Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helposti palavat ihmiset valittavat ruskettuneesta ihosta

Vierailija
26.07.2014 |

Olen ihan hyvin ruskettunut (vietän paljon aikaa mm. merellä). Käytän kyllä aurinkorasvaa/öljyä ja hoidan muutenkin ihoani hyvin. Miltei JOKAINEN herkästi palava, punapigmenttinen kommentoi jotain negatiivista rusketuksesta. Kateus? Ärsyttää! Muita jotka kokevat samaa? Ja kyllä hekin oleilevat auringossa, mutta eivät rusketu, joten turha pitää jotain ihosyöpäsaarnaa.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksi samanikäistä ystävääni olivat auringonpalvojia jo teinarista saakka, saattoivat maata talvisin solariumissa n. 20 kertaa ja makoilivat Suomessa rannalla grillaamassa itseään ja kävivät ulkomaan lomakohteissa grillaamassa itseään, niin kesällä kuin talvella. Innostuivat vaan lisää kun kaikki sanoivat että "voi miten ihanan ruskettunut oletkaan". En pystynyt olla auringossa yhtä paljon kuin he ja käytin aina vähintään 30 suojakerrointa jopa kevätauringossa ja he käyttivät aina pelkkää aurinkoöljyä tai alle 15-suojakerrointa sama missä olivat. Olen 42-vuotias tänä päivänä. Toinen heistä kuoli melanoomaan kolmekymppisenä ja toinen näyttää tänä päivänä etenkin kasvoistaan noin 55-60 -vuotiaalta auringonoton JA tupakoinnin takia ja hänellä tullut iän myötä myös pigmenttihäiriöitä kuten maksaläiskiä ihoon ja suupielestään poistettiin tyvisolusyöpäkasvain joitakin vuosia sitten! Kannattaa tosiaan miettiä että onko ruskettunut iho tuon arvoista, koska iho on kuin elin  - ja meillä on vain yksi sellainen. Olin joskus kateellinen miten helppoa heidän oli olla auringossa ja saada väriä, mutta enää en todellakaan ole!

Vierailija
42/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin iho on muuten palanut???

Itse tulen nimittäin ruskettuneeksi punoituksen kautta. Mieheni väittää että olen palanut ja kulkee perässäni 50 kertoimen rasvan kanssa, mutta itse tunne itseäni yhtään palaneeksi. Ei ole kipua, iho ei kuoriudu vaan vähän punottaa ja seuraavana pv:nä onkin sitten jo ruskettunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kyllä koskaan haukkubnut muiden rusketusta. Pahimpia ovat tosiaan ne, jotka ensin grillaavat itsensä solariumissa ja sen jälkeen ovat Espanjan aurinkorannoilla pahimpaan helteeseen. Takaisin tullessa näyttävät ihan grillatuilta broilereilta, hrr!

Itselläni työkaveri, jolla tosiaan aurinko ruskettaa ihan todella nopeasti, palamatta ja kauniisti. Itse en oikein saa ruskeaa pintaa aikaiseksi, vaikka pientä rusketusta on vihkisormuksen rajan perusteella tapahtunut. Olen brunetti, mutta äidin punapigmenttisyyttä on ilmeisesti minullakin, kun en rusketu kunnolla ja jos olen pitkään suorassa auringonpaisteessa, niin muistutan keitettyä rapua.

Olisi kyllä ihana saada kesällä edes vähän ruskettuneempi iho, mutta terveyssyistä en uskalla ottaa tietoista riskiä.

Vierailija
44/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin Ruotsin serkulta että Ruotsissa oli sama rusketusinto aiemmin joskus 90-luvun loppupuolella kun NYT täällä Suomessa, eli kun prinsessa Madde oli vielä teinari ja rusketti itseään niin Rivieralla kuin Mauritiuksella ja ruotsalaisnuoret halusivat matkia sitä lookia ja käyttivät solariumia yli sallittujen rajojen ja siksi solariumeihin laitettiin 18v ikäraja. Ruotsalaiset kaatoivat ihoilleen jopa ruokaöljyä saavuttaakseen tuon lookin! Kuuma ruokaöljyhän tekee ihmisen iholle saman kuin pihville eli paistaa! Ruotsissa oli niin paljon valistusta tästä että siellä 50+ suojakerroinvoiteista tullut menestys. Suomalaiset on tässä asiassa vielä jälkijunassa ja niin helvetin jääräpäitä kun ei vaan millään uskota että se yliannosteltu aurinko on paha juttu!

Vierailija
45/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa kannattaa välttää - kun katsoo 50-60 vuotiaita naisia, jotka ovat aina hankkineet kesärusketuksen ja vielä makailevat muutaman kerran vuodessa etelässä, tietää miksi... Ihan järkyttävän löysä ja ryppyinen iho verrattuna niihin, jotka eivät auringonpalvontaa harrasta.

Vierailija
46/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on jäljessä, näkeehän sen jo jostain suomisuositussa ylivalkaistutukka-pallosilikonirinnat-överirusketus luukista että ollaan kuin joku 90 luvun valkoinen roskasakki!

Vierailija
47/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 14:58"]

Ruotsissa oli niin paljon valistusta tästä että siellä 50+ suojakerroinvoiteista tullut menestys. 

[/quote]

Joopa joo, eipä norjassa ja ruotsissa näy kesäisin kalpeita ihmisiä yhtään, itse uskon siihen, että ovat hoikempia ja terveempiä kuin suomalaiset, koska siellä tosiaankin otetaan aurinkoa toisin kuin täällä.

Vierailija
48/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että rusketus on rumaa.. Minusta on rumaa kommentoida toisen ulkonäköä negatiivisesti! Eikö sinustakin? Hyvin ruskettunut tai vitivalkoinen, ihan sama. Jokainen huolehtikoon omasta aurinkosuojauksestaan ja jättäjän toisten asiattoman kommentoinnin vähemmälle. Enkä muuten ole itse mikään kahvipavun ruskea vaan helposti kärjistyvä pisamanaama, joka vain haaveilee rusketuksesta. Onneksi minäkin saan purkista vähän väriä pintaan!

Vierailija
49/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naisten kannattaa suojata erityisesti  kasvot ja dekoltee-alue auringon haittavaikutuksilta. ja muistakaa seurata luomia!

Vierailija
50/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kommentteja! Ihan sama, ruskettuuko itse helposti vai ei, kenenkään ulkonäköä ei kommentoida.

Minä olen helposti palava, en rusketu lainkaan, vaan saan punaisia näppyjä ja iho alkaa kuoriutua siitä parin päivän päästä. Käytän aina 50+ suojakerrointa niin kuin lapsetkin ja aika kalpeita olemme, vaikka ulkoilmassa varsinkin lapset ovat lähes koko ajan. Ihan aina saan kuulla kalpeasta jauhoihostani kommentteja ja vihjailuja, miten kesäisin voi aikaa viettää ulkonakin. Ärsyttävää. En ole ikinä kommentoinut yhtäkään rusketusta negatiivisesti, vaikka en auringossa grillaajia arvostakaan. En nyt toki kehukaan, totean vain, että oletpas ruskea ja jos todella näyttää sopivan kyseiselle henkilölle, saatan todeta, että kiva rusketus.

Ei kenenkään ulkonäköä saa arvostella. Me jauhonaamatkin olemme ihmisiä ja voimme loukkaantua, jos koko ajan jankutetaan, miten pitäisi kesällä saada väriä naamaan. Ei ole sopivaa arvostella kenenkään ihonväriä tai kesänviettotapoja.

Vierailija
51/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan Rivieralla muuten näkee näitä järkkyjä rusinanaamoja jotka tänä päivänä kuudestakympistä ylöspäin jotka eivät varmasti ole suojakerroinaurinkovoidetta nähneetkään. Kun kävelet heidän takanaan niin heillä saattaa olla ohut pitkä muodikas Pucci-tyylinen kuviomekko jossa sääret ja käsivarret peitossa, ja freessin näköinen kuohkea letti jossa kiedottu kiva huivi pantana ja tyylikkäät merkkirantasandaalit á la Givenchy ja kädessä joku kesäinen klassikko kuten Balenciagan koripunottu laukku. Katsot miten simpsakalta ja hienolta nainen näyttää, ja kun hän kääntyy niin naama on jäykissä syvissä kurtuissa kuin joku ruskea ennenkristuksenaikainen muumio eli näky on kuin suoraan jostain kummituslinnasta! Onko se tavoiteltava olemus teille jotka olette paremmin tietoisia auringon haitoista tänä päivänä, mitä tuon ikäiset vanhukset monta kymmentä vuotta sitten?

Suomalainen vaaleaihoinen kuuskymppinen on yleensä muun maalaisia samanikäisiä nuorekkaamman näköinen kasvoista ja muutenkin, koska ei ole viihtynyt auringossa sillä ihonsa palaa helposti ja tämä on eduksi heille mitä vanhemmiksi tulevat.

Vierailija
52/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:08"]

, ja kun hän kääntyy niin naama on jäykissä syvissä kurtuissa kuin joku ruskea ennenkristuksenaikainen muumio eli näky on kuin suoraan jostain kummituslinnasta! [/quote]

Kirjoitat niin kauniisti toisista ihmisistä, oletko aina noin viehko ja viehättävä, muista kauniisti ajatteleva?

Haluasitko, että joku kuvailisi sinun ulkonäköä noin, ajattele, jos kaikilla olisi niin ruma päänsisäinen maailma kuin sinulla.

Vierailija
53/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 14:58"]

Ruotsissa oli niin paljon valistusta tästä että siellä 50+ suojakerroinvoiteista tullut menestys. 

[/quote]

Joopa joo, eipä norjassa ja ruotsissa näy kesäisin kalpeita ihmisiä yhtään, itse uskon siihen, että ovat hoikempia ja terveempiä kuin suomalaiset, koska siellä tosiaankin otetaan aurinkoa toisin kuin täällä.

[/quote]

Heidän väestössä (aidot skandinaavit joita suomalaiset eivät ole!) on vähemmän vaaleita ja punatukkaisia kuin suomalaisssa jo luonnostaan.

Venäjällä on paljon vaaleita ihmisiä kuten Suomessa ja monilla on punapigmenttiä, mutta he eivät ota aurinkoa ja siellä naiset varjelevat ihojaan tosi hyvin. Suomalaiset kehtaa mollata kalpeita venäläisiä, mutta totuus on se että Suomessa melanooma on yleisempi kuin Venäjällä.

Vierailija
54/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:11"]

, ja kun hän kääntyy niin naama on jäykissä syvissä kurtuissa kuin joku ruskea ennenkristuksenaikainen muumio eli näky on kuin suoraan jostain kummituslinnasta! [/quote]

Kirjoitat niin kauniisti toisista ihmisistä, oletko aina noin viehko ja viehättävä, muista kauniisti ajatteleva?

Haluasitko, että joku kuvailisi sinun ulkonäköä noin, ajattele, jos kaikilla olisi niin ruma päänsisäinen maailma kuin sinulla.

[/quote]

Kyllä itsekin hämmentyisit ja ihmettelisit jos keski-ikäiseksi luulemasi tyylkäs henkilö onkin näin pahasti auringossa kärähtänyt

http://img.izismile.com/img/img5/20120503/640/suntanloving_mother_accused_of_bringing_her_5yearold_daughter_into_a_tanning_booth_640_02.jpg

Reaktiosi perusteella et vaan matkustele missään muualla kuin Tallinnan laivalla, tai näytät itse ruskealta 70-luvun nahkasohvalta jo kolmekymppisenä! :D

Vierailija
55/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:11"]

[/quote]

oot vaan kateellinen kun joku täältä lomailee oikein luksusrivieralla jonne sulla itelläs ei olis varaa edes yhteen hotelliyöhön joten pää kii!

Vierailija
56/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:16"]Reaktiosi perusteella et vaan matkustele missään muualla kuin Tallinnan laivalla, tai näytät itse ruskealta 70-luvun nahkasohvalta jo kolmekymppisenä! :D

[/quote]

Vietän itse asiassa paljon aikaa ranskan rivieralla, koska sukulaisilla on siellä loma-asunto.

Eikä tulisi mieleenkään pilkata toisten ulkonäköä tuolla tavalla, mutta toisaalta "tietynlaisilta" ihmisiltä ei voi oikein muuta odottakaan, kun sivistystaso on mitä on...

Vierailija
57/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo näkeehän se jo Brigitte Bardotistakin ettei aurinko ja Välimeri ole tehnyt ikäihmiselle hyvää!

Vierailija
58/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainaskaan vittuakaan kiinnosta toisen ihon väri.

(purkkirusketuksen rajat on kyllä rumat)

Vierailija
59/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:16"]Reaktiosi perusteella et vaan matkustele missään muualla kuin Tallinnan laivalla, tai näytät itse ruskealta 70-luvun nahkasohvalta jo kolmekymppisenä! :D

[/quote]

Vietän itse asiassa paljon aikaa ranskan rivieralla, koska sukulaisilla on siellä loma-asunto.

Eikä tulisi mieleenkään pilkata toisten ulkonäköä tuolla tavalla, mutta toisaalta "tietynlaisilta" ihmisiltä ei voi oikein muuta odottakaan, kun sivistystaso on mitä on...

[/quote]

Haha! JOS sinä viettäisit siellä OIKEASTI aikaa "sukulaisten loma-asunnolla" niin sittenhän tietäisit että siellä noita nahkanaamoja vasta onkin jotka kärventäneet ihojaan koko ikänsä sen kummemmin ajattelematta!

Vierailija
60/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:19"]

Haloo näkeehän se jo Brigitte Bardotistakin ettei aurinko ja Välimeri ole tehnyt ikäihmiselle hyvää!

[/quote]

On muuten todella karu näky luonnossa, melkein meinasi itku päästä kun näin hänet Tropezin lähellä olevassa pikkukylässä markkinoilla muutama kesä sitten!!! Fanitin hänen leffojaan nuorena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme