Paras voide raskausarpien estämiseen?
Kertokaas kokemuksia, ajattelin käytön aloittaa heti näin raskauden alussa, josko tällä kertaa niiltä edes vähän säästyis.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:52"]Eipä niillä rasvoilla oo todettu olevan oikeesti mitään merkitystä. Raskausarvet syntyy niin syvällä ihossa (olikohan se kerros nimeltään verinahka), ettei mitkään iholle levitettävät voiteet imeydy niin syvälle. Tulevat, jos on tullakseen.
[/quote]
Jep mä rasvailin ja arpia tuli, kaveri ei ja ei tullut mitään, ei se rasvaaminen vaikuta.
Samaa mieltä. Itse rasvailin ja vatsanahka repesi, kun oli revetäkseen.
Uskon, että kysymys on kudostyypistä eikä sitä merkittävästi pysty rasvaamalla estämään jos arpia on tullakseen. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei enää lisää kuitenkaan raskausarpia tullut. Oli jo niin venähtänyt röllykkä.
Saa sitä toki kokeilla kaikenlaisia rasvoja. Kyllä sitä itsekin yritti esikoista odottaessa rasvata ja johonkin rv38 asti ei ollutkaan arpia ollenkaan. Sitten viimeisen kuukauden aikana revähti vatsa täyteen arpia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:59"]Uskon, että kysymys on kudostyypistä eikä sitä merkittävästi pysty rasvaamalla estämään jos arpia on tullakseen. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei enää lisää kuitenkaan raskausarpia tullut. Oli jo niin venähtänyt röllykkä.
Saa sitä toki kokeilla kaikenlaisia rasvoja. Kyllä sitä itsekin yritti esikoista odottaessa rasvata ja johonkin rv38 asti ei ollutkaan arpia ollenkaan. Sitten viimeisen kuukauden aikana revähti vatsa täyteen arpia.
[/quote]
Juu, 2 viikkoa ennen synnytystä vauva otti kasvuspurtin ja arveton maha muuttui tiuharaitaiseksi vesimeloniksi.
Minusta Weledan öljy on hyvä. Kivalta ainakin tuntui kuin vatsan ihoa pingotti. Lisäksi ei tullut yhtään raskausarpea vatsaan. Voi olla sattumaa tai sitten ei. Ei siinä mitään ainakaan menetä, muutaman euron vain :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 10:14"]Minusta Weledan öljy on hyvä. Kivalta ainakin tuntui kuin vatsan ihoa pingotti. Lisäksi ei tullut yhtään raskausarpea vatsaan. Voi olla sattumaa tai sitten ei. Ei siinä mitään ainakaan menetä, muutaman euron vain :)
[/quote]
Luulenpa, että sattumaa, mutta jos kivalta tuntuu, niin tietty kannattaa itseään hyvänä pitää.
Minä rasvailin jollain Bodyshopin cocobutterpötkylällä, ystävieni suosituksesta, siihena aikaan (7v sitten) "kaikki" raskaanaolevat tuntu käyttävän sitä ;). Arpia tuli ihan lopussa muutama pieni navan liepeille mutta en oikeasti usko että tuosta rasvaamisesta on merkittävää apua. Arpia tulee jos on tullakseen mutta voihan sitä omaksi iloksi rasvailla! :D
Mulle ei tullut arpia niille alueille mihin laitoin Bio-oilia (vatsaan). Reisiin ja kylkiin en laittanut, ja sinne pienet arvet tuli. Tiedä häntä. Käytin sitten loput synnytyksen jälkeen noihin arpiin, ja hyvin vaalenivat melkeen näkymättömiksi. Tiedä häntä, minulla on "erityyppisen" näköinen iho vatsassa kuin muualla, mm. rusketun vatsasta paljon helpommin kuin muualta.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 10:25"]Mulle ei tullut arpia niille alueille mihin laitoin Bio-oilia (vatsaan). Reisiin ja kylkiin en laittanut, ja sinne pienet arvet tuli. Tiedä häntä. Käytin sitten loput synnytyksen jälkeen noihin arpiin, ja hyvin vaalenivat melkeen näkymättömiksi. Tiedä häntä, minulla on "erityyppisen" näköinen iho vatsassa kuin muualla, mm. rusketun vatsasta paljon helpommin kuin muualta.
[/quote]
Mulla ainakin vaaleni ihan itsekseen...
Eipä niillä rasvoilla oo todettu olevan oikeesti mitään merkitystä. Raskausarvet syntyy niin syvällä ihossa (olikohan se kerros nimeltään verinahka), ettei mitkään iholle levitettävät voiteet imeydy niin syvälle. Tulevat, jos on tullakseen.