Joalin Loukamaa: "Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen"
https://www.seiska.fi/kotimaa/joalin-loukamaa-20-avoimena-ennakkoluuloi…
Joalin Loukamaa, 20, avoimena ennakkoluuloista: Ulkonäöstäni oletetaan, että olen tietynlainen
"Maailmanlaajuista suosiota nauttiva supertähti Joalin Loukamaa juhlisti viime viikon maanantaina 20-vuotissyntymäpäiväänsä. Vaikka lähes poikkeuksetta nostetaan esille Joalinin suuri seuraajamääränsä Instagramissa, ei sometähti ole oikea sana kuvaamaan häntä. Joalin on paitsi menestynyt tanssija ja laulaja, myös tuore Selviytyjät-finalisti.
– Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.
– Ihmiset yllättyvät, etten olekaan sellainen, Joalin tokaisee ja nappaa palan pizzasta Seiskan järjestämällä juhlapiknikillä."
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt naiset häpäisee ja väheksyy nuoren naisen ulkonäköä ja tekoja ihan kokoontumisajoilla. Tämä on misogyniaa ja tällä diskussiolla te ylläpidätte naisvihaa ja naisten alistamista yhteiskunnassa, olette ihan samalla asialla kun palstalla naisia solvaavat miehet. Nyt olisi kasvun paikka. Oikeasti. Me voidaan kaikki vaikuttaa siihen että maailma on joskus meidän lapsillemme parempi paikka elää.
Älä lue tätä ketjua jos olet Joalinin sukulainen tai ystävä.
En ole mitään sukua. Olen vaan hämmentynyt siitä millä oikeutatte tällaisen käytöksen. Kannattaa perehtyä siihen misogyniaan ja miten se näkyy kun naiset sitä harjoittaa. Aika kaksinaamaista vaatia miehiä käyttätymään ja itse sulotaa tällaista asiattomuutta somessa. Ei siitä naisvihasta näin päästä ikinä.
Älä klikkaa itseäsi tähän ketjuun enää, problem solved.
Vastaa rehellisesti, vaaditko miehiä lopettamaan naisvihan ja naisten ulkonäön kommentoinnin ja väheksymisen?
Tämän tyyppinen arvostelu ei oikeasti ole ok, mikään ei oikeuta tällaista. Sinulla on kasvun paikka. Saisiko omaa tytärtäsi kommentoida noin kuin kommentoit ketjussa tätä julkkista? En vieläkään ole edes Joalinin fani, tämä teidän misogynia on vaan todella väärin ja asiatonta.
Mikä sinua vaivaa? Ja mistä kuvittelet että juuri minä olen kommentoinut täällä asiattomasti?
Käskit poistua ketjusta kun yritän tuoda esiin sitä miten ja miksi tämä on asiatonta. Annoit tuolla vähän ymmärtää että tällainen käytös pitää vaan sallia.
Tarkennatko sitten mitä tarkoitit tuolla? Oletko sitä mieltä että naisten harjoittamaan naisvihaan ei saa puuttua? Miksi minun pitäisi olla hiljaa?
Olet se palstajankkaaja eli en enää vastaa sinulle yhtään mitään. Kiitos ja näkemiin.
Ei, kun sähän väiti, että se olen minä! Tyypillinen kiusaaja. Mielestään oikeutetulla asialla, ja kun häneltä kysytään perusteluja sille, miten niin et vain alatasoisesti kiusaa ja ole surkimus, niin ei pysty perustelemaan mitenkään. Moikka vaan, kuvitteletko, että kukaan kaipaa sinua täällä?
Jep, täällä on tosiaan usempi meitä nyt huomauttamassa että tämä joukkosolvaus on asiatonta ja sitäkin väheksytään sillä että nämä huomautukset niputetaan yhden "hullun jankkaajan" mielipiteeksi vaikka ihan oikeasti pitäisi katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa leuhkalta, on tainnut julkisuus nousta päähän pahemman kerran. Joalin on korkeintaan keskinkertaisen näköinen, ei todellakaan mikään kaunotar, jona itseään näyttää pitävän.
Eikös äitisi ole antanut sinulle mitään kotikasvatusta? Olet alemman tason kodin räkänokka, jolle ei ole kerrottu, että toisten ihmisten ulkonäköä ei arvostella julkisesti. Voit mätäpää-kavereittesi kesken jauhaa tuollaista p*skaa, sovitte siihen tasoon ja tyyliin omalla porukallanne erinomaisesti!
Hauskaa, kuinka leuhkan pikkutytön fanilla menee tunteisiin heti aamusta :)
En ole hänen faninsa. Kertoo edelleen sinun ”tasostasi” ihmisenä, miten koet, että huonota käytöksestä sanovan täytyy olla sen fani, jota kohtaan sinä käyttäydyt huonosti. En ole. Sanoisin aivan saman kenestä tahansa, jota kohtaan toiset unohtivat käytöstavat, tai olivat siis niistä lähinnä tietämättömiä, alatasoisista kodeista, kun tulette. Sori vaan, jos tämän sanominen loukkaa tunteitasi.
Ketään muuta kuin Joalinia itseään, hänen sukulaistaan/tuttavaansa tai epätoivoista faniaan ei kiinnosta puolustella häntä jollain palstalla sillä maanisuudella kuin sinä teet, joten olet jo paljastanut itsesi :)
Voin sanoa että nuorena naisena työelämässä kohtaa myös paljon väheksyntää. En pidä Joalinin heittoa itsekehuna vaan toteamuksena siitä minkälainen haitallinen ilmapiiri meillä vallitsee. Seiskan toimittaja harvemmin hakee näillä mitään kannanottoa vaan tosiaan klikkejä. Toisaalta ei myöskään ole todellakaan väärin pitää itseään kauniina ja sanoa se ääneen.
Nykylapset oppii onneksi tosiaan kehumaan koulussa muita ja itseään. Nykyään opetellaan antamaan ja saamaan palautetta oikein ja asiallisesti ja se on aika tuore lisä opsissa.
Tämmöinen väheksyvä ja lyttäävä ilmapiiri on onneksi ehkä väistyvä vanhempien ihmisten tapa. Nämä vaan saattaa yhä siirtää tätä kasvatuksessa lapsilleen. Se että omien lasten edessä haukkuu ja arvostelee jonkun ulkonäköä, antaa ymmärtää että sellainen käytös on ok. Se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa leuhkalta, on tainnut julkisuus nousta päähän pahemman kerran. Joalin on korkeintaan keskinkertaisen näköinen, ei todellakaan mikään kaunotar, jona itseään näyttää pitävän.
Eikös äitisi ole antanut sinulle mitään kotikasvatusta? Olet alemman tason kodin räkänokka, jolle ei ole kerrottu, että toisten ihmisten ulkonäköä ei arvostella julkisesti. Voit mätäpää-kavereittesi kesken jauhaa tuollaista p*skaa, sovitte siihen tasoon ja tyyliin omalla porukallanne erinomaisesti!
Hauskaa, kuinka leuhkan pikkutytön fanilla menee tunteisiin heti aamusta :)
En ole hänen faninsa. Kertoo edelleen sinun ”tasostasi” ihmisenä, miten koet, että huonota käytöksestä sanovan täytyy olla sen fani, jota kohtaan sinä käyttäydyt huonosti. En ole. Sanoisin aivan saman kenestä tahansa, jota kohtaan toiset unohtivat käytöstavat, tai olivat siis niistä lähinnä tietämättömiä, alatasoisista kodeista, kun tulette. Sori vaan, jos tämän sanominen loukkaa tunteitasi.
Ketään muuta kuin Joalinia itseään, hänen sukulaistaan/tuttavaansa tai epätoivoista faniaan ei kiinnosta puolustella häntä jollain palstalla sillä maanisuudella kuin sinä teet, joten olet jo paljastanut itsesi :)
Minä en puolusta Joalinia, vaan minä kohdistan kommenttini huonoon käytökseen. Menepäs peilin eteen ja ota opiksesi, tuskin olet vielä liian vanha oppimaan?
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että nuorena naisena työelämässä kohtaa myös paljon väheksyntää. En pidä Joalinin heittoa itsekehuna vaan toteamuksena siitä minkälainen haitallinen ilmapiiri meillä vallitsee. Seiskan toimittaja harvemmin hakee näillä mitään kannanottoa vaan tosiaan klikkejä. Toisaalta ei myöskään ole todellakaan väärin pitää itseään kauniina ja sanoa se ääneen.
Nykylapset oppii onneksi tosiaan kehumaan koulussa muita ja itseään. Nykyään opetellaan antamaan ja saamaan palautetta oikein ja asiallisesti ja se on aika tuore lisä opsissa.
Tämmöinen väheksyvä ja lyttäävä ilmapiiri on onneksi ehkä väistyvä vanhempien ihmisten tapa. Nämä vaan saattaa yhä siirtää tätä kasvatuksessa lapsilleen. Se että omien lasten edessä haukkuu ja arvostelee jonkun ulkonäköä, antaa ymmärtää että sellainen käytös on ok. Se ei ole ok.
Niinpä. Onkohan tuo yksikin aika pitkän tekstin taikonut i di oo t t i tässä samalla sivulla aikaisemmin joku ihan kääkkä? Itse olen 48-vuotias ja vihainen tuollaisesta huonosta käytöksestä, että haukutaan, että ”ei ole mikään nätti!”, jos toinen itse on sitä mieltä! On junttia suhtautua siihen pahasti!
Minkähänlainen tuo maaiulmankuulu tyttönen ihan aikuisten oikeasti on? Minä en ole kuullut hänestä muuta kuin jotain leikkiTV-ohjelmaa vilkaistessani etsin nimen esille, kun tytöllä on aika persoonallinen suu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni osoittaa hieman heikkoa sosiaalista pelisilmää kehua itseään tuolla tavalla, etenkään Suomessa. Tämä ei koske vain ulkonäköä, vaan useimpia positiivisia ominaisuuksia. Itsensä myös esim. älykkääksi tai lahjakkaaksi kutsuminen koettaisiin yleensä lähinnä mauttomaksi ja se aiheuttaisi herkästi silmien pyörittelyä. Itsensä voimakas kehuminen herättää useimmiten muissa ihmisissä lähinnä kyseenalaistavan reaktion. Vaikka asia olisi tottakin, se kuulostaa silti yleensä itseriittoiselta. Ajatellaan, eikä ehkä aivan syyttä, että jos ihminen on tietoinen näistä asioista, hän kokee olevansa parempi kuin muut. En tiedä onko sitten jossain muualla maailmassa erilainen kulttuuri tässä asiassa.
Toisekseen, en sinänsä epäile etteikö ihmisillä olisi kuvatunlaisia käsityksiä hänestä, mutta niiden aiheuttajana ei taida olla pelkästään Joalinin ulkonäkö, vaan yleensä hänestä julkaistu sisältö. Hän näyttää postaavan paljon sisältöä, jonka keskeisin tai oikeastaan ainoa sisältö on hänen ulkonäkönsä, mikä on sinänsä ihan ok. Kuitenkaan ei ole kovin yllättävää jos ihmiset ajattelevat tästä sitten, että ulkonäkö on hänelle poikkeuksellisen tärkeää. Myös osasta hänen eleistään, ilmeistään, asennoistaan jne. voi saada tietynlaisen ihmisen kuvaa. Nekin kuitenkin ovat sanatonta viestintää.
Seiskan juttu oli kyllä provosoivaan sävyyn kirjoitettu.
Niin sinä, sä olet varmaan joku ikäloppu i d a r i tyyliin Kerttu 73-v? Onneksi sinunkin kaltaisistasi piereskelijöistä päästään, kun nykyihmiset valloittavat somekanavat jne. Ihmiset haluavat olla positiivisia, iloisia ja onnellisia! Sinunkaltaisesi kurtturuusut olette sitten jo historiaa :D
t. 48-v.
Ja sinulla siis on oikeus haukkua muita ja se on hyvää käytöstä?
Miten täällä voisi oikeasti keskustella asioista ja mielipiteistä ilman että joku alkaa räyhäämään aivan asian vierestä?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millä alalla olet, mutta omalla osaamisellaan voit todistaa vähättelijät väärässä oleviksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenpyöreyttä vielä kasvoissa. 10 -15 vuoden päästä voi olla paljon kauniimpi.
Enpä tiedä, on äitinsä kanssa hyvin samannäköinen, ja tällä myös pyöreä naama.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni osoittaa hieman heikkoa sosiaalista pelisilmää kehua itseään tuolla tavalla, etenkään Suomessa. Tämä ei koske vain ulkonäköä, vaan useimpia positiivisia ominaisuuksia. Itsensä myös esim. älykkääksi tai lahjakkaaksi kutsuminen koettaisiin yleensä lähinnä mauttomaksi ja se aiheuttaisi herkästi silmien pyörittelyä. Itsensä voimakas kehuminen herättää useimmiten muissa ihmisissä lähinnä kyseenalaistavan reaktion. Vaikka asia olisi tottakin, se kuulostaa silti yleensä itseriittoiselta. Ajatellaan, eikä ehkä aivan syyttä, että jos ihminen on tietoinen näistä asioista, hän kokee olevansa parempi kuin muut. En tiedä onko sitten jossain muualla maailmassa erilainen kulttuuri tässä asiassa.
Toisekseen, en sinänsä epäile etteikö ihmisillä olisi kuvatunlaisia käsityksiä hänestä, mutta niiden aiheuttajana ei taida olla pelkästään Joalinin ulkonäkö, vaan yleensä hänestä julkaistu sisältö. Hän näyttää postaavan paljon sisältöä, jonka keskeisin tai oikeastaan ainoa sisältö on hänen ulkonäkönsä, mikä on sinänsä ihan ok. Kuitenkaan ei ole kovin yllättävää jos ihmiset ajattelevat tästä sitten, että ulkonäkö on hänelle poikkeuksellisen tärkeää. Myös osasta hänen eleistään, ilmeistään, asennoistaan jne. voi saada tietynlaisen ihmisen kuvaa. Nekin kuitenkin ovat sanatonta viestintää.
Totta turiset. Eli jos antaa somessa tietynlaisen kuvan itsestään niin ei voi olla yllätys jos sellaisena häntä pidetään. Jos seuraa julkkista niin ei välttämättä kiinnosta muut jutut kuin se mitä tarjotaan. Joalinkin olisi voinut sanoa, että pääsi opiskelemaan, jee. Siinä olisi jo selvinnyt, että fiksu tyttö hän on. Mutta jatkokommentoinnista "ihmiset pitävät minua vaan nättinä" tosiaan paistoi vähän läpi sellainen pätemisen tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä, sä olet varmaan joku ikäloppu i d a r i tyyliin Kerttu 73-v? Onneksi sinunkin kaltaisistasi piereskelijöistä päästään, kun nykyihmiset valloittavat somekanavat jne. Ihmiset haluavat olla positiivisia, iloisia ja onnellisia! Sinunkaltaisesi kurtturuusut olette sitten jo historiaa :D
t. 48-v.Ja sinulla siis on oikeus haukkua muita ja se on hyvää käytöstä?
Miten täällä voisi oikeasti keskustella asioista ja mielipiteistä ilman että joku alkaa räyhäämään aivan asian vierestä?
Miksi täällä pitäisi saada olla jonkun julkinen ulkonäön arvostelu- ja haukkumaketju!? Oletko aivan täysijärkinen?
Haukkujiako ei saa haukkua, mitä ihmettä sä oikein selität…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta turiset. Eli jos antaa somessa tietynlaisen kuvan itsestään niin ei voi olla yllätys jos sellaisena häntä pidetään. Jos seuraa julkkista niin ei välttämättä kiinnosta muut jutut kuin se mitä tarjotaan. Joalinkin olisi voinut sanoa, että pääsi opiskelemaan, jee. Siinä olisi jo selvinnyt, että fiksu tyttö hän on. Mutta jatkokommentoinnista "ihmiset pitävät minua vaan nättinä" tosiaan paistoi vähän läpi sellainen pätemisen tarve.
Oletko Kerttu 73-v? Vai miten et kykene suhtautumaan siihen, että nainen katsoo itseään ja ulkonäköään positiivisesti ja toteaa ajatuksensa ääneen, normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Kuka toi ees on??
Joku ulkomailla menestynyt tanssija, joka asuu Suomessa, koska hänen toinen vanhempansa on suomalainen. Miljoonia someseuraajia. Oletko nyt vihreä kateudesta?! Osa nimittäin on 🥴
Oikeasti meillä ei saa sanoa jos kokee olevansa kaunis, tai älykäs tai rikas taai hyvä jossain urheilulajissa yms. Pitää vain hymähdellä, että "enhän minä mittää oo". Pelkästään se, että on sinut oman rumuutensa kanssa ja sanoo sen ääneen, on väärin.
Arvostan todella Joalinia. On tehnyt ilmeisesti pienestä asti valtavan määrän töitä, eli treenannut tanssia määrätietoisesti.
NU päästäkseen tottakai on lisäksi oltava kaunis. Virkistävää nähdä toisessa maassa kasvanut suomalainen nainen, joka ei ole sisäistänyt suomalaista tapaa, jossa itseään ei saa kehua.
Toivon hänelle kaikkea hyvää, fiksun ja ahkeran oloinen kaunis nuori.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen tuo maaiulmankuulu tyttönen ihan aikuisten oikeasti on? Minä en ole kuullut hänestä muuta kuin jotain leikkiTV-ohjelmaa vilkaistessani etsin nimen esille, kun tytöllä on aika persoonallinen suu!
Ei yhden ihmisen tietämättömyys tee hänestä ei kuuluisaa. Itse tutustuin yhtyeeseen ehkä kolme vuotta sitten. Kyllä he ovat kuuluisia aika monessa maassa.
Yliksen pojilla taitaa olla hienoista tekemisen puutetta tänään, kun ovat jämähtäneet ketjuun trollailemaan :D
Minua hirvittää ajatella, että muut nuoret ja lapset lukisivat tällaista ketjua. Kaikilla ei ole omia aikuisia tai vanhempia puolustamassa ja arvostamassa (selkeästi näillä epäonnistuneista kodeista tulijoillakaan ei ole ollut, tai ne aikuiset eivät ole puolustaneet oikeissa kohdissa, jos ovat arvostelua puolustaneet), vaan joku voi olla todella yksin.
Raivostuttaa, että tällaiset kiusaajat sitten esiintyvät yhtään missään esittämällä, että maailma on paha (he itse siis) ja vaikka mitä p*skaa!
Kun ekaa kertaa kuulee, että joku voi ajatella ihan sairaasti siitä, että joku on hyvillään omasta ulkonäöstään ja toteaa sen, niin sehän sattaa traumatisoida ja sulkea jonkun iloisen ja ulospäin suuntautuneen nuoren aivan täysin. Toki pahinta on, jos tällaista kuulee omilta kavereiltaan. Ehkä ventovieraiden mölinä somessa ei ole niin haavoittavaa. Toivotaan ainakin, ettei ole!