Tähän helteeseen vauva.
Laskettuaikani on ensiviikolla ja suurin huolenaiheeni on tällähetkellä tämä helle. Kun lapsen kanssa sitten kotiudutaan, niin miten tämä kannattaa yöksi pukea kun makkarissa on 26 astetta lämmintä. Emme voi lapsen kassa samassa huoneessa enää sitten nukkua tuulettimen kanssa joten miehen uni huolettaa myös. Täytyykö mun laittaa se sohvalle tuulettimen kanssa niin saa nukuttua. :D melkein toivon että pysyisi yliaikaa vatsassa niin saa siellä kölliä ilman huolenhäivää ja jos vaikka nämä helteetkin helpottaisi. Miten te muut helleaallon aikana vauvan saaneet pärjäsitte tämän ongelman kanssa?
Kommentit (21)
Vastasyntynyt tykkää lämpöisestä. Kuten jo edellä mainittiin, mahassasi vauvalla on suorastaan trooppiset olosuhteet!
Tällaisen vinkin kuulin joskus, en ole itse kokeillut kun ei ole tuuletinta: kylmäkalle kiinni tuulettimeen. Tällöin ilmakin jäähtyy.
Tällaisen vinkin kuulin joskus, en ole itse kokeillut kun ei ole tuuletinta: kylmäkalle kiinni tuulettimeen. Tällöin ilmakin jäähtyy.
Meillä 7vkon ikäinen vauva ja aika tuskaa.. Nukkuu ehkä 10min kerrallaan, sit tarvii jo tissiä.. Jos oliskin vaan vauva, ni jotenki menis, mutta on kuusi muutakin.. Pelkkä vaippa päällä, tai max lyhythihainen body. Vieressä oon nukuttanu ja siis pelkkä vaippa tuolloin, miehen lakanat ollaan jäähdytetty pakastimessa ennen nukkumaan menoa ja se on toiminu, ku pääsee uneen, ni sit ei kuumuuskaan silleen haittaa.. ja se on suht helppo pitää pois vauvasta. ja voihan toisen lakanan laittaa pakastimeen odottamaa, jos tarvii yöllä vaihtaa :)
Huolehdi, että vauva saa riittävästi nestettä, käytä suihkussa jne.. ja rukoile, että päästäis tästä tukalasta helteestä.. Ja juo ite riittävästi, siis paljon ja muutakin kuin vettä, nimim. rintatulehdus ja virtsatietulehdus näillä helteillä.. Synnytyksessä tulleet mahdolliset vauriot myöskin tulehtuu helposti. On tärkeää siis huolehtia vauvan lisäksi erityisen hyvin omasta voinnista.
Miksi ette voi nukkua tuulettimen kanssa? Siis vauva myöskin
Vaippa vaan ja lakanasta kapalo. Mun nuorimmainen syntyi 3 vuotta sitten helteeseen.
Musta se tuntuu jotenkin huonolta idealta.. Saa liikaa vetoa?
Ap
En minäkään laittaisi tuuletinta samaan huoneeseen vauvan kanssa. Toivotaan että pahin helle menee ohi, ja vierähtäähän synnärilläkin jokunen päivä. Meille syntyi vauva viime kesänä, ostimme ilmastointilaitteen jolla viilensimme asuntoa (vauva tietysti kaukana laitteesta).
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:53"]Musta se tuntuu jotenkin huonolta idealta.. Saa liikaa vetoa?
Ap
[/quote]
No ei saa kunhan et suuntaa sitä suoraan vauvaan
Eiköhän ne helteet lopu siihen mennessä kun sairaalasta kotiudut. Itse sain toisen lapsen heinäkuun puolivälissä ja aikamoista oli. Kävimme suihkussa vähän väliä. Vauva nukkui kyllä hyvin, kohdussa ilmeisesti tottunut lämpöön. Itse hikoilin kuin aika hormonihöyryissäni. Meillä oli tuuletin kyllä joka helpotti.
En koskaan halua raskautua niin, että olisin viimeisillään raskaana kesällä! :D
Onneks mun lapset on molemmat syntyneet alkuvuodesta.
Meillä esikoinen syntyi heinäkuun helteissä. Tuuletin oli samassa makuuhuoneessa mutta ei suunnattuna suoraan vauvaan. Päällä vauvalla oli yleensä vain vaippa ja ulkona vaunuillessa hihaton kietaisubody ja peittona ohut harso.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:51"]Miksi ette voi nukkua tuulettimen kanssa? Siis vauva myöskin
[/quote]
Siis miksi se miehesi saa muka sen tuulettimen!?
Vauvallehan se kuuluu ilmanmuuta, mitä helv.
Meidän kolmeviikkoinen vauva ei ole käyttänyt vaatteita juuri ollenkaan, on pelkässä vaipassa yötä päivää. Meillä ei ole tuuletinta ja sisällä on lämmintä, mutta lämpötilalle ei voi mitään.
Mina kavin Intiassa synnyttamassa, ihan hyvin meni ja vielakin on hengissa (molemmat).
Sain vauvan eilen ja huomenna kotiudutaan. Sama ongelma. Mutta eiköhän sitä jotakin keksi.
Meidän neljäs syntyi kesällä 2010, kesän lämpöennätys meni (jälleen) rikki samana päivänä. Vauvaa ei lämpö niinkään kiusannut, tosi kevyesti toki oli koko ajan puettuna. Itsellä varmaan oli tukalampaa hormonihikoilussa. Ja sairaalasta piti kyllä päästä niin äkkiä kuin päästivät, siellä vasta tukalaa olikin..
Kiitos kaikille jotka vastasivat asiallisesti! :) Täytyy vain olla vähissä vaatteissa ja lattianrajassa. Ne jotka ihmettelevät sitä miksi en ottaisi tuuletinta samaan huoneeseen vauvan kanssa: Kai te olette tietoisia, että tuuletin ei laske huoneen lämpötilaa! Viima vaan viilehtää ihoa ja helpottaa oloa. En voi lasta laittaa viimaan ja jos se ei vauvaan osu, niin se on yhtä tyhjän kanssa.