Ääretön väsymys raskausaikana
Olen rv28 nyt ja en meinaa millään pysyä hereillä. Max 2 h kerrallaan ja nukahdan niille sijoille, pari h unta ja taas hetken päästä väsyttää. Neuvolassa käskettiin syödä kasviksia ja lenkkeillä. Jälkimmäinen ei onnistu, koska hyvä jos kävellä jaksaa- iskee hengenahdistus ja totaalinen voimattomuus heti ja pakko käydä maate.
Olen varmaan huonossa kunnossa, mutta mitä pitäisi tehdä, että selviän synnytyksestä? Tai edes tämän loppuraskausajan. En saa mitään valmisteluja tehtyä ja turhauttaa muutenkin, kun vain nukun.
Kommentit (23)
Hengenahdistus ja väsymys voivat viitata ihan astmaan, se voi puhjeta milloin tahansa. Puhallusarvot on helppo tarkistaa samoin kuin veren happiarvo. Lääkäriin kannattaa varata aika.
Olet saanut outoja ohjeita. Todellakin sulla on raudat vähissä ja syy aloittaa rautalisä, vähintään se 100 mg/vrk on hyvästä. Pelkästään hemoglobiiniarvon tippuminen, vaikka arvo itsessään olisi viitteissä, on syy aloittaa rautalisä (tämä minulle sanottiin neuvolassa). Raskaus/imetys monivitamiinit, rautalisä, omegat ja vaikka kalsium, jos maitotuotteiden käyttö on niukkaa. D-vitamiinia voi sen maksimin (100 ug) ottaa ja tämä löytyy myös virallisista lähteistä. Monet luontaistuotteet voivat olla haitallisia, kun ei tiedetä, mitä niissä on, mutta äitiysvitamiineista voi olla hyötyä, mutta ei haittaa.
Lorvikatarri sulla on