Kuvaile kirjan tai elokuvan juoni yhdellä virkkeellä muut arvaavat mistä tarinasta on kyse
Joukko lapsia syö terveellisen monipuolisia eväitään nummella; sattumoisin lapset näkevät laittomaan tuontitavaraan ryhtyneitä ja selvittävät heidän epärehdit toimensa.
Kommentit (5862)
Naapurin kirjolla oleva setä pelastaa tytön ja opettaa hänet ampumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on varma moottorisaha.
Texas Chainsawmurderer?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin kirjolla oleva setä pelastaa tytön ja opettaa hänet ampumaan.
Leon?
Hulttiopoika tulee kesällä kotiin käymään eikä ole elämä opettanut kuin tanssimaan, jota taitoa sitten käyttääkin lakerikengät kiiltäen ja neuvoo veljenpoikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikko ja salakuljettajat
Jo pelkät avain sanat: lapset, syövät, nummi. Saa päätymään viisikkoihin. Luin yhden, en innostunut, mutta syöminen jäi mieleen ja mielen pohjalle kaihertamaan ihmetys siitä, mitä se pähkinävoi on. Kaverini äiti kielsi lastaan lukemasta näitä kirjoja, koska ne saivat lapsen syömään jatkuvalla syötöllä.
Minä ihmettelin, kun lapsille laitettiin evääksi olutta (joivat alituiseen inkivääriolutta, enkä tiennyt mitä se on).
Minä taas luin lähestulkoon heti kun lukemaan opin, tuon E. Blytonin tuotannon. Jokin niissä kiehtoi myös tyttölasta. Mut tajusin lopulta, että vaikka kirjaston lastenpuolelle oli vaaleanpunainen korttini (n:o 202),että eihän se
Täällä mies joka koki saman. Lainasin ensimmäisenä Marsin aikakirjat ja Kuu paistaa, kuollut ajaa- kummitustarinakirjan jonka kantta olin jo pitkään lastenkorttilaisena ihastellut. Sain pääsyn aikuisten osastolle 8 vuotiaana opettajani vaatimuksesta.
M50-, geologi, Mensan jäsen
Vierailija kirjoitti:
Piti olla yhdellä lauseella.
Ei, vaan yhdellä virkkeellä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikko ja salakuljettajat
Jo pelkät avain sanat: lapset, syövät, nummi. Saa päätymään viisikkoihin. Luin yhden, en innostunut, mutta syöminen jäi mieleen ja mielen pohjalle kaihertamaan ihmetys siitä, mitä se pähkinävoi on. Kaverini äiti kielsi lastaan lukemasta näitä kirjoja, koska ne saivat lapsen syömään jatkuvalla syötöllä.
Minä ihmettelin, kun lapsille laitettiin evääksi olutta (joivat alituiseen inkivääriolutta, enkä tiennyt mitä se on).
Minä taas luin lähestulkoon heti kun lukemaan opin, tuon E. Blytonin tuotannon. Jokin niissä kiehtoi myös tyttölasta. Mut tajusin lopulta, että vaikka kirjaston lastenpuolelle oliTäällä mies joka koki saman. Lainasin ensimmäisenä Marsin aikakirjat ja Kuu paistaa, kuollut ajaa- kummitustarinakirjan jonka kantta olin jo pitkään lastenkorttilaisena ihastellut. Sain pääsyn aikuisten osastolle 8 vuotiaana opettajani vaatimuksesta.
M50-, geologi, Mensan jäsen
Mä taas en koskaan ole törmännyt tuohon, ettei olisi päässyt lainaamaan kirjoja miltä osastolta tahansa, edes lapsena? Opin lukemaan itsekseni viisivuotiaana, ja kouluun mennessä olin lukenut aika laajan otoksen naapurinsedän kirjakerho-kirjoista (jostain syystä itsesuojeluvaisto suositti jättämään Robert Ludlumin teokset lukematta, samoin Papillonia ja Juuret-kirjaa säästelin liki kymmenvuotiaaksi asti). Kummitätini oli töissä kirjankustantamossa, joten minulla oli oma kirjahylly täynnä kirjoja jo ennen alakouluikää; mm. kaikki viisikot ja salaisuus-sarja, Tiinat sun muut. Koulun oma kirjaston (ruokalan takaseinä) luin läpi ennen neljättä luokkaa, ja kirjastoauton kuljettaja kysyi ennen kirjojen hankintaa, että olenko lukenut... Burroughsin kirjat luin kaikki mitä käsiini sain, samoin Vernet, ja sittenhän se olikin suoraan kaninkoloon hyppy pää edellä, kun tajusin joskus tokalla tai kolmannella, että on olemassa kokonainen genre nimeltä sci-fi...
Sen vuoksi taisin katsoa toissapäivänä kahdettakymmenettä kertaa Viides elementti-elokuvan ja kymmenettä kertaa Running man-leffan (onko se suomeksi juokse tai kuole?)
N52, DI
Kiusa se on pienikin kiusa
S k e kirjoitti:
Sokaistuneessa maailmassa tiedemies yrittää pelastaa maailman ilmastonmuutoksen ratkaisseelta uhalta.
Triffidien kapina?
Vierailija kirjoitti:
Kielitieteilijä pelastaa maapallon
Pikku prinssi
Vierailija kirjoitti:
Tiikeritatskattu siirtyy ajatuksen voimalla
Määränpäänä tähdet- kirja
Vierailija kirjoitti:
Vale-kuu pöllii kinastelevien naisten johtaman aluksen -ja kauas!
Jäänpuskijat- kirja
Vierailija kirjoitti:
Juopohko runoilija pöllii ufon naisystävältään
Kolkuttajat
Vierailija kirjoitti:
Kaahattiin niin lujaa että universumi loppui kesken!
Tau nolla- kirja
Pertsa ja Kilu