Joalin Loukamaa: "Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen"
https://www.seiska.fi/kotimaa/joalin-loukamaa-20-avoimena-ennakkoluuloi…
Joalin Loukamaa, 20, avoimena ennakkoluuloista: Ulkonäöstäni oletetaan, että olen tietynlainen
"Maailmanlaajuista suosiota nauttiva supertähti Joalin Loukamaa juhlisti viime viikon maanantaina 20-vuotissyntymäpäiväänsä. Vaikka lähes poikkeuksetta nostetaan esille Joalinin suuri seuraajamääränsä Instagramissa, ei sometähti ole oikea sana kuvaamaan häntä. Joalin on paitsi menestynyt tanssija ja laulaja, myös tuore Selviytyjät-finalisti.
– Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.
– Ihmiset yllättyvät, etten olekaan sellainen, Joalin tokaisee ja nappaa palan pizzasta Seiskan järjestämällä juhlapiknikillä."
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ruudinkeksijä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tavallisen tallukan, joka luulee itseään joksikin kaunottareksi, palauttaminen maan pinnalle olisi misogyniaa? Oikeaa misogyniaa on aivan muualla, mene niihin maihin saarnaamaan naisten kohtelusta.
Juurikin näin. Hyvin kiteytetty.
Olkoot vaikka mitä vihaa, niin asiatonta se silti on. Millä oikeudella ryhdytte arvostelemaan kenenkään ulkonäköä julkisesti? Miltäs se tuntuisi itsestäsi, jos omaa kuvaasi olisi vaikkapa luokkasi kesken koulukuvasta haukuttu?
Joalinhan nosti itse ulkonäkönsä keskiöön tuossa Seiskan jutussa ja me arvostelemme häntä ja hänen puheitaan tuon jutun perusteella. Hän on itse halunnut julkisuuteen, koulukuvilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Sinun täytyy olla todella yksinkertainen jos et tätä ymmärrä.
Mitä sitten, että itse mainitsi sen!? Sehän ON TOSIASIA! Että ” Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.”
Vai eikö ole? Sinunlaisesi ihmiset juuri todistavat, että se mitä hän sanoo, on totta!Tuossa jutussa ja somensa perusteella Joalin juurikin on ulkonäkökeskeinen, itsestään liikoja luuleva pikkupissis.
No nimenomaan tuon jutun ja hänen somensa perusteella hän ei sitä ole. Sinä et vain kestä, jos muilla on hyvä itsetunto, koska omasi kaipaisi fiksausta.
Sinä olet niin iloisesti pihalla, ettet edes itse tajua sitä. Minulla on ihan hyvä itsetunto, itserakkaudesta en vain pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia kommentoida jonkun väitettä itsestään, kuin kommentoida ilman että henkilö on ottanut mitään kantaa siihen mistä häntä kommentoidaan.
Se olisi siinä tapauksessa ok, jos sinä kommntoisit asiaa omalla nimelläsi ja kuvallasi. Etpä uskalla. Et uskalla AIDOSTI kommentoida, reilusti, vaikka kuvittelet, että sulla on oikeus kommentoida. Et uskalla olla reilu, vaan olet raukkamainen ja pelkuri. Koska jos kommentoisit omalla naamallasi, voitaisiin katsoa, onko sulla edes varaa kommentoida. Lisäksi jos kommentoisit omalla nimelläsi, ihmiset voisivat tunnistaa, että okei, Joalin luulee joidenkin mielestä itsestään liikaa, ja sinä taas olet kateellinen pikkumainen pelle.
Ei tarvitse olla laulaja tai musiikin ammattilainen tunnistaakseen huonon laulajan. Elokuvakriitikon ei tarvitse olla osallisena elokuvien teossa voidakseen kirjoittaa arvostelun. Kenenkään ei tarvitse olla Joalinia kauniimpi sanoakseen, että hän on tavallinen.
Sinä et myöskään määritä oikeutta kommentoida mitä kukin haluaa. Sen määrittää ainoastaan Suomen laki.
Tavallinen? Mistä tiedät, ettei hän tarkoittanut myös, että on tavallinen?
Onko sinusta tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on ruma? Kauheaa. Mene terapiaan. On enempi tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on kaunis.Kyllä täällä joku muu on nyt avun tarpeessa. Kymmeniä ja taas kymmeniä viestejä pelkkää meuhkaamista ja tekopyhää moralisointia.
Lol, puhu vain Joalinin kiusaajista! Käytäydytte AIVAN, kuin hän olisi tehnyt jotain pahaa siinä haastattelussa! Jotain, mistä ansaitsisi pahaa! Sairasta!
Tuon näköisiä nyt on 13 tusinassa, tuskin edes panisin merkille jos tiellä lompsis vastaan.
Toivottavasti tämä ketju ei koostu AIKUISISTA perheellisistä naisista, jotka haukkuvat nuorta naista (parikymppinen on vielä lähes teini mieleltään).
Valtaosa tässä ketjussa ei ole sanallakaan kommentoinut Joalinin ulkonäköä vaan hänen sanomisiaan, ja aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tavallisen tallukan, joka luulee itseään joksikin kaunottareksi, palauttaminen maan pinnalle olisi misogyniaa? Oikeaa misogyniaa on aivan muualla, mene niihin maihin saarnaamaan naisten kohtelusta.
Juurikin näin. Hyvin kiteytetty.
Olkoot vaikka mitä vihaa, niin asiatonta se silti on. Millä oikeudella ryhdytte arvostelemaan kenenkään ulkonäköä julkisesti? Miltäs se tuntuisi itsestäsi, jos omaa kuvaasi olisi vaikkapa luokkasi kesken koulukuvasta haukuttu?
Joalinhan nosti itse ulkonäkönsä keskiöön tuossa Seiskan jutussa ja me arvostelemme häntä ja hänen puheitaan tuon jutun perusteella. Hän on itse halunnut julkisuuteen, koulukuvilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Sinun täytyy olla todella yksinkertainen jos et tätä ymmärrä.
Mitä sitten, että itse mainitsi sen!? Sehän ON TOSIASIA! Että ” Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.”
Vai eikö ole? Sinunlaisesi ihmiset juuri todistavat, että se mitä hän sanoo, on totta!Tuossa jutussa ja somensa perusteella Joalin juurikin on ulkonäkökeskeinen, itsestään liikoja luuleva pikkupissis.
No nimenomaan tuon jutun ja hänen somensa perusteella hän ei sitä ole. Sinä et vain kestä, jos muilla on hyvä itsetunto, koska omasi kaipaisi fiksausta.
Sinä olet niin iloisesti pihalla, ettet edes itse tajua sitä. Minulla on ihan hyvä itsetunto, itserakkaudesta en vain pidä.
Tuo ei ole itserakkautta! Et siis tiedä, mitä itserakkaudella tarkoitetaan. Ei yllätä minua, surkeiden kotien kasvatit eivät tietenkään ole saaneet sivistystä silläkään saralla.
Sinua vain satutti, kun Joalinilla on hyvä itsetunto, ja sinulla ei!
Itserakkautta on alentaa toisia ja samalla kehua itseä ja sitä juuri sinä teet!
Ei Joalin tai kukaan sometähti, joka puhuu haastattelussa julksuuskuvansa yhteydessä, mitä kaunis nuori nainen saa kokea! : D olen niin huvittunut tyhmyydestäsi, kun sinulle saa selittää itsestäänselviä asioita, kuin vauvalle, että ihan naurattaa!
En oo koskaan kuullutkaan mistään "Now Unitedista". Laitoin youtubeen, ja jotain runkkausmateriaalia näytti olevan, teinitytöt laitettu ketkuttamaan itseään.
Surullista.
Ja en kyllä tota suomalaista erottanut videoista, kolmea katsoin.
Noloa katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun ulkonäön lyttääminen porukalla ja väheksyntä on täysin asiatonta ja kun se kohdistuu somessa nuoriin naisiin se on misogyniaa, ihan oppikirjaesimerkki. Miksi ketään joka pitää itseään nättinä pitäisi "palauttaa maanpinnalle"? Kuuntele nyt hetki itseäsi. Tuo on ihan sairasta ja todella vahingollista.
On täysin ok ja jopa suotavaa pitää itseään nättinä. Hyvä itsetunto ja kehonkuva on hyvä asia. Se, että kehuskelee ulkonäöllään yhdessä maamme tunnetuimmassa roskalehdessä taas on niin noloa käytöstä, että sitä sietääkin kyllä kommentoida.
Miten hänen olisi pitänyt asia ilmaista? Olen tyhmän blondin näköinen, niin tulee yllätyksenä että minulla on aivot?
Tai jos sanoo, että on aivot, niin se varmaan on turhaa kehuskella.
Mutta jostain kumpuaa ihmisten into lytätä nättejä tai menestyneitä nuoria.
Tähän seuraava misogyninen kommentti olisi että voi ihan omalla käytöksellään ja teoilaan näyttää että on aivot. Ja mitähän hän tehnyt, kun on luonut itselleen menestyksekkään uran viihdebisneksessä alle kaksikymppisenä.
Ihan käsittämätöntä miten ihmiset täällä ei näe tätä alistamista misogyniana. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Hän ei ole tehnyt tai sanonut mitään mikä oikeuttaisi tuollaisen.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tässä ketjussa ei ole sanallakaan kommentoinut Joalinin ulkonäköä vaan hänen sanomisiaan, ja aiheesta.
Mitäs kommentoitavaa hänen sanomisissaan on?
”Pitää itseään nättinä”. Millä lailla tämä EI OLE hänen ulkonäkönsä kommentointia?
Ulkonäöllisesti ja älyllisesti tavallinen nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia kommentoida jonkun väitettä itsestään, kuin kommentoida ilman että henkilö on ottanut mitään kantaa siihen mistä häntä kommentoidaan.
Se olisi siinä tapauksessa ok, jos sinä kommntoisit asiaa omalla nimelläsi ja kuvallasi. Etpä uskalla. Et uskalla AIDOSTI kommentoida, reilusti, vaikka kuvittelet, että sulla on oikeus kommentoida. Et uskalla olla reilu, vaan olet raukkamainen ja pelkuri. Koska jos kommentoisit omalla naamallasi, voitaisiin katsoa, onko sulla edes varaa kommentoida. Lisäksi jos kommentoisit omalla nimelläsi, ihmiset voisivat tunnistaa, että okei, Joalin luulee joidenkin mielestä itsestään liikaa, ja sinä taas olet kateellinen pikkumainen pelle.
Ei tarvitse olla laulaja tai musiikin ammattilainen tunnistaakseen huonon laulajan. Elokuvakriitikon ei tarvitse olla osallisena elokuvien teossa voidakseen kirjoittaa arvostelun. Kenenkään ei tarvitse olla Joalinia kauniimpi sanoakseen, että hän on tavallinen.
Sinä et myöskään määritä oikeutta kommentoida mitä kukin haluaa. Sen määrittää ainoastaan Suomen laki.
Onko sinusta tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on ruma? Kauheaa. Mene terapiaan. On enempi tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on kaunis.Kyllä täällä joku muu on nyt avun tarpeessa. Kymmeniä ja taas kymmeniä viestejä pelkkää meuhkaamista ja tekopyhää moralisointia.
Lol, puhu vain Joalinin kiusaajista! Käytäydytte AIVAN, kuin hän olisi tehnyt jotain pahaa siinä haastattelussa! Jotain, mistä ansaitsisi pahaa! Sairasta!
Täällä ei kukaan toivo Joalinille mitään pahaa, emme me tunne häntä kuten et sinäkään. Tulkitset muiden kirjoituksia täysin oman agendasi mukaisesti nyt.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan mistään "Now Unitedista". Laitoin youtubeen, ja jotain runkkausmateriaalia näytti olevan, teinitytöt laitettu ketkuttamaan itseään.
Surullista.
Ja en kyllä tota suomalaista erottanut videoista, kolmea katsoin.
Noloa katsottavaa.
Pitääkö nyt OIKEIN kaivella, että saat esitellä surkeuttasi ihmisenä kaikille? Mitä vielä MUUTA pahaa ja paskaa sanottavaa voisit keksiä muiden elämistä? Millainen pelle saa iloa tuollaisesta, että pitää kuvitella, että se oma haukkuva mielipide olisi jokin totuus?
Ok, boomer, toi on sun mielipiteesi. Itse et ole saavuttanut yhtään mitään, kelpaa muita haukkua.
Tai mitäs olet, laita esille, niin katsellaans.
Vierailija kirjoitti:
Me ei taideta lukea nyt samaa ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei kukaan toivo Joalinille mitään pahaa, emme me tunne häntä kuten et sinäkään. Tulkitset muiden kirjoituksia täysin oman agendasi mukaisesti nyt.
Älä ole sokea omalle käytöksellesi, beibi. Se, että sanoo inhoavansa itserakkautta ja oikeuttaa sillä Joalinista pahan puhumisen, tekee pahaa. Jos kuvittelee, ettei tarkoittaessaan VOISI tehdä pahaa, on säälittävän harhainen. Se, ettei tarkoita pahaa ei merkitse vielä yhtään mitään. Niin voi sanoa vain surkean kotikasvatuksen saanut ihminen, tai snotaan suoraan vaille mitään kasvatusta jäänyt ihminen.
Toiset huomioiva, hyvin kasvatettu ihminen ei tee sellaista, mikä loukkaa toisia, vaikka itsestä se ei olisi tarkoitettu loukkaavaksi.
Sinun asenteellasi joukko rasvaisia, päälle 5-kymppisiä miehiä jossain pikkujouluissa ei voi häiritä ketään, jos he haluavat kouria nuorempia naispuolisia työkavereitaa. Olen varma, että he eivät halunneet pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidin Joalinista Selviytyjissä, mutta onpa hän muuttunut leuhkaksi alle vuodessa. Surullista.
Erikoista tästä tekee se, että silloin kun sai kansainvälistä huomiota ja oli vielä Now Unitedin mukana, oli paljon nöyrempi. Kun tuli Suomeen ja sai huomiota pienemmässä piirissä, nousikin yhtäkkiä päähän.
En ole koskaan kuullutkaan mistään "now unitedista". katsoin sitten youtubesta mikä tämä on, ja aivan hirveää teinityttöjen hetkutustahan se näkyy olevan. Miten tollasta sovinistista sontaa edelleen viitsitään tehdä, eikö mikään muutu koskaan.
Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset huomioiva, hyvin kasvatettu ihminen ei tee sellaista, mikä loukkaa toisia, vaikka itsestä se ei olisi tarkoitettu loukkaavaksi.
Sinun asenteellasi joukko rasvaisia, päälle 5-kymppisiä miehiä jossain pikkujouluissa ei voi häiritä ketään, jos he haluavat kouria nuorempia naispuolisia työkavereitaa. Olen varma, että he eivät halunneet pahaa.
Luulin sen videon nähtyäni, että hän ei osaa lainkaan laulaa ja että hän on joku itse itsensä laulajaksi nimittänyt somettaja. Mutta googlasin ja se Now United -yhtye on Simon Fullerin perustama! Onkohan Simon valinnut kaikki nykyiset jäsenetkin sinne? Hän on nimittäin kovimpia nimiä musiikkiteollisuudessa, mitä tulee äkkiä mieleen. Ei kai hän valitsisi ketään, joka ei osaa laulaa. Tästä nuoresta naisesta en ole ennen kuullutkaan mitään, mutta pakko olla Suomen mittakaavassa aika poikkeuksellisen menestynyt, jos on sen Simonin yhtyeeseen päässyt.
Miten hänen olisi pitänyt asia ilmaista? Olen tyhmän blondin näköinen, niin tulee yllätyksenä että minulla on aivot?
Tai jos sanoo, että on aivot, niin se varmaan on turhaa kehuskella.
Mutta jostain kumpuaa ihmisten into lytätä nättejä tai menestyneitä nuoria.