Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

isäntäväki vaan nukkuu ja me kylässä!

Vierailija
28.07.2014 |

Ärsyttää kun eivät nouse ylös. En kehtaa kahvia keittää yksistäni ja kun se keitin porisee.

Väliovia ei ole.

Nälkäkin on jo.

Olis asioita hoidettavana ja nyt istun turhanpanttina!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on loisinut toisen kyydillä ja toisen kodissa. Nyt valittaa, kun isäntäväki ei olekaan palvelemassa häntä. Huh huh!

Toisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.

Mä olisin alunperin mennyt hotelliin/majataloon jne yöksi tai tilannut taksin. Ap on tod. näk. joku persaukinen, joka odottaa saavansa aina muilta palveluksia ilmaiseksi.

Vierailija
42/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just lähdössä lapsuudenkotiini. Minua aina kinutaan sinne ja pitäisi olla pitkään. Siellä on isä alakerrassa, koska ei jaksa enää kulkea portaita. Kun talo on pieni, myös veli nukkuu silloin alakerrassa. Alakerta on avoin tila kokonaan. Mutta he haluavat nukkua pitkään, mutta minua pidetään itsestään selvänä aamukahvin laittajana. Olen ilmoittanut, että aamukahvi on kahdeksalta ja sillä siisti, joka ei siihen nouse keittää itse. Se kahdeksankin on mulle hirmu myöhään. Nousen aina itsestään viimeistään kuudelta. jos jaksan valvoa riittävän pitkään, saatan jaksaa nukkua jopa seitsemään. Kestän tuon odotuksen, kun käyn lenkillä ensin.

Yleensäkään en mene mielelläni yökylään, koska olen aamuvirkku ja koen vähän nolona mennä aamupalalle kun muut nukkuvat siihen asti, kun mulla on jo lounasaika. Tässä asiassa kehun anoppiani, siellä oli aina ihana käydä, kun kaikki nousivat ajoissa. Anopin kanssa saatoimme juoda kahvit viideltä ja mennä sen jälkeen lenkille, kun muu porukka vielä nukkui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nyt ihan aukea tuo juttu.... ap menee kylään ja haluaa käyttää isäntäperhettä hotellipalvelujen ja ilmeisesti siis myös taksin tarjoana. Missä skutsissa se kyläpaikka on, että et pääse sieltä omin avuin "hoitamaan asioitasi". Ja mitä "asioita" sulla on jossain maalla hoidettavana, ja vielä niin, että pitää välttämättä varhain aamusta ne hoitaa?

Kyllä, ymmärrän, että joskus hankaa, kun kylässä isäntäperheen elämänrytmi on kovin erilainen. Itse olen aamu-uninen, ja liki 30 vuoden ammattiurani tehnyt iltapainotteista vuorotyötä, joten nukkuisin varsinkin lomallani todella mielelläni aamulla pitkään. Jos isäntäväki herää kuudelta kolistelemaan, niin onhan se kurjaa.

Mutta ei mahda mitään, talo elää tavallaan.

Vierailija
44/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ip tykkää jos keität kunnon sumpit ja teet aamupalat:)

Vierailija
45/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputa makkarin oveen ja kysy että maistuisko kahvi. Ihme jäykistelyä jos kerran ovat kavereita.

Vierailija
46/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:53"]Siis ap on loisinut toisen kyydillä ja toisen kodissa. Nyt valittaa, kun isäntäväki ei olekaan palvelemassa häntä. Huh huh!

Mä olisin alunperin mennyt hotelliin/majataloon jne yöksi tai tilannut taksin. Ap on tod. näk. joku persaukinen, joka odottaa saavansa aina muilta palveluksia ilmaiseksi.

[/quote]

Ei ole kyse mistään loisimisesta. Mulla ei ole aitoa.

Eikä kyse ole mistään ilmaisista palveluista.

Pieleen meni sulla.

Oli kyse nukkumisesta.

Vierailija
47/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään täällä ei ole yhtäkään hotellia.

Eikä isäntäväen palveluista.

Minä keitän täällä usein kahvia ym. mutta en liian aikaisin jottei väki herää.

Vierailija
48/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä sitten oikein valitat?

Vierailija
49/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä mikä oli aloituksessa.

Vierailija
50/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:55"]

Oon just lähdössä lapsuudenkotiini. Minua aina kinutaan sinne ja pitäisi olla pitkään. Siellä on isä alakerrassa, koska ei jaksa enää kulkea portaita. Kun talo on pieni, myös veli nukkuu silloin alakerrassa. Alakerta on avoin tila kokonaan. Mutta he haluavat nukkua pitkään, mutta minua pidetään itsestään selvänä aamukahvin laittajana. Olen ilmoittanut, että aamukahvi on kahdeksalta ja sillä siisti, joka ei siihen nouse keittää itse. Se kahdeksankin on mulle hirmu myöhään. Nousen aina itsestään viimeistään kuudelta. jos jaksan valvoa riittävän pitkään, saatan jaksaa nukkua jopa seitsemään. Kestän tuon odotuksen, kun käyn lenkillä ensin.

Yleensäkään en mene mielelläni yökylään, koska olen aamuvirkku ja koen vähän nolona mennä aamupalalle kun muut nukkuvat siihen asti, kun mulla on jo lounasaika. Tässä asiassa kehun anoppiani, siellä oli aina ihana käydä, kun kaikki nousivat ajoissa. Anopin kanssa saatoimme juoda kahvit viideltä ja mennä sen jälkeen lenkille, kun muu porukka vielä nukkui. 

[/quote]

Minä en käsitä tuollaisia ihmisiä, että on olemassa joku kiveen kirjoitettu oikea aika, milloin "kunnon ihmisen" pitää olla ylhäällä. Ihmisillä on erilaisia vuorokausirytmejä, vuorotyöläisiä, yötyöläisiä jne. Ainut oikea tapa elää ja olla ei ole se, että herätään viideltä/kuudelta aamulla ja illalla ysiltä nukkumaan, se ei tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä. Älä ihan oikeasti mene kylään, jos olet noin rasittava ihminen, että talon pitäisi muuttaa rytmiään sinun takiasi. Sinun tapasi elää ei ole se ainoa oikea.

Vierailija
51/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli sitä kun et kehtaa vaikka voisit tehdä jotain nälällesi ja kahvinhimollesi. Onhan se valittaminen kivempaa.

Tiesit etukäteen heidän nukkuvan pitkään joten mitä oikein sitten oletit?

Vierailija
52/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:22"]

En mäkään kyllä kyläpaikassa kehtaa alkaa itsekseni kahvia keittämään. Jotain tahdikkuutta ja käytöstapoja pitää olla. Eri asia, jos se isäntäperhe on vaikka omat vanhemmat tai muuten erittäin läheisiä.

[/quote]

Sellainen on kovasti tahditonta ja huonoja käytöstapoja, että marttyyriksi heittäytyy ja kiukkuaa. Olisivat setvineet asian valmiiksi illalla. Kun eivät ole, niin nyt olisi kai enemmän kuin aiheellista etsiä kaapeista jotain syötävää ja tässä kelissä ennen muuta juotavaa, vaikka ei sitten kahvinkeittoon uskaltaisikaan. Kun se on niiden oma keitin, tuskin ne siihen edes heräävät jos ei kahvihammasta vielä kolota.

Vierailija
53/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittikö ap koskaan sitä kahvia..? o.O

Vierailija
54/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, on sitä taas jollain täällä ongelmat...

Vierailija
55/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:44"]

Voi helvetti, on sitä taas jollain täällä ongelmat...

[/quote]

Nii-i! Joka päivä on kaikenlaisia ongelmia. Se on myöhästä sitten enää tänne kirjoitella, kun on niitä isompia ongelmia, Venäjä laukaisee ydinkärkiä tms. Keskustellaan nyt näistä vaan.

Vierailija
56/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö ne nukkuu?

Vierailija
57/57 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:53"]Siis ap on loisinut toisen kyydillä ja toisen kodissa. Nyt valittaa, kun isäntäväki ei olekaan palvelemassa häntä. Huh huh!

[/quote]

Ei ole kyse mistään loisimisesta. Mulla ei ole aitoa.

Eikä kyse ole mistään ilmaisista palveluista.

Pieleen meni sulla.

Oli kyse nukkumisesta.

[/quote]

Eli sä maksat majoituksesta ja kyydistä, etkä ainoastaan valita?