Otatko yleensä hotellista mukaasi käyttämättömät shampoo- ja hoitoainepakkaukset sekä kahvinkeittoon tarkoitetut annospussit?
Kommentit (54)
En, kun en käytä sampoota (vaan oliiviöljysaippuaa) hiusten pesemiseen, enkä myöskään tykkää mistään suihkusaippuoista, niissä on väärä ph. En halua myöskään kahvitarvikkeita. Koiralle tuli viime hotellireissulla pussillinen herkkuja ja kakkapussirulla, ne otin kaikki, mutta eiköhän ne ollut meille tarkoitettukin.
Vaikka nämä saippuapullot, suolapussit ja sokeripalat on laskettu sisältymään hintaan, niin ne ovat tarkoitetut käytettäväksi siellä jakopaikassaan. Kun en itse käytä hotellusaippuaa, sokeria kahvissa tai lisäsuolaa ranskiksissa niin en kyllä lähde kuljettelemaan näitä pakkauksia kotiin.
Lyhytnäköistä tuhlata pikkusampoopurkkeja joista aiheutuu turhaa muoviroskaa. Mutta boomerit on tottuneet ottamaan kaiken hyödyn itselleen. Ympäristöstä tai kaavatusnäkökulmasta viis!
Riippuu hotellista ja siellä tarjotusta tuotteesta. Joissain hotelleissa on laadukkaat ja hyvätuoksuiset pikkupullot shampoota ja hoitoainetta, ne otan mukaan. Tavalliset bulkkituotteet jää hotelliin. Ne kaikki on maksettu jo huonehinnassa kuitenkin.
Toisinaan, jos on hyvän tuoksuisia. Pienet pakkaukset ovat käteviä käyttää matkustaessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo otetaan, koska ne pikkupullot on käteviä, etenkin puolisolle, jonka iholle ja hiuksille käy mikä vaan saippua/shampoo/hoitoaine. Yhdestä hotellista mukaan tarttuneet on edelleen käytössä käsimatkatavaroihin laitettavina pulloina, koska ne on niin helposti uudelleen täytettävissä. Teet ja kahvit tulee yleensä juotua, eikä niitä jää jäljelle.
Eivät ne tartu mukaan. Sinä varastat ne.
Mikäli ne on jo avattuja ja edes vähän käytettyjä niin suosittelen ottamaan mukaan! (: Lentävät muuten roskiin. Samoiten, jos olet aamutossuja käyttänyt niin nekin lentävät käyttösi jälkeen roskiin. Toki joissain paikoissa pestäviä, mutta jos ovat sellaiset halppistossut yleensä muovipakkauksessa, niin niitä ei todellakaan pestä ja pussiteta uudelleen.
Ei kukaan ole osoittanut, että ne pitäisi käyttää jonkin tietyn matkan päässä jakelupaikasta. Jos se sisältyy hintaan ja tiedän jonkun tarvitsevan sitä lähiaikoina, ei sen jo-maksetun tarvikkeen mukaan ottaminen ole mikään rikos. Vai haluaisitko itse käyttää puoliksi käytettyä shampoota, tai toisen sokeripalan avatusta pikkupakkauksesta? Hukkaan ne menee, jos en ota niitä mukaan.
Miksi viestini poistui, jossa ilmaisin huoleni ympäristöstä? Pienet irtopakatut muovituotteet eivät ole kestävällä pohjalla.
Kaakaopussit ja kenkalankin. Harvoin muuta. Joskus jonkun shmapoo, hoitoaine, saippua pikkupullon, juuri seuraavaa reissua tai uimahallia varten.
Tässä sekoittuu nyt kaksi asiaa: onko se tuote jo avattu vai ei. Aivan eri asia ottaa mukaansa vaikka avattu sokeripala kuin rohmuta laukku täyteen niitä.
Otan ne pienet shampoot ja saippuat, kun olen ymmärtänyt ettei niitä jätetä seuraavalle asiakkaalle ja kuuluvat hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Otan ne pienet shampoot ja saippuat, kun olen ymmärtänyt ettei niitä jätetä seuraavalle asiakkaalle ja kuuluvat hintaan.
Juurikin näin, mikäli yhtään näyttävät edes käytetyiltä/nuhjuisilta ja että niitä ei voi jättää seuraavalle asiakkalle niin lentävät roskiin. Ei kerrossiivoojilla ole hirmuisesti aikaa tutkia, että onko sitä nyt käytetty vai ei vaan pelaavat varmanpäälle, eli aika herkäsit lentävät roskiin (:
Ne pienet pullot ovat aivan parhaan kokoisia lyhyille reissuille, kun kaikki nesteet pitää saada mahtumaan litran pussukkaan. Tyhjänä myytävät matkapakkaukset ovat liian isoja ja kalliitakin. Nyt tosin Mujissa näytti olevan aika hyvän kokoisia, mutta olen hamstrannut jo hyvän pullovaraston.
Niitä ompelusettejäkin on toisissa hotelleissa edelleen, kaapissa piilossa. Olen ottanut mukaan, jos olen käyttänyt.
OT, palashampoo ja tietenkin kiinteä dödö ovat myös lentolaukkumatkojen pelastus.
T. Työmatkaaja
erillispakkaukset saippua ja shampoo olen useimmiten ottanut mukaani eikä kukaan ole varkaaksi haukkunut, siippa joskus naureskellut. Kahvipussit on usein jääneet hotelliin, kun olen joskus pettynyt niiden makuun. Vessapaperia en ole pöllinyt, koska rulla vie tilaa niin paljon laukussa! Kasvopaperia olen tietysti ottanut taskuun nenäliinaksi, mutten koko laatikkoa.
Joku haukku toisia varkaaksi, tuliko hyvä mieli? Taidat itse pölliä pyyhkeitä t. aamutakkeja!
jos shampoo ja hoitoaine on pikkupulloissa niin ne on ihan tarkoitettu mukaan otettaviksi. Avattuja pulloja ei säästetä seuraaville asiakkaille.
kahvista en tiedä. Eikö ne ole minibaaritavaraa josta joutuu maksamaan jos niitä on käytetty?
Vierailija kirjoitti:
jos shampoo ja hoitoaine on pikkupulloissa niin ne on ihan tarkoitettu mukaan otettaviksi. Avattuja pulloja ei säästetä seuraaville asiakkaille.
kahvista en tiedä. Eikö ne ole minibaaritavaraa josta joutuu maksamaan jos niitä on käytetty?
Ei ole.
Jos on aamutossut niin ne lähtee aina mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on aamutossut niin ne lähtee aina mukaan.
Mitä sä teet niillä kaikilla aamutossuilla?
Ap, ne kuuluvat huoneen hintaan.