Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa todella pientä viikkorahaa verrattuna miehen ja hänen eksänsä lapsiin, omani on tästä surullinen

Vierailija
20.07.2021 |

Oma lapseni on siis edellisestä liitosta ja nyt 10-vuotias. Minulla ei ole varaa maksaa kuin 10€:n viikkoraha ja mies ei tähän aio pyynnöstä huolimatta osallistua vaan laittaa rahaa ainoastaan omiin lapsiinsa.

Hänen tytöt 12- ja 14v saavat 50€ viikossa ja lisäksi heille ostetaan vaatteet, meikit, hygieniatuotteet, tietty ruuat. Oma lapsi on tästä harmissaan kun 10€ "ei riitä mihinkään" Lisäksi sekin on kuulemma tylsää kun reissuille otamme aina omat eväät ja nämä toiset pääsevät hampurilaispaikkoihin tai pizzeriaan syömään.

Miten lievitän lapsen mielipahaa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kovako on munanhimo? Tuliko yllätyksenä, että sun lapsella ei ole kahta mieselättäjää?

onhan sillä. Exä maksaa mammalle elatusmaksuja ja uusi mies elättää mammaa lapsineen talossaan ja kuskaa autossaan. Sitten kateellinen mamma vaatii vielä uutta miestä maksamaan toisen miehen lapselle lisää viikkorahaa.

Vierailija
42/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse 12v:stä eteenpäin 8 euroa viikossa ja ikinä en valittanut. Faijani tulot silloin jo jotain 150k vuodessa.

Kyllä on nykypenskat ihmemaassa…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain itse 12v:stä eteenpäin 8 euroa viikossa ja ikinä en valittanut. Faijani tulot silloin jo jotain 150k vuodessa.

Kyllä on nykypenskat ihmemaassa…

helppo se on rikkaiden mainostaa, että rahalla ei ole merkitystä, kun on kaikkea, eikä mistään ole pulaa. Tulevaisuudessa on vielä miljoonien perintö tulossa.

Vierailija
44/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kovako on munanhimo? Tuliko yllätyksenä, että sun lapsella ei ole kahta mieselättäjää?

onhan sillä. Exä maksaa mammalle elatusmaksuja ja uusi mies elättää mammaa lapsineen talossaan ja kuskaa autossaan. Sitten kateellinen mamma vaatii vielä uutta miestä maksamaan toisen miehen lapselle lisää viikkorahaa.

No hitsi, uusi mieskö on ihan uhri tässä kuviossa? Miten hän joutui tahtomattaan tällaiseen tilanteeseen, ja miksi hän ei uskalla lähteä vaikka ei saa suhteelta mitään?

Vierailija
45/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e viikkoraha on aivan riittävä. Itse sain täysi-ikään asti eli niin kauan kuin kotona asuin 40 euroa kuukausirahaa, enkä pitänyt sitä mitenkään liian pienenä, kun ruoat ja muut pakolliset ostokset sen lisäksi maksettiin.

Vierailija
46/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miehesi tehtävä ei ole elättää sinua ja sinun lasta. Mitä menit yhteen miehen kanssa? Olisitte asuneet erillään ja pitäneet lapset erillään toisistaan. Nämä uusperhekuviot kyllä aina huvittaa......miksi lähteä niihin?

Vierailija
47/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei ole oma lapsi, niin inhimillistä olisi huomioida hieman toisenkin lasta. Tarjota vaikka hampurilaiset silloin tällöin tms.

Vierailija
48/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sikarikas ja hanki tasoistasi seuraa.

Vierailija
49/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan uusperhe. Miehen lapset on sen 10 v aikana mitö heitä olen nähnyt, aivan pilalle hemmoteltuja. Tunnin parin pihatöistä palkaksi 300€, kesätyö vanhemman yrityksessä, tuntipalkka 50€ vaikkei mitään ois tehny. Bemarit *erseen alla, vuittonit heiluu olalla, uusimmat applet ja rensselit jo kymmenvuotiaasta.

Lopputulema; ei viitsitä tehdä muuta kuin mikä on kivaa itsestä; koulut jääneet kesken: toisella kouluksi ei kelpaa kuin oikis, mutta kun on laiska, niin ei ole sinne päässyt. Tekee ”töitä” äitinsä firmassa.

Kyllä se niin on, että lapselle annettava materia pitää olla normaalin rajoissa, mielellään himpun ali kuin yli. Muuten lapset tuudittuvat olettamukseen, että vaikken mitää tee, niin parasta mulla on kuitenkin. Harvalla on kuitenkaan niin rikkaat vanhemmat, että voivat kustantaa lapselleen hänen hienon elämänsä kotoapoismuuton jälkeenkin.

Vierailija
50/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sika. Jos menee yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsi, niin silloin se lapsi kuuluu pakettiin.

Jos ei huvita tarjota toisen lapselle samaa elintasoa kuin omille, niin silloin pitää etsiä lapseton puoliso.

Vierailija
51/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten täällä käsketään mennä parempi palkkaiseen työhön,tai vaan sietämään eriarvoista kohtelua. Yhteisessä kodissa!

Jos talous on yhteinen,tulee kaikkia lapsia kohdella tasapuolisesti ainakin mitä ruokaan ja reissuihin tulee. Viikkorahaa voi antaa ikätason mukaan. Itse en katselisi hetkeäkään miestä,joka selkeästi erottelee lapset noin. Mutta provohan tämä tarina taitaa silti olla.

Ei ole tiedossa, missä miehen lapset asuvat, onko kyseessä ”yhteinen talous”. Jos miehen lapset eivät asu vakituisesti isänsä luona, viikkorahaa on turha vertailla. Osa rahoista tulee luultavasti lasten äidiltä.

Samoin ei ole tiedossa, puhuuko ap matkoista, joille osallistuvat sekä ap:n lapsi että miehen lapset. Luultavasti kyse on siitä, että ap:n matkoilla syödään eväitä ja miehen lapset omilla matkoillaan ovat käyneet ravintolassa. Tämä sitten harmittaa ap:n ladta kun hän näistä kuulee.

Tarvitaan tarkempia tietoja, että ap:n tilannetta voisi kommentoida järkevästi. (Jos se edes on tavoite…)

Vierailija
52/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mode antaa tämän provopaskan olla täällä?

Niin joo, mies on paha jne. Unohdin.

Vierailija
53/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut uusperheessä, isä jäi leskeksi, kun olin 7v ja veli 9v. Saimme pari vuotta myöhemmin äitipuolen ja sisarpuolen, joka oli veljeä 4 vuotta vanhempi.

Muistan sen pettymyksen ja vihan, kun isoäiti (äidinäiti) antoi minulle ja veljelle molemmille 100 markkaa (nykyrahassa vähän yli 40 e), kun olimme menossa Linnanmäelle. Rahalla oli tarkoitus maksaa sisäänpääsy ja laiteliput sekä ostaa herkkuja. Toisin kävi, rahat jaettiin koko perheen kesken, ne ylimääräiset herkut ja narunvedot jäivät saamatta, koska "me olemme perhe, meillä ei ole omaa rahaa".

mahtaako olla nykyrahassa 40e? Ei sillä ainakaan päivää vietä linnanmäellä. Yli 100e menee lippuihin ja syömisiin /henkilö.

Usko tai älä, Linnanmäki oli halvempi paikka vielä 1980-luvun lopussa! Ja ainakin minä olin katsovinani, että ranneke maksaa 42 e, ei sen enempää. Loput 58 e rahanmenoa tarkoittaa sitä, että pitää syödä 2 täyttä ateruaa juomineen ynnä parit jäätelöt. Eiköhän tuo 100 e ole yläkanttiin.

Vierailija
54/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä ollenkaan lähde tuohon keskusteluun. Lapsellasi on kaikkea. 10 e on iso raha.

Vierailija
55/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Eihän se sinun "uusi mies" ole edes mitään sukua sinun lapselle, miksi et pyydä lapsen isältä ?

-Kaikki uusi-perhe-viritykset on ihan kauheita, oletko miettinyt tätä halutessasi, omaa etu vai lapsen etua

-Oletatko että kahden miehen täytyy nyt maksaa sinun lapsesi kulut, vai kolmen, neljän 

Kaikki uusperheviritykset on kauheita? Jos et kuitenkaan viitsisi haukkua toisten perheitä, etenkin kun käsityksesi on selvästi vinoutunut.

Vierailija
56/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun miehesi tehtävä ei ole elättää sinua ja sinun lasta. Mitä menit yhteen miehen kanssa? Olisitte asuneet erillään ja pitäneet lapset erillään toisistaan. Nämä uusperhekuviot kyllä aina huvittaa......miksi lähteä niihin?

Uusperhekuviot huvittaa? Exälläsikö on sellainen ja olet kateellinen, kun itse et ole löytönyt uutta miestä? Miksi lähteä niihin: vaikka siksi että aika monella eronneella nyt sattuu olemaan lapsia. Jos haluaa yhteisen elämän, siitä muodostuu uusperhe vähän väkisinkin. Uusperhe toki vaatii vanhemmilta tavallista enemmän tunneälyä ja joustavuutta, mutta on täysin mahdollista, että uusperhe hitsautuu yhteen ja on tasapainoinen ja onnellinen.

Vierailija
57/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän uusperheen lapsi (15v) ei ole koskaan saanut viikkorahaa eikä tule saamaan. Säästäköön synttärilahjarahoistaan tai menköön töihin jos rahaa tarvii. Ja töissä on ollutkin jo muutamana kesänä ja hyvin on pärjännyt. En ymmärrä näitä viikkorahan antajia ollenkaan.

Vierailija
58/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma viikkorahani oli 0e ja mainoksia jakamalla tienasin 40-80€/kk. Kyllä on helppoa joillakin, kun saa 50e viikossa ilmaista rahaa. :D

Vierailija
59/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e on juuri hyvä. Sillä voi valita ostaako pizzan, meikin, leffalipun tms vai laittaako säästöön. 2 kuukaudessa on jo lähes satanen kasassa tarvittaessa. Olisipa itsellänikin ollut noin paljon viikkorahaa käytettävissä.

Vierailija
60/65 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, sori siitä

Meillä on ihan ydinperhe ja reissussa ollessa minä syön omia eväitä sillä aikaa kun mies ja lapset käy ravintolassa. Usein tytär liittyy seuraani eväiden syöntiin.

Mä en tykkää käydä ravintolassa / kahvilassa / mäkkärillä ja siksi syön eväitä tai haen läheltä ruokakaupasta jotain sopivaa muonaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä