Mitä syitä miehillänne on ettei halua lisää lapsia?
Haluaisin kuulla. Kaipaisin toista lasta mutta mies ei halua..
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:14"]
Meillä näitä:
- jos ei terve, ei jaksa, iso huoli lapsesta koko elämän
- jos yhtä vilkas kuin esikoinen, ei jaksa
- aina yksi lapsi per vanhempi, ei niin helpolla lapsetonta aikaa
- vauva-aika kamala (ainakin eka oli)
- rahaa kuluu enemmän
- meneminen vaikeampaa
ap
[/quote]
Mutta jos joku sanoo, ettei halua yhtään lapsia näistä samoiata ayistä, hänelle todistellaan kuorossa, ettei asia ole mitenkään näin. Palstan logiikka on hellyttävää. Ilmeisesti jokaisen täytyy kärsiä ainakin vähän.
Tasan ei käy onnen lahjat tässäkään asiassa.
Meillä mies taas olisi ihan mielellään tehnyt sen kolmannenkin lapsen mutta minä en halunnut enää olla raskaana tai synnyttää.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:16"]
Meillä parisuhde voi kyllä hyvin ja vaikeudet ekan kanssa kyllä hitsasi meitä enemmän yhteen. Mies ei näitä haasteitakaan enää kaipaa :( Haluaa vain TOSI tasaista eloa ja siihen ei lapset kuulu... ap
[/quote]
Mies ei kaipaa vaikeuksia ja ongelmia? Onpa kyllä outo jätkä :D
[/quote]
No, surullista se että näkee lapset elämässä vaan ongelmavyyhtinä. Itse ajattelen toisin, ja tiedän että moni muukin ajattelee. Meitä on siunattu terveellä kivalla pojalla. Silti vaan on niin kauhean raskasta miehellä. Ap
[/quote]
Kaikki ei vaan ole lapsi-ihmisiä, eikä sitä pysty itse valitsemaan onko vai ei. Minusta lapset on sinällään kivoja, mutta lasten seura tahtoo olla sangen uuvuttavaa.
[/quote]
Juu näinhän se on tietty. Luulen että mieskin olisi eri mieltä jos esikoinen ei olisi niin vilkas ja raisu ja nukkunut kolmea vuotta huonosti, vaan olisi sellainen perusmuksu. Kyllä me vielä lapsen ollessa pieniä puhuttiin siitä toisesta ja molemmat oli sitä mieltä että tietty. Ei ole enää :(
[/quote]
Olisiko kannattanut tehdä aikaisemmin? Kyllähän tuon nyt ymmärtää, että ei niitä pikkulapsiaikoja jaksa kukaan peräjälkeen elää. Samaan syssyyn mennään ja sitten kun helpottaa, ei enää lisää.
Meillä on 4 lasta eikä lisää tule. Miehen syyt: tarpeeksi meteliä jo nyt,eikä halua elämästä yhtään rankempaa. Mun syyt: en halua lisää työtä,en halua enää vauva -aikaa. Näin on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:16"]
Meillä parisuhde voi kyllä hyvin ja vaikeudet ekan kanssa kyllä hitsasi meitä enemmän yhteen. Mies ei näitä haasteitakaan enää kaipaa :( Haluaa vain TOSI tasaista eloa ja siihen ei lapset kuulu... ap
[/quote]
Mies ei kaipaa vaikeuksia ja ongelmia? Onpa kyllä outo jätkä :D
[/quote]
No, surullista se että näkee lapset elämässä vaan ongelmavyyhtinä. Itse ajattelen toisin, ja tiedän että moni muukin ajattelee. Meitä on siunattu terveellä kivalla pojalla. Silti vaan on niin kauhean raskasta miehellä. Ap
[/quote]
Kaikki ei vaan ole lapsi-ihmisiä, eikä sitä pysty itse valitsemaan onko vai ei. Minusta lapset on sinällään kivoja, mutta lasten seura tahtoo olla sangen uuvuttavaa.
[/quote]
Juu näinhän se on tietty. Luulen että mieskin olisi eri mieltä jos esikoinen ei olisi niin vilkas ja raisu ja nukkunut kolmea vuotta huonosti, vaan olisi sellainen perusmuksu. Kyllä me vielä lapsen ollessa pieniä puhuttiin siitä toisesta ja molemmat oli sitä mieltä että tietty. Ei ole enää :(
[/quote]
Olisiko kannattanut tehdä aikaisemmin? Kyllähän tuon nyt ymmärtää, että ei niitä pikkulapsiaikoja jaksa kukaan peräjälkeen elää. Samaan syssyyn mennään ja sitten kun helpottaa, ei enää lisää.
[/quote]
Ei suostunut aiemmin halusi että ikäeroa olisi suunnilleen vaikka saman verran kuin hänellä ja veljellään (4.5v). Kiltisti odotin ja se juna meni :(
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:44"]
Meillä on 4 lasta eikä lisää tule. Miehen syyt: tarpeeksi meteliä jo nyt,eikä halua elämästä yhtään rankempaa. Mun syyt: en halua lisää työtä,en halua enää vauva -aikaa. Näin on hyvä.
[/quote]
"Mutta ne ovat pieniä niin vähän aikaa. "
Ei suostu kertomaan. Olen yrittänyt siis rivien välistä arpoa, ei näe tarpeelliseksi, "leikkikavereita riittää muutenkin" eikä halua riskeerata, koska meidän tyttö on hänen mielestään täydellinen pieni olento.