Myöhään bongattu raskaus.
Tein 1,5 viikkoa sitten raskaustestin, joka oli positiivinen. Olen kevään mittaan tehnyt useita negatiivisia (jokin nalkutti takaraivossa) ja menkat ovat olleet ajallaan. Ei mitään kipeitä tissejä, aamupahoinvointia tai muita merkkejä. Nalkuttava tunne takaraivossa oli ainoa merkki.
Nyt olin varannut jo asiaankuuluvasti ajan neuvolaan ja eilen minua alettiin potkimaan. Sisältä. Mieskin tunsi liikkeet käteen.
Ensinnäkin; miten pitkällä voin olla? Mahaa ei näy nimeksikään (jos iltaturvotusta ei lasketa)
Toisekseen; kyllä, ihmettelen myöskin, että miten voin olla näin tonttu, että olen saattanut skipata puolet raskaudesta tajuamatta hölkkäsen pöläystä asiasta.
Kolmannekseen; läskifoobikkoa kuitenkin kutkuttaa, joten BMI on 20
Katoan ketjusta yöpuulle oletettavasti piakkoin, mutta palaan viimeistään aamulla linjalle. En valitettavasti ole Porvoosta.
Kommentit (26)
Itse olen tuntenut liikkeet noin rv 20 ja mies mahan päältä ekan kerran noin rv 22. Olen normaalipainoinen.
tiedän tapauksen, jossa raskaus ollut jo puolessa välissä kun hoksattuaan, äiti luullut, että mahassa kiertää ja muutenkin ollut outoja tuntemuksia. Ihan oli normaalipainoinen. Liikkeeiden tunteminen riippuu paljon myös lapsen asennosta ja istukan sijainnista.
kerro tästä neuvolassa, niin jos oikeasti olet jo pitkällä niin terkkari sen tuntee kyllä koettelemalla mahan päältä ja tunnustelemalla kohdun korkeutta. Pääset sit samantien ultraan jos selkeästi pitkällä.
Mulle kävi kans noin, mutta ei raskaus vielä pitkällä ollut. :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 08:44"]
Kannattaa tosiaan varata aika varhaisultraan. Jos rahaa niin mene yksityiselle, selviää heti miten pitkällä raskaus on. Soita ainakin samantien neuvolaan!
[/quote]
Neuvola-aika on kyllä taskussa huomiselle ja siellähän kohdunmittauksella saa osviittaa ja varmaan köpötellä suoraan toiseen toimistoon ultrattavaksi. Suvussa kun on kaksosia molemmin puolin ja edellinen raskaus päättyi kiireelliseen sektioon raskausmyrkytyksen vuoksi.
Mulle ei käynyt noin. Huomasin siitä kun menkat piti tulla ja ei vaan kuulu. Menin viikon päästä siitä kun menakt olisi pitänyt alkaa. Oli tuntemuksiakin. Olin tavallista herkempi.
Itse taas vainoharhaisesti vähän väliä kuvittelen olevani raskaana vaikken olekaan.
Kannattaa tosiaan varata aika varhaisultraan. Jos rahaa niin mene yksityiselle, selviää heti miten pitkällä raskaus on. Soita ainakin samantien neuvolaan!