Suorittaja-ihminen, miten sellaista kestää?
Lähipiirissäni on ihminen joka on Suorittaja isolla ässällä. Hänellä on outo vääristymä siitä, että hänen tehokkuutensa on se joihin kaikkien pitäisi pystyä. Kaikki muu on liian vähän, laiskuutta ja aikaansaamattomuutta. Että muiden vaan pitäisi vähän ryhdistäytyä, niin alkaa asiat toimimaan.
Olemme mökillä. Ajattelen että pesaisen autoa vähän ulkoa ns pahimmat liat pois. Suorittajan mielestä ei ole mitään järkeä vain pestä ulkoa, vaan tietysti auto _pitää pestä_ myös sisältä. Vähintään viedä ylimääräiset tavarat pois, imuroida, pyyhkiä lasit, hoitaa nahkapenkin nahkaosat jne jne. Turha tehdä ollenkaan jos ei tee niska limassa.
Kuinka kestätte tällaisia ihmisiä? Väkisinkin tulee fiilis, että on jotenkin laiska, aikaansaamaton. Vaikka tiedän ettei se ole totta.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Minun kaveri on sellainen, se valitettavasti joutuu rauhoittumaan minun seurassa :D varmaan toisinaan tuskaa sille mukautua, mutta kiittelee kun vihdoin onnistuu levähtämään, kun mun seurassa on "pakko". En kauheasti hötkyile.
Oletko joutunut sanomaan asiasta?
No onpa nyt ongelma taas! En vaan välittäs neuvoistaan ja tekisin kuten haluaisin.
Moni asia nyt vaan oikeasti on parempi tehdä paremmin kuin sutaisten niin ei tarvitse heti tehdä uusiksi. Se ei suorittamista. Omituinen sanavalinta. Pistä se tyyppi hommiin jos häiritsee :)
Ihmiset kyllä loukkaantuu nykyään todella ihmeellisistä asioista...
Anna toisen raataa, jos se saa hänet tuntemaan itsensä hyväksi (hieman muita paremmaksi) ihmiseksi. Ei hän sinua voi velvoitaa toimimaan omalla tavallaan.
Minun kaveri on sellainen, se valitettavasti joutuu rauhoittumaan minun seurassa :D varmaan toisinaan tuskaa sille mukautua, mutta kiittelee kun vihdoin onnistuu levähtämään, kun mun seurassa on "pakko". En kauheasti hötkyile.