Kun tuttava Marikomekon Unikko-kuosiin hurahti...
Nyt on sitten tuttavan mekot unikkokuosia eri väreissä, sisutuksessa unikkoa ja jopa lapsen asuissa unikkoa! Järkyttävää rahantuhlausta ostaa sama printti eri väreissä! En vastusta Marimekkoa, unikko on kaunis kuosi mutta liika on liikaa ja olen vastoin ylikuluttamista. Yksi unikkokuosinen mekko pitäisi riittää.
Kommentit (70)
Sitten oli se "Marimekko" - televisio ;
Salatut elämät- sarjassa näkyi semmonen.
Eli television "reunukset" sai sellaisella kuviolla.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäähän se hassulta tms. jos kaikki on samaa kuviota.
Jos vaihtoehtoisesti lakanat, verhot, peitot, astiat, vaatteet yms. aivan kaikki olisi unikkoa, tasaraitaa tms.
Aikoja sitten tuli ohjelma ( tais olla Englannista / ulkomailta ainakin), jossa yhdellä parilla oli joku kukkakuvio ( ei unikko...)ihan kaikessa; Astioissa, tapeteissa, lakanoissa jne.
Häälahjaksikin toivoivat sitä samaa "printtiä".
No, mikäs siinä jos tykkää...
Tyylihän voi olla Marimekkoa tms. ihan tyylikkäästikin ilman liioittelua.
joo britit kyllä osaa kukkakuosien ylikäytön, sisustus on katosta lattiaan erilaisia kukkakuosia, tapetit, kokolattiamatot ( joilla vuorattu yläkerran portaatkin) lakanat, peitot......you name it, mutta kyllä siihenkin alkushokin jälkeen tottui
Olis tuossa Unikko- kuvioista lahjapaperia ja sellaista kontaktimuovin tapaista.
Pitäiskö askarrella, tapetissa on ikäviä kulumia...
Jos niihin kohtiin leikkelis ja liimaisi unikoita.
Sitten soitto sisustuslehteen ja heille juttu "uniikista unikkosisustuksesta" (* ja tämä oli vitsi, typerä eikä tarvitse naurattaa🤪).
Jännästi vaan Unikko ja muutkin Marimekon kuosit ovat suosittuja ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäähän se hassulta tms. jos kaikki on samaa kuviota.
Jos vaihtoehtoisesti lakanat, verhot, peitot, astiat, vaatteet yms. aivan kaikki olisi unikkoa, tasaraitaa tms.
Aikoja sitten tuli ohjelma ( tais olla Englannista / ulkomailta ainakin), jossa yhdellä parilla oli joku kukkakuvio ( ei unikko...)ihan kaikessa; Astioissa, tapeteissa, lakanoissa jne.
Häälahjaksikin toivoivat sitä samaa "printtiä".
No, mikäs siinä jos tykkää...
Tyylihän voi olla Marimekkoa tms. ihan tyylikkäästikin ilman liioittelua.joo britit kyllä osaa kukkakuosien ylikäytön, sisustus on katosta lattiaan erilaisia kukkakuosia, tapetit, kokolattiamatot ( joilla vuorattu yläkerran portaatkin) lakanat, peitot......you name it, mutta kyllä siihenkin alkushokin jälkeen tottui
Niillä oli siinä ohjelmassa leivänpaahtimessakin sitä pientä kukkakuosia.
Ja tosiaan astioissa yms.
Itsekin jossain kohtaa pidän kukista( paljon riippuu, millaisia).
Ja kun se kaikki oli ihan prikulleen sitä samaa, ihmettelen miten niin samalla kuosilla ja värillä edes saa tavaraa ( tietty jos itse päällystää, mutta joo...).
Hyii- unikko!🤮
Mulla oli lapsena, 70 -luvun alussa, unikkoverhot. Inhosin niitä jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vaan Unikko ja muutkin Marimekon kuosit ovat suosittuja ulkomaillakin.
Kyllä ja nuorilla näkyy paljon esim. unikkofarkkutakkeja jopa pojilla.
Minusta unikkokuosi on tosi kaunis edelleen ja saa uusissa väreissä.
Missä ulkomailla on suosittua? Uniqlo on tehnyt Marimekon kanssa yhteistyötä ja Tukholmassa näyttää paljon olevan alennusrekissä sitä yhteistyötä. Marimekko löytyy myös kaupungista, mutta entisiä suomalaisia siellä taitaa vain käydä.
Mielestäni Marimekko on yksi kauheimmista suunnittelutaloista. Niin järkyttävää kuosia ja nykyisin huonolaatuista tuotetta, että en kyllä maksaisi.
Onko joku siis sitä mieltä, että Marimekko on edullinen ?
Yks tuttava pukeutuu pelkästään mustaan ja lapsellaan käyttää vain mustaa ja valkoista. Sitten toinen käyttää lapsillaan pelkästään vaaleanpunaista ja beigeä. Aivan kamalaa, siis niin järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Lainaan itseäni ; Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella "edullinen" ?
Kamalia vaatteita, ikinä en ostaisi enkä päälle pukisi.
Läiskämäinen kuosi kivasti häivyttää runsastuneet kehopositiiviset muodot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edullinen, vaan järkyn kallis. Olen välillä pyörähtänyt katsomassa niitä vaatteita, mutta ei minulla ole niihin varaa. Yksi mekko maksaa saman verran kuin kuukauden ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edullinen, vaan järkyn kallis. Olen välillä pyörähtänyt katsomassa niitä vaatteita, mutta ei minulla ole niihin varaa. Yksi mekko maksaa saman verran kuin kuukauden ruuat.
Riippuu tuloista jos elää tuilla niin voi olla ettei pysty ostamaan.
On meitä suurituloisiakin joille parin kolmensadan mekko ei ole kallis jos tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tuloista jos elää tuilla niin voi olla ettei pysty ostamaan.
On meitä suurituloisiakin joille parin kolmensadan mekko ei ole kallis jos tykkää.
Aivan, riippuu tuloista. Minusta Marimekko on statusvaate, jota ostaa vain rikkaat. En tiedä kehtaisinko itse liikkua noissa vaatteissa, kun ne on niin kalliita, että ihan nolottais sellainen päällä. Enkä siis tätä pahalla sano, tykkäisin niistä kyllä.
Ne mekot näyttävät ihan yöpuvuilta, en kehtaisi mennä ulos sellainen yllä.
Mikä ongelma, jos ei tykkää ei osta, jos tykkää ja on varaa niin ostaa.
En minäkään osta vaatetta josta en tykkää.
Niin mielikuvituksetonta! Samaa kuviota pyöritellään eri väreissä loputtomiin. En osta, enkä ilmaiseksikaan ottaisi. Toivottavasti ei kukaan anna lahjaksi.