Kiitos taas anoppi!
Anoppi oli meillä käymässä päivällä ja juteltiin niitä näitä. Enpä osannut arvata siinä vaiheessa, mitä anoppi yritti musta irti saada. Saimme esikoisemme viime vuoden lopulla ja anoppi mm. kyseli onko kuukautiseni jo alkaneet, olemmeko miettineet isompaa kotia ja kommentoi, että syön paljon enemmän kuin ennen. Näin hänen myös katselevan vatsanseutuani, mutta ajattelin kuvittelevani.
Anoppi lähti kotiin ja äsken tuli tekstiviesti, joka meni jotenkin näin: "En uskaltanut sulta suoraan kysyä, mutta taidat olla taas raskaana. Olisin olettanut sinun itse kertovan, mutta et missään vaiheessa ole maininnut asiasta. Olenko oikeassa?"
Ilmeisesti pitäisi olla muutama kuukausi raskauden jälkeen jo bikinikunnossa. En edes ole mikään sotanorsu, ihan normaalipainoinen, mutta raskaudesta on jäänyt löysempi vatsa, joka pömpöttää. Tuntuupas taas kivalta, anoppi osaa kyllä piristää!
Kommentit (26)
Turha täällä itkeä, kerro suoraan anopille miten hirveästi sua loukkasi. Hohhoijaa, että on isot ongelmat joillain.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:46"]
En tajua. Kun vauvan synnyttää, niin siinähän se paino tulee pois. Eihän silloin mitään kiloja pitäisi jäädä? Vauva syntyy = kilot pois ja maha pois.
[/quote]
Aika isoja vauvoja naiset kantaa, jos raskauspainoa on 30 kg.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:13"]
Joo siis anoppi kommentoi lähinnä sitä, kun syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Yhdellä kuulemma pärjää. Mulle ainakin näin imetysaikana kyllä kaksi maistuu ja toinen on usein sitä edellisen päivän ruokaa, niin miksi heittää hukkaan.
Ap
[/quote]
Mitä väliä sillä on, onko ateria lämmin vai kylmä. Niissä anopin voileipäpäivällisissä voi olla paljon enemmän kaloreita kuin sun annoksissasi. Ja muutenkin ihan pöljä kommentti.
Olen ollut ristiäisissä, joissa vauvan äidin sukulainen kommentoi ensin kahvipöydässä minulle. "Onkohan tuolle Minnalle jäänyt vähän liikakiloja. Aina on ollut niin hoikka." Jossain vaiheessa sanoi äidille itselleen:"Paljonkos sinulle on jäänyt kiloja?"
On ihan sama, painaako ap 5 tai 500 kiloa. Anoppi halusi loukata häntä oikein pitkän kaavan mukaan. Siitä tuo anopin kyselytunti ja tekstari vielä perään. Veikkaan, että kyseessä sellainen vanhempi leidi, jolle ei voi huomauttaa hänen käytöksestään ilman, että hän vetää pikku marttyyri-itkut "kun minä vain niin uutta lapsenlasta toivon, yhyy".
Korostan: tämä ketju ei nyt käsittele sitä, mitä mieltä kukin on palautumisesta synnytyksen jälkeen. Tässä on kyse käytöstavoista.
Olen ollut sivustajakatsojana vähän samanlaisessa tilanteessa. Majoitimme nuoren ruotsalaisen tuttavan. Hänen meillä ollessaan meillä kävi ystäväni puolivuotiaan vauvansa kanssa. Ruotsalaismimmi tuijotti ystäväni kroppaa outo ilme naamallaan ja rupesi kyselemään vauvasta ja muusta perheestä, menkoista aika tunkeilevaan sävyyn yms. Minulta kysyi keittiössä kahden kesken, onko ystäväni raskaana. Vastasin ei. "Mutta hänellä on velttoa vatsassa." Vastasin, että synnyttäneillä usein on. Menimme takaisin olohuoneeseen viemään kakun pöytään. Kun ystäväni leikkasi siitä, ruotsalainen pamautti vittumainen hymy naamallaan "vauvalle vähän kakkua" ja kun hämmennyimme, hän jatkoi, että "mahassa olevalle vauvalle. olet raskaana taas, eikö niin. noin lähekkäin syntyneitä lapsia sanotaan "irlantilaisiksi kaksosiksi"".
Jälkeenpäin ruotsalainen sai oikein tipan silmään, kun oli niin niin marttyyri. Ruotsissa kuulemma naiset voi leikkauttaa ylimääräiset synnytyksen jälkeen pois. Varmaan niin, mutta hän vain halusi loukata. Ei itse pysty saamaan lapsia, niin täytyyhän se katkeruus johonkin viattomaan kohdistaa.
Joo siis anoppi kommentoi lähinnä sitä, kun syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Yhdellä kuulemma pärjää. Mulle ainakin näin imetysaikana kyllä kaksi maistuu ja toinen on usein sitä edellisen päivän ruokaa, niin miksi heittää hukkaan.
Ap