka taas on yli 30. Molemmilla vähän kokemusta alalta ja ovat sijaisia. Nuorempi on ystävällinen, kohtelias ja palvelee kaikenikäisiä asiakkaita kunnioittavasti. Tämä vanhempi taas vaikuttaa ylimieliseltä, puhuu herkästi päälle ja hermostuu helposti, jos mokaa tai asiakas ei ymmärrä hänen puhettaan heti. Jos yrittää selittää jotain, niin nuorempi kuuntelee ja kysyy kun kysyttävää on. Vanhemmasta saa sellaisen vaikutelman että kokee olevansa jo kokenut ammattilainen ja tietää jo kaiken. On myös alan vaihtaja. Jos molemmat tahtovat jatkaa ja pitäisi valita vain toinen, niin ei varmaan vaikea arvata kumman valitsisin. Nuoremmalla on onneksi hieman enemmän työkokemustakin tässä ammatissa.
Joo, nuorena miehenä tuli aspassa nähtyä näitä ap:n kaltaisia asiakkaita jotka olivat jo luukulle tullessaan sitä mieltä, että mies ei sovellu aspaan tai: minä haluan naisen hoitamaan asiaani. Jos on jo valmiiksi naulannut mielipiteensä kiinni niin eihän se siitä muuksi muutu tapahtui mitä vain.
Kerran eräs asiakaspalvelijakouluttajaksi itseään tituleerannut nainen ilmaisi tuohtumustaan edeltävien nuorten asiakkaiden puolesta joita en ollut teititellyt, kuten hänen mielestään olisi kuulunut tehdä. Kokeili vielä suoraan oppikirjasta repäistyä temppua jotta saisi virallista valituksen aihetta: "en halua keskustella tästä enempää". Teidän olisi pitänyt nähdä ilme, kun kysyin "Selvä, kuinka voin auttaa teitä muutoin?"
Eipä tuo ole sukupuolikysymys. Itse ainakin olen saanut paljon apua miespuolisilta aspoilta, oli sitten kyse puhelinliittymästä, tietokoneesta, autoista tai ruokaostoksista. Olen vastaavasti saanut tosi huonoa palvelua kaikenikäisiltä naisilta, kuten myös miehiltä. Kyse on minusta täysin älykkyysosamäärästä ja työn motivaatiosta. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta palvella asiakasta, tyyppi on väärällä alalla. Jos ei äly riitä kuunnella kahta kysymystä ja niihin vastata, niin tyyppi on väärällä alalla. Remppamiehet ja LVI miehet on kyllä niin lahopäitä että en ole missään ammattikunnassa niin noloja tyyppejä nähnyt. Ollaan niin asiantuntevia ja sitten saumat laatoituksessa heittää neliön alalla 1 cm verran ja vessanpyttyä asentaessa ei viitsitä vaihtaa sopivaa tiivistettä viemäriputkeen ja koko kämppä haisee avoviemäriltä. Laatoittaja kehui tehneensä 30v alan töitä, no ei siltä näytä, lapsikin osaa tuollaista jälkeä tehdä. Nuori LVI-poika tuumasi tiivistettä vaihtamaan tullessa "en minä viittinyt sitä vaihtaa". Viitsi sitten tulla uudelle käynnille kun pomo käski korjata mokan.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloituksessa olisi nainen miehen tilalla, niin intersektionaaliset feministit tulkitsisivat sen misogyniaksi, eli naisvihaksi. Nyt taas tämä kommentti on intersekstionaalisen feminismin mukaan misogyniaa, koska kritisoin intersektionaalista feminismiä. Joudunko siis vankilaan? Ehkä vielä joskus joutuu.
Ei, tuo on feminismin oikeuttamaa kritiikkiä patriarkaattia kohtaan. Nainen saa sanoa miehistä mitä tahansa ilman, että se lasketaan vihastuneeksi puheeksi, koska tasa-arvo.
Hauska seurata mieskirjoittajien tuskaa ja hammasten kiristelyä ja miesvihaa-huutoja kun sen yhden kerran puolessa vuodessa miehistä tehdään miksi-aloitus, kun samaan aikaan etusivulla pyörii monia vastaavia, naisista :D.
Meillä taas miesmyyjät keräävät kaikki palaute-kehut, naisilta.
Naismyyjiltä odotetaan ja pidetään itsestäänselvänä hyvää palvelua, miehet palvelevat ihan samoin, mutta heitä ylistetään ja annetaan positiivista palautetta paljon herkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen feminismin mukaan ns. ylöspäin on sallittua löydä. Eli naiset omaa sorrettuna ryhmänä korkeamman uhristatuksen kuin miehet. Naisten miehiin kohdistama kaikenlainen kritisointi sallittua.
Intersektionaalista postmodernia feminismiä opetetaan yliopistoissa.
Miehet ovat sortaneet naisia yhtä kauan kuin koko ihmiskunta on ollut olemassa. Vaikka joka ikinen keskustelu täällä olisi miehiä väheksyvä, niin se olisi silti vain murto-osa siitä, mitä naiset ovat saaneet kokea. Häpeäisit. Ihan oikein, että naiset ovat vihdoin avanneet suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko kenellekään teistä mieleen, että jos asiakas on tilaamassa esim. japanilaisauton varaosia eurooppalaiseen kotteroon tai muuta tuhoon tuomittua hankintaa, jossa asiakas voi olla väärässä tai tuote käyttötarkotiukseen soveltumaton? Eihän sitä saisi päälle puhua, mutta säästää kaikkien aikaa kun kertoo asiallisesti mutta kiihkottomasti mikä on parempi ratkaisu.
Toki nainen sitten myrkyllisenä jälkeen päin vain syljeskelee kitkeränä että se pääsi keskeyttämään ja puhui päällekin vielä. Ehkä pitäis antaa teidän vaan ostaa tuumakoon osia metrisen järjestelmän tuotoksille.
No eipä polkupyörän ostosreissulla, jossa nuori pojankloppi ei puhunut minulle lainkaan vain miehelleni, kiun olin ostamassa itselleni pyörää - myös itse sen olisin totta kai maksanut - mieleen tällainen.
Tuliko kenellekään teistä mieleen, että jos asiakas on tilaamassa esim. japanilaisauton varaosia eurooppalaiseen kotteroon tai muuta tuhoon tuomittua hankintaa, jossa asiakas voi olla väärässä tai tuote käyttötarkotiukseen soveltumaton? Eihän sitä saisi päälle puhua, mutta säästää kaikkien aikaa kun kertoo asiallisesti mutta kiihkottomasti mikä on parempi ratkaisu.
Toki nainen sitten myrkyllisenä jälkeen päin vain syljeskelee kitkeränä että se pääsi keskeyttämään ja puhui päällekin vielä. Ehkä pitäis antaa teidän vaan ostaa tuumakoon osia metrisen järjestelmän tuotoksille.