Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helposti palavat ihmiset valittavat ruskettuneesta ihosta

Vierailija
26.07.2014 |

Olen ihan hyvin ruskettunut (vietän paljon aikaa mm. merellä). Käytän kyllä aurinkorasvaa/öljyä ja hoidan muutenkin ihoani hyvin. Miltei JOKAINEN herkästi palava, punapigmenttinen kommentoi jotain negatiivista rusketuksesta. Kateus? Ärsyttää! Muita jotka kokevat samaa? Ja kyllä hekin oleilevat auringossa, mutta eivät rusketu, joten turha pitää jotain ihosyöpäsaarnaa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:56"]Duunarit arvostaa tummaa rusketusta.

[/quote] näin viiskymppisenä erottaa todella ruskettajat ja tupakoijat. Mutta elämä on valintoja ja jokasinen saa valita, miltä näyttää vanhempana

Vierailija
62/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaikille auringosta pitäville. Kurtistutte ennen aikojanne : http://www.iltalehti.fi/terveys/2012060315661253_tr.shtml

Ei kannata luulla kaikkea kateudeksi. Minua ei yhtään huvita saada aurinkoa iholle, koska se on myrkkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:08"]

, ja kun hän kääntyy niin naama on jäykissä syvissä kurtuissa kuin joku ruskea ennenkristuksenaikainen muumio eli näky on kuin suoraan jostain kummituslinnasta! [/quote]

Kirjoitat niin kauniisti toisista ihmisistä, oletko aina noin viehko ja viehättävä, muista kauniisti ajatteleva?

Haluasitko, että joku kuvailisi sinun ulkonäköä noin, ajattele, jos kaikilla olisi niin ruma päänsisäinen maailma kuin sinulla.

[/quote]

Olet vain kateellinen kun joku osaa kirjoittaa ja kuvailla asioita hauskalla tavalla =D Oikea ilonpilaaja joka ottaa kaikki av-jutut henkilökohtaisesti ja vetoaa sivistyksen puutteeseen, oletko se sama joka alkaa kohta kiljumaan että kirjoittajalta pitäisi ottaa lapset pois kun on wt????

Vierailija
64/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:40"]

Kumma kyllä lapsen serkku on täysin blondi 4 vuotias ja iho ruskettuu nopeasti kesällä kullan ruskeaksi. Paljon paremmin kun mulla joka olen luonnostani tummatukkainen. Tytön äiti myös samanlainen.

[/quote]

Lapsi on vielä blondi koska oma brunette pigmentti ei ole vielä kehittynyt, meistä suomalaisista suurin osa on lapsena blondeja sillä muu iho tuottaa pigmentin ennen karvoitusta. Äitinsä on sitten tekoblondi mutta käy joka toinen viikko värjäämässä tai raidottamassa hiusjuurensa :DDD

[/quote]

En ole kyllä ollut lapsena koskaan blondi ja tumman vaalea eli maantienväri on myös vaalea. Varsinkin ulkomaalaisten mielestä.

Ketä n on sitten ne vaaleat aikuiset jotka ei rusketu jos blondeja ei ole oikeasti olemassa? Tosin oma mies on maantienharmaa talvisin ja kesäisin hiukset vaalenee vaaleiksi. Iho ruskettuu yhdessä päivässä tummemmaksi kun mulla ikinä.

Vierailija
65/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisellä ryppyisellä naisella tosi syvä rusketus on todella ruman näköistä. Siinä ei ole mitään ihailtavaa.

Vierailija
66/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]Rusketun helposti mutta en erityisemmin arvosta sitä. En ota aurinkoa, mutta tarttuu muutenkin.

[/quote]

Niin, ei minullakaan ole tarvetta tai halua löhötä jossain rannalla vartavasten. Kuten jo sanoin, vietämme paljon aikaa merellä ja muutenkin ulkosalla, joten sitä ei voi välttää.

Ap

[/quote]

No kuule AP, voi välttää. Minäkin  liikun vesillä, rusketun helposti (tosin ihoni on kylmäpohjainen, ja rusketus on aluksi aika punertava, kunnes saavuttaa nätin maitokahvin värin) ja rusketukseni myös kestää pitkään, mutta en oikeasti halua, että ihoni näyttää 10 vuoden päästä sellaiselta parkkiintuneelta nahkalta kuin satamassa naapuriveneen viisikymppisellä rouvalla, joka on 90-luvulla kärtsännyt itseään aivan estotta, lähes poikkeuksetta. Käytän siis kasvoilla veneellä ollessa vähintään 50 kertoimen aurinkovoidetta ja total blockia helposti palavissa paikoissa, pidän päässä lippistä ja päällä peittäviä, mutta ilmavia vaatteita - saaristossa liikkuessa kun on muutenkin järkevä peittää iho punkkivaaran vuoksi.

Ilmeisen hyvin olen tässä ihoni suojelussa onnistunut, koska parissakin eri ihoanalyysissä  on todettu ihossani olevan poikkeuksellisen vähän UV-vaurioita, ja sen olevan muutenkin kuin 5-7 vuotta nuoremmalla  (enkä oikeasti usko näiden testaajien valehdelleen, koska tämä on tarkoittanut heille vähemmän tulevaa myyntiä :-P) .

Vierailija
67/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä ruskettuminen on merkki ihon vaurioitumisesta, ei siihen todellakaan tarvita mitään nahkansa punaiseksi polttamista. Iho tuottaa melaniinia estääkseen soluja tuhoavan ja vanhentavan UV-säteilyn tunkeutumisen syvemmälle elimistöön. UV-säteilyn aiheuttamat vauriot ovat myös peruuttamattomia ja kumuloituvia. Näistä solariumissa ja luomusti itseään vuosikaudet paahtaneista tyypeistä näkee välillä karmeita esimerkkejä - kasvot ovat viimeistään varhaiskeski-iässä kuin korpuksi kuivunut nahkarukkanen ja ryppyjä täynnä. Ei kiitos, itse pidän hipiäni kauniin valkoisena välttelemällä aurinkoa ja pakon edessä SPF 50+ -aurinkosuojalla. En todellakaan kadehdi rusketusta keneltäkään, päinvastoin; olisin valmis maksamaan ihoa turvallisesti vaalentavasta kosmetiikasta. Ihan yhtä lailla sekä rusketus että possunpunaiseksi palanut nahka ovat juntin näköisiä - siihen päälle vielä tekotukka, tekoripset ja tekokynnet, niin avot, The Valleys -tyyli on valmiina...

Vierailija
68/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]Rusketun helposti mutta en erityisemmin arvosta sitä. En ota aurinkoa, mutta tarttuu muutenkin.

[/quote]

Niin, ei minullakaan ole tarvetta tai halua löhötä jossain rannalla vartavasten. Kuten jo sanoin, vietämme paljon aikaa merellä ja muutenkin ulkosalla, joten sitä ei voi välttää.

Ap

[/quote]

No kuule AP, voi välttää. Minäkin  liikun vesillä, rusketun helposti (tosin ihoni on kylmäpohjainen, ja rusketus on aluksi aika punertava, kunnes saavuttaa nätin maitokahvin värin) ja rusketukseni myös kestää pitkään, mutta en oikeasti halua, että ihoni näyttää 10 vuoden päästä sellaiselta parkkiintuneelta nahkalta kuin satamassa naapuriveneen viisikymppisellä rouvalla, joka on 90-luvulla kärtsännyt itseään aivan estotta, lähes poikkeuksetta. Käytän siis kasvoilla veneellä ollessa vähintään 50 kertoimen aurinkovoidetta ja total blockia helposti palavissa paikoissa, pidän päässä lippistä ja päällä peittäviä, mutta ilmavia vaatteita - saaristossa liikkuessa kun on muutenkin järkevä peittää iho punkkivaaran vuoksi.

Ilmeisen hyvin olen tässä ihoni suojelussa onnistunut, koska parissakin eri ihoanalyysissä  on todettu ihossani olevan poikkeuksellisen vähän UV-vaurioita, ja sen olevan muutenkin kuin 5-7 vuotta nuoremmalla  (enkä oikeasti usko näiden testaajien valehdelleen, koska tämä on tarkoittanut heille vähemmän tulevaa myyntiä :-P) .

[/quote]

Kuulostaa hyvälle ja tervejärkiselle toiminnalle. On ihan hölmöä antaa auringon tehdä tuhoja. Ei ne nuorena näy, mutta 40v jälkeen alkaa kunnon kurtistuminen valovaurioiden vuoksi.

Vierailija
69/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää kun monet eivät ymmärrä suojata ihoaan niin, että se ei palaisi. Aikuiset ihmiset ja jatkuva punoitus jostain kohtaa. Mä en itse pala ollenkaan, oli rasvaa tai ei. Silti en makaa tunti kaupalla auringossa, en edes rasvan kanssa. Jos palaisin herkästi niin en tosiaankaan oleskelisi auringossa ilman pitkähihaista tms.

Päivetys ja jonkinlainen rusketus on mielestäni kaunista. Sen sijaan sellainen överirusketus on ällöttävä, se ei sovi juuri kenellekkään valkoihoiselle.

Vierailija
70/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutettu älykäs väestö ymmärtää tänä päivänä uv-säteiden vaarat ja suojautuu siltä, joten siksi voimakas rusketus antaa jotenkin kouluttamattoman ja sivistymättömän kuvan ihmisestä, sellaisen joka ei seuraa edes uutisia eikä uv-säteilymittareita tai suosituksia. Viimeisimpien suositusten mukaan 15 min aurinkoa päivässä on riittävä kehon hyvinvoinnille, sen jälkeen solut alkavat tuhoutua ja tuloksena ennenaikaista ryppyyntymistä, melanoomaa ym.

Vierailija
71/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt päivetys saa kasvot näyttämään nuorekkailta mutta sellainen erottuva paahtorusketus tekee valkoiseen Eurooppalaiseen kansaan kuuluvan ihmisen kuin ihmisen vanhan nahkanaama-bodarin näköiseksi.

Vierailija
72/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ilmeisesti ymmärrä, että joillekin ihan kokonaan suomalaisellekin se ruskettunut ihonväri on ihan normaali ympäri vuoden. Minä esimerkiksi näytän keskellä talveakin siltä, että olisin maannut kaks viikkoa polttavan auringon alla, koska ihoni vain on tumma luonnostaan. Ja olen siis täysin suomalainen ja en ole ikinä aurinkoa ottanut.

Vierailija
73/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus saa naisen näyttämään terasseilla aamusta iltaan viihtyvältä terassisossuäidiltä......

Vierailija
74/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:05"]

Kaikki eivät ilmeisesti ymmärrä, että joillekin ihan kokonaan suomalaisellekin se ruskettunut ihonväri on ihan normaali ympäri vuoden. Minä esimerkiksi näytän keskellä talveakin siltä, että olisin maannut kaks viikkoa polttavan auringon alla, koska ihoni vain on tumma luonnostaan. Ja olen siis täysin suomalainen ja en ole ikinä aurinkoa ottanut.

[/quote]

Ero on siinä jos se sopii siististi sinun omaan väritykseesi, etkä näytä liian paahtuneelta ja väkisin itsesi grillanneelta.

Vierailija
75/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:02"]

Koulutettu älykäs väestö ymmärtää tänä päivänä uv-säteiden vaarat ja suojautuu siltä, joten siksi voimakas rusketus antaa jotenkin kouluttamattoman ja sivistymättömän kuvan ihmisestä, sellaisen joka ei seuraa edes uutisia eikä uv-säteilymittareita tai suosituksia. Viimeisimpien suositusten mukaan 15 min aurinkoa päivässä on riittävä kehon hyvinvoinnille, sen jälkeen solut alkavat tuhoutua ja tuloksena ennenaikaista ryppyyntymistä, melanoomaa ym.

[/quote]

Jotkut ehtivät sen 15 minuutin aikana ruskettua tai ovat luonnostaan ruskeita.

Vierailija
76/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus ei sovi blodeille yhtään koska aidot blondithan eivät rusketu koska heidän ihotyyppinsä on aina 1 tai 2. Ruskettuva tyyppi on 3:sta eteenpäin jolloin hiustenkin sävy alkaa olla brunetempi. Siksi moni itsensä överiksi blondannut näyttää oranssihtavan sävyiseltä ruskettuessaan mutta kun palaavat omaan tummempaan ihonväriin niin se rusketus ei näytä niin silmiinpistävän epäsävyiseltä.

Vierailija
77/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen rusketus on teistä liiallista? Mulla on nytkin kunnon rajat, mutta brunettena näytän silti lähinnä kivasti päivettyneeltä. Mun mielestä päivetys ja rusketus tiettyyn pisteeseen asti on ihan jees. Varsinkin etelänlomilla näkee noita todella ruskettuneita ihmisiä, iho melkeinpä suklaan värinen! Kauhean näköistä.

Vierailija
78/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:43"]Rusketus on rumaa.

[/quote]

Niin on lakanan valkeakin kesällä.

[/quote]

Rasisti

Vierailija
79/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:10"]Rusketus ei sovi blodeille yhtään koska aidot blondithan eivät rusketu koska heidän ihotyyppinsä on aina 1 tai 2. Ruskettuva tyyppi on 3:sta eteenpäin jolloin hiustenkin sävy alkaa olla brunetempi. Siksi moni itsensä överiksi blondannut näyttää oranssihtavan sävyiseltä ruskettuessaan mutta kun palaavat omaan tummempaan ihonväriin niin se rusketus ei näytä niin silmiinpistävän epäsävyiseltä.

[/quote]

Kumma kyllä lapsen serkku on täysin blondi 4 vuotias ja iho ruskettuu nopeasti kesällä kullan ruskeaksi. Paljon paremmin kun mulla joka olen luonnostani tummatukkainen. Tytön äiti myös samanlainen.

Vierailija
80/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:10"]

Rusketus ei sovi blodeille yhtään koska aidot blondithan eivät rusketu koska heidän ihotyyppinsä on aina 1 tai 2. Ruskettuva tyyppi on 3:sta eteenpäin jolloin hiustenkin sävy alkaa olla brunetempi. Siksi moni itsensä överiksi blondannut näyttää oranssihtavan sävyiseltä ruskettuessaan mutta kun palaavat omaan tummempaan ihonväriin niin se rusketus ei näytä niin silmiinpistävän epäsävyiseltä.

[/quote]

Minä olen täysin vaaleahiuksinen luonnostaa ja ihonväri muistuttaa enemmän latinoa kuin suomalaista, myös talvisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän