Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tää amispölö-juttu on?

Vierailija
27.07.2014 |

Olen jonkun aikaa nyt seuraillut tätä palstaa ja ihmettelen, miksi sana "ammattikoulu" aiheuttaa poikkeuksetta raivarit ja vihamyrskyn tällä palstalla.

Puhutaan amispölöistä ja muutenkin aika epäinhimilliseen sävyyn toisista ihmisistä.

Koulutusta on monentasoista joo. Mutta vanha luokkayhteiskunta on ollutta ja mennyttä ja nykyään on akateemisia köyhiä ja hyvin toimeentulevia duunareita.

Mikä tarve ihmisillä on dissata toisiaan jonkin noin toissijaisen asian takia kuin ammatti tai koulutustausta. Itse esim. arvostan enemmän sellaista ihmistä, joka menee ja hankkii itselleen ammatin ja kantaa itsensä ja oman elämänsä kuin sellaista, joka ajelehtii vuosikaudet saavuttamatta oikeastaan mitään konkreettista loppututkinnon lisäksi, mutta muistaa silti huudella omasta akateemisuudestaan joka yhteydessä.

Itse olen sattumoisin akateeminen, mutta ihan tavisduunissa. Joskus lähinnä harmittaa se, ettei minulla ollut alta 20-vuotiaana mitään visiota siitä, mitä voisin työkseni tehdä. Muuten ehkä olisinkin hankkinut itselleni ammatin, sillä yleissivistäviä opintoja nyt voi tehdä milloin vaan. Ehkä eläisin nyt eri elämää, ehkä en. Kuka tietää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kun petaa. Amikset veteli mua turpiin yläasteella.

Vierailija
2/3 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:22"]

toissijaisen asian takia kuin ammatti tai koulutustausta

[/quote]

En tiedä kuinka toissijaista se on, jos viettää jonkun 3-10 vuotta tutkintoa pakertaen. Ehkä käy sen tiimoilta vaihdossakin pari kertaa. Kyllä se muokkaa persoonaa. Ihan ymmärrettävää että kiinnostaa toisten tutkinnot ja tuo omaansakin esille sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän