Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lihavaa perhepäivähoitajaa

Vierailija
28.07.2014 |

Olenko kamala ihminen, kun en suostu laittamaan lastani lihavalle perhepäivähoitajalle? Hänen lapsensa ovat myös melko pyöreitä. Minulle on ihan sama, onko ihminen lihava vai ei, mutta en halua että lapseni syö päivisin epäterveellisesti. Meillä kotona panostetaan ruuan laatuun ja haluan, että lapseni syö terveellisesti ja monipuolisesti. En myöskään halua, että lastani pakotetaan syömään ruoka loppuun, mitä kotona häneltä ei vaadita. Haluaisin ehdottomasti lapseni perhepäivähoitajalle mielummin kuin päiväkotiin, kun on vielä niin pieni. Miten olette löytäneet hyvän perhepäivähoitajan? Tunnen kolme ja kaikki ovat lihavia. :(

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sille lapselle voi pakata mukaan haluamansa pöperöt vai onko tässä jokin sääntö?

Vierailija
42/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hoitaja on kerran joku tuttava niin tuppaat kylään ja sit kyttäät silmä kovana, että mitä siellä oikein tarjotaan. Pannukakkua on muuten tarjolla myös päiväkodin välipalalla joskus..

Vierailija
44/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen kun todella lihava mies käveli kaupungilla ilman paitaa!!! Meinasin sokeutua

Vierailija
45/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis tämäkin. Vuosia ennen nettipankkeja ym. olin menossa maksamaan laskuautomaatille laskuja. Pieneen kopperoon oli joku perhepäivähoitaja tehnyt pesänsä. Lattialle oli leivittänyt jonkun pikkupeiton ja lapset pyörivät ympärillä, kun "tätsy" maksoi laskujaan. Minulle sanoi, että "tässä menee kauan".

Tuon episodin jälkeen käsitys perhepäivähoitajista on ollut lähinnä negatiivinen. Tämä ketju ja ap:n ajatusmaailman alkeellisuus vain vahvistavat käsitystä.

Vierailija
46/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso kun ne ei edes halua sun lasta hoitoon

Vierailija
47/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laittais lastani lihavalle pphlle. Haluan, että pph edustaa samoja arvoja kuin mitä itsekin.

Vierailija
48/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osallistu täällä läskiketjuihin eikä toisten paino muutenkaan kiinnosta, mutta nyt pitää häpeäkseni myöntää että olen samaa mieltä.

Olisin huolissani, millaista suhtautumista ruokaan lapsi oppii. Itseäni yritettiin pakkosyöttää niin tarhassa kuin koulussakin, ja voin kertoa että se ei tee terveitä ihmisiä.

Toki ylipainoinenkin voi olla tässä hyvä kasvattaja, mutta omien lasten liikapaino puhuu aika karua kieltä.

Vierailija
49/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule rakas ihminen, jos et hoida lastasi kotona, niin siihen vaan on sopeuduttava että maailma ei pyöri sinun napasi  ympärillä. Jos susta tuntuu että kukaan muu ei osaa hoitaa lastasi yhtä hyvin kuin sinä, kannattaa miettiä oletko vielä valmis laittamaan lastasi hoitoon ollenkaan. Sinä tiedät aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että perhepäivähoitajia valvotaan, ja se, millaisia he ovat henkilökohtaisessa elämässään, on ihan eri asia kuin se, miten he hoitavat työnsä. Aivan kuten missä tahansa muussakin ammatissa. 

Voithan sinä tietenkin toivoa, ettei lapsesi perhepäivähoitaja ole lihava, tai eronnut, tai tupakoi, tai että hänellä on tai ei ole uskonnollista vakaumusta, tai että hänen olisi hyvä olla muutenkin juuri kuten sinä haluat ja tehdä kuten sinä haluat, mutta se vaan on fakta että lapsesi on sopeuduttava tässä elämässä olemaan erilaisten ihmisten hoivattavana, etkä sinä voi sitä estää. Ainoa keino varmistaa, että lasta hoidetaan tikitilleen omien standardien mukaan, on hoitaa lasta itse.

Vierailija
50/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen samaa mieltä. Varhaiskasvattajana (vaikka päiväkodissa olenkin töissä) tiedän myös, että etenkin alle 3-vuotiaiden kanssa työskentely on hyvin fyysistä. Lapsia tulee kannettua, lattialla istuskelua, kyykistelyä, nostelua yms on paljon. Pukemisessakin täytyy taipua itse jonkin verran, kun puettava lapsi on pieni ja siis matalalla. Usein näkee, että ylipainoisen on hieman vaikea pukea omia kenkiäänkin, kun täytyy kumartua. Myös metsäretket, pulkkamäet yms ulkoilut vaativat taipuisuutta ja jonkin verran fyysistä kuntoa. Itselleni tulee väkisinkin mieleen, kuinka aktiivisesti ylipainoinen jaksaa kunnolla ulkoilla lasten kanssa. Siis niin, ettei ainoastaan itse seiso hiekkalaatikon reunalla, vaan tarpoo hangessa pulkkamäkeä ylös pari yksivuotiasta kainalossa jne.

Vierailija
51/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:42"]

En minäkään laittais lastani lihavalle pphlle. Haluan, että pph edustaa samoja arvoja kuin mitä itsekin.

[/quote]

Oikein hyvä ajattelumalli. Vielä kun löydät eskarin ja peruskoulun jossa kaikki kannattavat arvojasi, niin hyvä tulee. Ei ainakaan pääse lapsen oma ajattelu liikaa kehittymään, kun äitikulta järjestää maailman mieleisekseen.

Vierailija
52/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhepäivähoitajan omatkin lapset ovat lihavia, niin kertoohan se karua kieltään siitä, mitä ja miten siellä syödään. Vaikka varsinaiset ateriat olisikin suositusten mukaisia, niin tuskin pph:n omat lapset iltaisin kaksin käsin herkkuja mättävät ja niistä lihovat. Turhaa naposteltavaa on todennäköisesti myös päivällä ja varsinkaan pientä lasta on aivan tarpeetonta edes totuttaa sellaiseen. Oletko aivan varma, että päiväkoti olisi huono vaihtoehto?

t. LTO

Vierailija
53/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista asiallisista vastauksista ja pahoittelen otsikkoa, joka oli tarkoituksellakin hieman huomionhakuinen, jotta niitä vastauksia tulisi. Olen koettanut kysellä aiheesta myös asiallisemmin otsikoin, mutta ei niihin koskaan kukaan mitään vastaa. Minulla ei ole edelleenkään ylipainoisia vastaan yhtään mitään, enkä epäile, etteikö ylipainoiset voi olla mahtavia äitejä ja työntekijöitä ym. Ilmaisin huoleni, että minua pelottaa, kun olen nähnyt kyseisen pphn lapset ja en usko, että niin pieniä voi saada siihen kuntoon ilman jatkuvaa ranskanperunadiettiä. Hyvä kuitenkin kuulla, että on myös perhepäivähoitajia, jotka pyrkivät tarjoamaan terveellistä ruokaa ja ymmärrän kyllä, ettei niillä rahoilla mitään luksusruokaa tehdä. Mielelläni maksaisin toki lapseni ruuasta extraa, mutta tuskin se näkyisi oikeasti arjessa. Tajusin kuitenkin tuonkin, että toisaalta yksi ja sama, jos tosiaan syö mitä sattuu kerran päivässä pari kertaa viikossa. Ehkä juuri suurempana huolena onkin oikeasti tuo huoli lapsen hoitoon jättämisestä. Tosin nyt kuulin ystävältäni, että hän tietää ehkä yhden tosi mukavan pphn, jolla olisi tilaa, joten ehkä lähden soittelemaan suoraan hänelle. :) -ap

Vierailija
54/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen pph. Omat lapset ja mies ovat hoikkia. Syödään terveellisesti ja säännöllisesti. Lapset eivät saa sokeria kuin juhlissa/erityistilanteissa. Iltasyömisellä ja vähällä liikunnalla olen itseni lihottanut. Koskaan en siirtäisi huonoja tapojani lapsille, en ikinä.

Juttele tuttujen hoitajien kanssa. Sinulla on oikeus vaatia ruokalista, missä näkyy aamupala,lounas ja välipala.

Ja ei perhepäivähoitajia valvota, valitettavasti. Siksi pidän erittäin tärkeänä kommunikaatiota vanhempien kanssa.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi