Heli-nimi, mielikuvat?
Mitä mielikuvia nimestä Heli? Aika vähän ilmeisesti nykyään annetaan tätä nimeä? Itse koen nimen iloiseksi, hersyväksi.
Kommentit (43)
Tosi ahkeria ja tunnollisia kaikki tuntemani Helit. Hyvä nimi, ei liian kulunut.
Vaalea, suomalainen nainen. Nuoruuteni rakkaus.
Tulee mieleen 60-70-luvulla syntynyt nainen. Jos nyt antaa lapselle nimeksi, ei varmaan montaa kaimaa tule vastaan. Tuoreempi nimi kuin vaikka saman aikakauden Sarit, Marit, Minnat ja Jonnat.
Vanha, kurttuinen, ilkeä ja vaaleahiuksinen opettaja
ainut tuntemani heli on sellainen wt juntti, mutta ei heli-nimessä sinänsä mitään vikaa ole
Kyllä se mielikuva musikaalisuuden puolelle menee. Laulaja. Kanttori. Soittaja. Jopa pappi tulee mieleen. Heli, Helinä. Sointuikas, herkkä, ajatteleva.
Tunnen 8 Heliä, 8v, 17v, 19v, 23v, 24v, 35v, n45v ja n 60v ja kaikki ylipainoisia mutta sitäkin mukavampia :D Itse en antaisi, koska ainakin mun korvaan nimi jo kuulostaakin läskiltä :D
Tulee mieleen se lesbo salkkareista
Ikävin ja tyhmin tuntemani ihminen on Heli, mutta ei se ole nimen vika. Tunnen myös mukavan Helin.
8-vuotias pahastikin ylipainossa?:(
Iloinen nimi minunkin korviini. Vähän vanhanaikaisen kuuloinen, mutta olisi tylsää jos kaikki käyttäisivät juuri tämän hetken trendinimiä. Tulee myös mieleen värittömän näköinen ruskeahiuksinen nainen, ihan vain koska tuntemani Heli oli sen näköinen.
Heli on suomalaisessa mytologiassa Manalan jumalatar; puoliksi elävä, puoliksi mätänevä ruumis.
Helistä tulee mieleen musiikki minullakin. Aikoinaan koulussa Heli oli se, joka tiesi kaiken sen hetken musiikista ja hiteistä ja osasi kaikki kappaleet ulkoa.
Lihava