Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moumou ja kakkavaipanvaihto yhdessä

Vierailija
27.07.2014 |

"Vaipparalli meillä on vielä toistaiseksi aika kevyttä. Koen jotenkin tärkeäksi, että vaikka pissavaipat hoidamme yksin toisen nukkuessa, kakkavaippa lähdetään vaihtamaan kylpyhuoneeseen lapsen isän kanssa kaksin. Joka ikinen kerta. Isä pitelee vauvaa lavuaarin päällä, koska kylpyamme ei ole vielä saapunut, ja minä pesen vauvan pyllyn puhtaaksi. Vaikka kakkavaipastakin selviytyisi yksin, jotenkin ajattelen, että nämä yhteiset vaipanvaihtohetket tekevät erityisen hyvää parisuhteelle. Yhteinen harrastus lujittaa suhdetta tai jotakin."

Oletteko toteuttaneet samaa? Lujittiko suhdetta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 10:54"]

Helppoahan se on monen vuoden äitiyskokemuksella ja monen vastasyntyneen pyllyä pesseenä huudella, mutta ottakaa nyt huomioon että moukku on yhden yksiviikkoisen vauvan äiti. Silloin saakin olla vähän pihalla. Ja tekin olitte samassa tilanteessa vähintään yhtä pihalla, vaikka nyt olette niin reteetä ammattilais kakanpesijää.

[/quote]

Taidan sitten olla luonnonlahjakkuus, kun olin vauvan pihkavaipat vaihtanut jo jonkun neljä kertaa itse ongelmitta, ennenkuin hoitaja Kättärillä ehti asiassa opastamaan. Ja kun esikoinen kakkasi parhaimmillaan 12 kertaa vuorokaudessa, niin minusta tuli kyllä aikas hemmetin hyvä vaipanvaihdossa nopeasti, mieskin toki vaippoja vaihtoi, mutta hänelle tuli toistoja huomattavasti vähemmän työelämään paluun jälkeen.

Nyt olen taaperoikään ehtineen äitinä palaamassa työelämään, ja mietin, että pitäisikö tästä mainita työhaastattelussa erikoistaitona. Mitäs luulette, mammat? 

[/quote]

Ei vaan laita CV:hen! Näköjään tuo pepunpesu kuuluu experttien alaan. Jos tuota ensin lainattua kirjoitusta on uskominen, niin kakkapyllynpesusta ei voi selvitä kuin ankaralla harjoittelulla.

Mulla tuli sairaalassa tuon ekan pihkasatsin kanssa hiki, mutta kun sitä tursui myöhemmin lisää, niin johan sujui. Juuri noiden sairaalassa pestyjen pihkakakkojen jälkeen, en voi ymmärtää miten tavallisen sinappikakan pesu kotona vaipanvaihtoineen olisi vaikeaa?

Vierailija
2/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keski-ikäinen enkä edes virallisesti täti, mutta sarkasmin ymmärtämisessä ei ole vaikeuksia. Kirjoittajalla tuntuu olevan.[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 10:18"]

Ei taida keski-ikäiset tädit ymmärtää sarkasmia, joka tuosta paistaa hyvin suuresti.

Toki onhan se varmasti erikoista niille kokeneille äideille, että vauvan pyllyn pesemiseen tarvitaan kaksi aikuista, mutta itse sitä en ihmettele. Uskon että alussa aika moni tuore äiti, varsinkin jos kokemusta lapsista ei ole, on vähän paniikissa ja kaipaa apua siihen kakkapyllyn pesuun. Itse voisin nähdä hyvin että ekat kakkapyllyvaipat voisi hyvin hoitua miehen kanssa kaksin vaihtaessa tai ainakin niin, että toinen on siinä tarvittaessa apuna.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta toi kännykän tuijottaminen! Jos minulle suotaisiin noin suuri onni, että saisin lapsen, niin kyllä itse laulaisin ja katsoisin lasta silmiin. Tulin oikeesti surulliseksi tosta postauksesta.

Vierailija
4/34 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Kaikkea hölmöyttä ja naiviutta ei vaan voi pistää ensiodottajan tai -synnyttäjän piikkiin, mitä tuolla Moumoun mammablogissa on ollut. Ja tulee olemaan. Mutta hei! Kenties nyytti pääsee osallistumaan johonkin "miten ruudun tuijottaminen vaikuttaa vastasyntyneen-12kk ikäisen lapsen silmiin" -tutkimukseen. :)

Vierailija
5/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän asti Se perkuleen amme on tilattu? Ei sinäänsä yllätys ettei moukalle kelvannut tavallinen markettiamme

Vierailija
6/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutt kuka on MouMoy? Joku blogisti? Missä blogissa?

Vierailija
7/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTE YMMÄRRÄ SARKASMIA.

Vierailija
8/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:09"]

Anteeksi nyt, mutt kuka on MouMoy? Joku blogisti? Missä blogissa?

[/quote]

Bebe au lait

Vierailija
9/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, itse ette ole olleet tuollaisia ekan kanssa ihan ekoina viikkoina? :) Innoissanne jopa vaipparutiineista, ette toki.

Vierailija
10/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole lukenut blogia, enkä lue. Miksi pitäisi lukea taviksen elämästä, kun sitä voi itsekkin elää?

Vierailija
11/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:26"]

Ikinä en ole lukenut blogia, enkä lue. Miksi pitäisi lukea taviksen elämästä, kun sitä voi itsekkin elää?

[/quote]

Mitäs teet Vauva-palstalla muuta kun luet tavisten elämästä?

Vierailija
12/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Kai kaikki yhteinen mitä vauvan kanssa keksitään on positiivista ja yleensä kai esikoisesta ollaan aika innoissaan. 

Meillä ei vaippoja vaihdettu yhdessä, paitsi jos joskus pieni oli vetässyt kunnon niskapaskat saatettiin pyytää toista apuun riisumisissa. Toisaalta vaippojenvaihto oli kummallekin entuudestaan niin tuttua ettei siinä ollut mitään erityistä hohtoa. Paitsi että vastasyntyneen kanssa on aina ekoilla kerroilla saanut ihmetellä että näinkö pieniä nämä vaipat ja pyllyt nyt olivatkin. 

Vierailija
13/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:26"]

[/quote]

Mitäs teet Vauva-palstalla muuta kun luet tavisten elämästä?

[/quote]

5,3 miljoonaa asukasta ja siinä massassa sattuu taviksille mielenkiintoisia asioita. Risukasaankin paistaa joskus aurinko ja silloin siitä voi kertoa. Muuten sen risukasan seuraaminen on turhaa.

Vierailija
14/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän oudosti ilmaistu, että kakkavaippailu on harrastus, pistää miettimään miten suhtautuvat lapseensa yleensäkin. Mutta kyllä mekin miehen kanssa aluksi tehtiin yhdessä oikeastaan kaikki vauvanhoitojutut. Imettäessäkin mies halusi aina alkuun olla vieressä ja katsoa. Että sikäli ymmärrän kyllä. Meillä se tosin oli vaan intoilua vauvasta, ei mitään parisuhdeterapiaa.

Mutta tuota en kyllä tajua, että meinaako he oikeesti ruveta pesemään ammeessa vauvan kakkapyllyä tulevaisuudessa? Ihan hirvee rumbahan se ois joka kerta täyttää ja tyhjentää, vastasyntynyttä pitää pidellä ammeessa hankalassa asennossa pyllypesun kannalta ja onhan se nyt oikeesti tosi ällö ajatus, ettei juoksevalla vedellä huuhdo kakkoja ihosta.

Vierailija
15/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa, ketä kinnostaa?! Vielä pari viikkoa sitten mies oli Moukun mielestä täys p*ska. 

Vierailija
16/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin tuosta tekstistä, että mou aikoo pestä vauvansa juoksevalla vedellä kylpyammeen päällä sitten kun amme tulee. Jos niillä on esim niin pieni lavuaari, että sen päällä on ahdas pestä tms? Itse suihkuttelin vauvani kakkapyllyt kylpyammeen päällä aikanaan, koska lavuaari oli niin ahdas, että heti oli puoli kylppäriä märkänä kun sen päällä vauvan peppua pesi.

Vierailija
17/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida keski-ikäiset tädit ymmärtää sarkasmia, joka tuosta paistaa hyvin suuresti.

Toki onhan se varmasti erikoista niille kokeneille äideille, että vauvan pyllyn pesemiseen tarvitaan kaksi aikuista, mutta itse sitä en ihmettele. Uskon että alussa aika moni tuore äiti, varsinkin jos kokemusta lapsista ei ole, on vähän paniikissa ja kaipaa apua siihen kakkapyllyn pesuun. Itse voisin nähdä hyvin että ekat kakkapyllyvaipat voisi hyvin hoitua miehen kanssa kaksin vaihtaessa tai ainakin niin, että toinen on siinä tarvittaessa apuna.

Vierailija
18/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdettiin ihan vastasyntyneen kakkavaipat yhdessä, koska meidän vauva kakkasi kerran viikossa ja kun kakkasi, niin sitä kakkaa tuli ja tuli ja tuli ja tuli. Yksin olis ollut ihan siinä itsessään yltä päältä. Kaksin homma pysyi kohtuullisen siistinä. Ja kyllä se tavallaan lujittikin suhdetta kun siinä umpiväsyneinä naurettiin tilannetta.

Vierailija
19/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt on niin heiveröinen, että kyllä mekin mieheni kanssa ensimmäisen lapsen kanssa vaihdettiin kakkavaippoja usein yhdessä. :)

Vierailija
20/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Kai toi blogikirjoitus on läppä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi