Kiinnitätkö kaupassa huomiota muiden ostoksiin?
Huomasin itse tekeväni tätä useinkin. Kassajonossa tulee väkisinkin nähtyä edellä olevan ostokset ja joskus mielessäni aattelen että mitähän tuo tekee noista ruuaksi jne. En siis mitenkään näkyvästi katso kuitenkaan.
Kiinnostais kans myyjät kaupan kassoilla että kiinnittävätkö huomiota asiakkaiden ostoksiin ja herättääkö ajatuksia?
Kommentit (51)
Joutessani siinä kyllä katson mitä ihmiset ostaa. Monesti näkee aivan turhaa ja ihmettelee mitä ne oikein syö.
Lihavia myös seuraan ja en ihmettele miksi lihavia, siellä saattaa olla cokacolia, sipsipusseja, pullapitkoa, kinkkupaketti, jäätelöä, karkkimättöpusseja, suklaata. Hurjaa.
Katselen useinkin jos on pitkä kassajono, se on minusta hauskaa :D mitähän nuo tekee ruuaksi, kuka syö tuon ällöttävän maksapasteijan, miksi tuo ostaa kallista vessapaperia mutta halpaa juustoa... joskus ällöttää esim. sinkkumiesten ostokset, korista löytyy usein kaljaa, eineksiä ja valmispullaa. Mietin, että tykkäisköhän tuo jos kotona olisi joku tekemässä ruokaa :D
Musta on kiva vähän vakoilla, mutta koetan tehdä sen salaa. Minä haen vinkkejä, sillä joskus ihmiset ostavat tuotteita, joita en ole koskaan huomannutkaan. Minun kärryjäni saa kyllä vapaasti muutkin katsoa, olkaa hyvä vain.
Mutta mulla on yksi pakkomielle: On ihan pakko ostaa jotain vihanneksia, jos on ruokaostoksia, vaikka ei olisi tarvetta, eli kotona on salattiaineita ja wokkivihanneksia jo vaikka kuinka. Vaikka eilen menin ostamaan leivontatarvikkeita, niin piti laittaa minitomaattirasia mukaan, ettei kamalan epäterveelliseltä näytä. minitomaatteja meillä menee paljon joten siksi se. Joskus kun ei kerta kaikkiaan tarvitse mitään vihanneksia, laitan edes pakastewokkipussin.
Kyllä mä yleensä edessä olevien ostoksia kattelen, ja mietin mitä tekee ruuaksi jne.
Viimeksi hymyilytti kun yksin oleva mies osti irto olut tölkkejä tosi monta, lauantaimakkara pötkön, ketsuppia ja sipsiä.
Ei todellakaan kiinnosta mitä muut ihmiset ostaa, minulla on omakin elämä. No joskus saatan huomata että ollaan aikeissa tehdä jotain tosi hyvää ruokaa ja olla vähän kade, mutta sitäkään en muista enää kaupasta poistuttuani.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:58"]Ei todellakaan kiinnosta mitä muut ihmiset ostaa, minulla on omakin elämä. No joskus saatan huomata että ollaan aikeissa tehdä jotain tosi hyvää ruokaa ja olla vähän kade, mutta sitäkään en muista enää kaupasta poistuttuani.
[/quote]
Tiedätkö, on minullakin elämä - se ei vain estä minua huomioimasta ympäristöäni :) olen utelias, ja joskus jopa kokeillut jotain tuotetta ihan vain siksi kun olen nähnyt sen toisen ihmisen ostoskärryssä.
En todellakaankatsele muiden ostoksia, muuten kuin siinä mielessä, että yritän valita sellaisen jonon, jossa ihmisillä ei ole kärryt kukkuroillaan tavaraa. En tykkää jonottamisesta.
Katson kyllä mitä muilla on hihnalla. Jengi syö kyllä ihan helvetisti paskaa. Sokeria, ei eineksiä, jne
Väkisinhän sitä näkee mitä edellisen lappaa hihnalle. Tai jos kattoon tuijottaisi niin sitten välttyisi näkemästä. En koskaan ole miettinyt mitä tekevät ruuaksi tai muutenkaan tarkemmin ajatellut heidän ostoksiaan. Jatkossa varmaan teen niin tämän aloituksen luettuani. ;)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:58"]Ei todellakaan kiinnosta mitä muut ihmiset ostaa, minulla on omakin elämä. No joskus saatan huomata että ollaan aikeissa tehdä jotain tosi hyvää ruokaa ja olla vähän kade, mutta sitäkään en muista enää kaupasta poistuttuani.
[/quote]
Tiedätkö, on minullakin elämä - se ei vain estä minua huomioimasta ympäristöäni :) olen utelias, ja joskus jopa kokeillut jotain tuotetta ihan vain siksi kun olen nähnyt sen toisen ihmisen ostoskärryssä.
[/quote]
mä meinasin vastata ihan samaa :) taivaalleko te tuijotatte, kun edellinen lappaa hihnalle ostoksensa? Jos itse olen väsynyt tai ajatuksissani, en varmaan tajua, mitä edellinen ostaa, mutta joskus tulee huomattua ja mietin, että mitähän ruokaa ne syö :) mitä pahaa tässä on, ei yhtään mitään. Jos joku kysyisi ulos mennessä, mitä se edellinen osti, niin en varmaan osaisi sanoa
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:01"]
[/quote]
[/quote]
mä meinasin vastata ihan samaa :) taivaalleko te tuijotatte, kun edellinen lappaa hihnalle ostoksensa? Jos itse olen väsynyt tai ajatuksissani, en varmaan tajua, mitä edellinen ostaa, mutta joskus tulee huomattua ja mietin, että mitähän ruokaa ne syö :) mitä pahaa tässä on, ei yhtään mitään. Jos joku kysyisi ulos mennessä, mitä se edellinen osti, niin en varmaan osaisi sanoa
[/quote]
No jotkut tänne vastanneet näkyvät muistavan vielä vuosiakin myöhemmin mitä joku edellä oleva lappasi hihnalle. Se ei todellakaan ole enää normaalia "ympäristön huomioimista", niin kuin tuo edellä oleva puolusteli.
Kyylä mikä kyylä, ei se siinä puolustelemisesta parane. Tuleva kerrostalokyylä harjoittelujaksollaan!
mä katselen usein. se on vähän kun harrastus, arvuuttelen, mitä tuosta korista kehkeytyy iltaruoaksi. (olen kokki). se on mielenkiintoista:). itseäni joskus hävettää lauantaisin kun on herkuttelupäivä. mitähän muut ajattelee kun näkee minun ostoskorin..:).
Parin viikon päästä minä menen isoon markettiin ja ostan ison kärryn täyteen olutta, siideriä, limsaa, karkkia, sipsejä ja varmaan grillimakkaraa. Oikein jään odottamaan, kuka tekee ostoksistani aloituksen varsinkin kun olen ylipainoinen keski-ikäinen nainen. Taidan ottaa vielä sormukset pois, niin kyylät saa lisää pohdittavaa.
Minäkään en katso muiden ostoksia. Osaan käyttäytyä. Rappukäytävässäkin jos joku tulee vastaan niin tuijotan lattiaan tai seinään. Tervehdykseen en vastaa tai murahdan jotain epäselvää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:57"]
Kyllä mä yleensä edessä olevien ostoksia kattelen, ja mietin mitä tekee ruuaksi jne.
Viimeksi hymyilytti kun yksin oleva mies osti irto olut tölkkejä tosi monta, lauantaimakkara pötkön, ketsuppia ja sipsiä.
[/quote]
Oluttölkit oli meidän lapselle, ketsuppi oli kotoa loppu, mies nyt tykkää lauantaimakkarasta ja siitä oli hyvä tarjous, sipsejä ajateltiin syödä illan elokuvaa katsellessa. Olipa hauskaa.
Kyllä sitä tulee välillä katsottua kassajonossa edellä olevan ostoksia. Ja melko usein ostoksista näkee että "ihminen on mitä syö". Salihirmujen ostokset on sitä marinoimatonta broileria, rahkaa, kasviksia ja raejuustoa, kun taas sitten muodottomaksi sohvaperunalla ne ostokset on usein sokeripitoisia jogurtteja/vanukkaita, eineksiä, mehuja/limpparia, vaaleaa leipää jne. Tämä esimerkki tietenkin todella kärjistetysti ;) (itse olen ihan tavallinen lenkki-Pirkko joka välillä syö myös sitä vaaleaa leipää.)