Miksi kaupoissa myydään niin vähän maustamatonta lihaa, broileria ym.?
Kommentit (7)
Kysynnän ja tarjonnan laki. Nykyään monet haluavat pitää ruuanlaiton mahdollisimman helppona ja nopeana, siksi valmiiksi marinoidut lihat tekevät kauppansa. Harmi vain, niissä on niin paljon lisäaineita ja kaikkea muutakin ylimääräistä.
aina kun olen tarvinnut, olen löytänyt
kun vain isoimmista marketeista löytyy kunnolla marinoimatonta. Musta on aivan uskomatonta se, että marinoidut kanankoivet on halvempia kuin marinoimattomat! Ainakin joku aika sitten oli. Ja kun en edes tykkää siitä marinadista. Pesen pois ja maustan itse.
Useamman kerran lauantai-iltapäivällä on ollut ei-oota.
Ja kun löytyy, niin hinta onkin sitten paaaaljon kalliimpi kuin marinoidun lihan. Lähimpään Prismaan on 15 kilsaa ja Cittariin 5 kilsaa ja meillä ei ole autoa.
Itse olen allerginen mm. paprikalle, mausteille jne. Samoin meidän esikoinen ja kuopus. Eli tuo lihan huuhtelu ei auta mitään, koska tuo marinadi on kuitenkin ehtinyt imeytyä lihaan.
esim. kanapalat silleen ettei nae kuinka huonolaatuista se on. Esim broilerisuikaleissa on tosi paljon rasvaa ja muuta huonoa, ne on varmaan tehty jostain rintapalojen reunoista ja koipilihoista.
Kait se tulee halvemmaksi myyjalle kun on pitka myyntiaika, sen takia maustamaton on kalliimpaa.
Kai niillä on myös hyvä menekki, ei niitä muuten olisi niin paljon tarjolla.