Lapseni saa todella pientä viikkorahaa verrattuna miehen ja hänen eksänsä lapsiin, omani on tästä surullinen
Oma lapseni on siis edellisestä liitosta ja nyt 10-vuotias. Minulla ei ole varaa maksaa kuin 10€:n viikkoraha ja mies ei tähän aio pyynnöstä huolimatta osallistua vaan laittaa rahaa ainoastaan omiin lapsiinsa.
Hänen tytöt 12- ja 14v saavat 50€ viikossa ja lisäksi heille ostetaan vaatteet, meikit, hygieniatuotteet, tietty ruuat. Oma lapsi on tästä harmissaan kun 10€ "ei riitä mihinkään" Lisäksi sekin on kuulemma tylsää kun reissuille otamme aina omat eväät ja nämä toiset pääsevät hampurilaispaikkoihin tai pizzeriaan syömään.
Miten lievitän lapsen mielipahaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä, sori siitä
Meillä on ihan ydinperhe ja reissussa ollessa minä syön omia eväitä sillä aikaa kun mies ja lapset käy ravintolassa. Usein tytär liittyy seuraani eväiden syöntiin.
Mä en tykkää käydä ravintolassa / kahvilassa / mäkkärillä ja siksi syön eväitä tai haen läheltä ruokakaupasta jotain sopivaa muonaa.
No tuohan nyt on täysin eri asia.
Kai tää oli provo? Meillä lukiolainen saa 50€ kuukausirahaa. On katsottu, että se on ihan tarpeeksi, kun kuuluu vielä siihen ikäluokkaan, jonka on maksettava kirjat ja tierokone ja luonnollisesti ne kustannamme, samoin kuin säännöllisen harrastuksen.
10-vuotiaana ei saanut viikkorahaa ollenkaan vaan aina tarvittaessa jätskiin, elokuviin ym. Tietenkään ei joka viikko olisi edes maksettu leffalippuja
Onko itkuntuhruiset silmät lapsella?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on sika. Jos menee yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsi, niin silloin se lapsi kuuluu pakettiin.
Jos ei huvita tarjota toisen lapselle samaa elintasoa kuin omille, niin silloin pitää etsiä lapseton puoliso.
Ap:llä ongelma on, eli lähde jos haluat miehen maksavan toisten miesten lasten kulut.
Ap ei ole tullut vastaamaan kysymyksiin, joten emme tiedä, asuvatko he yhdessä vai seurustelevatko vasta. Jos seurustelevat, ap ainakin tietää, että ei ole järkevää muuttaa yhteen. Jos taas asuvat jo yhdessä, ap seurusteluaikana jo huomasi, ettei mies kustanna ap:n lapselle mitään. Joten ihan oma moka, jos muutti yhteen.