Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helposti palavat ihmiset valittavat ruskettuneesta ihosta

Vierailija
26.07.2014 |

Olen ihan hyvin ruskettunut (vietän paljon aikaa mm. merellä). Käytän kyllä aurinkorasvaa/öljyä ja hoidan muutenkin ihoani hyvin. Miltei JOKAINEN herkästi palava, punapigmenttinen kommentoi jotain negatiivista rusketuksesta. Kateus? Ärsyttää! Muita jotka kokevat samaa? Ja kyllä hekin oleilevat auringossa, mutta eivät rusketu, joten turha pitää jotain ihosyöpäsaarnaa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:56"]

Duunarit arvostaa tummaa rusketusta.

[/quote]

Unohdit lisätä, että rusketus on WT. 

Urpo.

[/quote]

Ei se kaikkien osalta ole wt:n merkki, mutta tottahan se on, että myös näillä terassiduunareilla on usein syvä rusketus.

Nimittelysi kertoo sinusta paljon.

Vierailija
22/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan että vaikka rusketut niin ei vähennä sun ihosyöpäriskiä jos paljon vietät aikaa suorassa auringossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:59"]Kalpea iho on ylempiluokkaisten ihmisten merkki. Rusketusta näkee ainoastaan köyhillä duunareilla. Tietääpähän ainakin kiertää kaukaa roskaväen.

[/quote]

Omistaako roskaväki veneitä? Matkusteleeko paljon ulkomailla?

Vierailija
24/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rusketu ja ennen se harmitti mutta nykyään olen erittäin tyytyväinen vaaleasta ihosta  koska sen takia en voi oleilla paljon auringossa ja tiedän että ihoni säilyy sen takia paremmin. Tätini oli kova ottamaan aurinkoa ja oli aina ruskea kuin papu. 40-vuotiaana näytti jo 60-vuotiaalta kylläkin...en siis ole kade vaan asia ihan ok mulle näin. Totta kai sopiva päivetys on kaunista mutta minusta kunnon rusketus ei ole kivaa katsella jos ei ole luontainen ihon väri. Makuasioita nämä.

Vierailija
25/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään mikään ihan papu kuitenkaan ole, kun käytän aurinkorasvoja ja osaan olla ihan kohtuudella. Niin ja kyllä paljon kehujakin tulee.

Ap

Vierailija
26/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:59"]Kalpea iho on ylempiluokkaisten ihmisten merkki. Rusketusta näkee ainoastaan köyhillä duunareilla. Tietääpähän ainakin kiertää kaukaa roskaväen.

[/quote]

[/quote]

Sivistys ja hienostuneisuus eivät ole rahasta kiinni. Kyllä"roskaväelläkin" voi olla paljon rahaa, ja toisaalta hienostunut ihminen voi olla rutiköyhä. Tunnen molempia itse.

Vierailija
27/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:14"]

No en minäkään mikään ihan papu kuitenkaan ole, kun käytän aurinkorasvoja ja osaan olla ihan kohtuudella. Niin ja kyllä paljon kehujakin tulee.

Et taida olla ihan sinut itsesi kanssa?

Ap

[/quote]

Vierailija
28/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pitää kadehtia, jopa sitä kun muut ruskettuu kauniisti ja itse vaan palaa epätasaisen punaiseksi. Mistä te ette löydä valittamista?

Vierailija
29/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:59"]Kalpea iho on ylempiluokkaisten ihmisten merkki. Rusketusta näkee ainoastaan köyhillä duunareilla. Tietääpähän ainakin kiertää kaukaa roskaväen.

[/quote]

[/quote]

Roskaväki nyt pitää mitä tahansa pinnalla pysyvää laudankappaletta veneenä. Yleensä myös jo Haaparannalla käynti tarkoittaa ulkomaille matkustelua.

Vierailija
30/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppejä ihmisillä on tuttavina. Itsellä eikä tutuillani ole tapana haukkua kenenkään rusketusta kenellekään päin naamaa vaikka se ei omaan silmään olekaan se esteettisin ihonväri, mutta minkä ihminen omalle pigmentilleen voi. Toki saatan päivitellä omassa mielessäni tai vaikka miehen kanssa ihmisiä jotka grillaamalla grillaa nahkaansa ihan vaan saadakseen sen pronssisen ihonvärin, että onko se tosiaan jonkun silmään hyvännäköistä. Sellainen luonnollinen kevyt päivetys on kyllä ihan nättiä ja antaa iholle kesäistä hehkua.

Itse en pala, mutta en rusketukaan pavun ruskeaksi.

Vierailija
31/81 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana ( 50 v.) haluan varoittaa ihon palamisesta ja sen seuraamuksista: pigmenttiläiskistä, rypistymisestä ja ihosyövästä.
Jotkut eivät vaan välitä, miltä iho näyttää 30 vuoden päästä. Mutta kannattaisi.

Vierailija
32/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:40"]

Kumma kyllä lapsen serkku on täysin blondi 4 vuotias ja iho ruskettuu nopeasti kesällä kullan ruskeaksi. Paljon paremmin kun mulla joka olen luonnostani tummatukkainen. Tytön äiti myös samanlainen.

[/quote]

Lapsi on vielä blondi koska oma brunette pigmentti ei ole vielä kehittynyt, meistä suomalaisista suurin osa on lapsena blondeja sillä muu iho tuottaa pigmentin ennen karvoitusta. Äitinsä on sitten tekoblondi mutta käy joka toinen viikko värjäämässä tai raidottamassa hiusjuurensa :DDD

Vierailija
33/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 23:55"]

On meitä ruskettuvia blondeja paljonkin, varsinkin, jos on esim. paljon ruotsalaisverta.

Tulkaa muuten wt-intoilijat katsomaan miltä näyttää etelä-helsinkiläiset, ja espoolaiset ei niin kovin wt-tyypit kesäisin, jos luulette rusketuksen olevan joku köyhemmän ja sivistymättömän väestön merkki :D

[/quote]

Itseasiassa ruotsalaisilla on voimakkaampi pigmentti ja siellä on vähemmän aitoja vaaleaveriköitä kuin Suomessa. Ruotsalaisilla on luonnostaan sellainen Jennifer Anistonin tyylinen väritys eli vaalean ruskeat hiukset ja meitä suomalaisia oliivimpi iho.

Vierailija
34/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:14"]

Ap

[/quote]

Tyhmä olet?

Vierailija
35/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Espoossa väki ainakaan paahda itseään enää niin kamalasti kuin esimerkiksi 5 vuotta sitten, ollaan espoolaisia ja käytiin tuossa edustalla vesillä aamusella purjehtimassa, ja huomasin miten naapuritkin pyrkivät olemaan veneidensä sisätiloissa puolen päivän aikaan kun aurinko voimakasta. Paikallinen porukka nauttii päivällisensäkin vasta klo 20-21 jälkeen terasseillaan aurinkovarjojen alla.

Terveiset siis täältä aukilahdenrannan tuntumasta.

Vierailija
36/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukilahdenrannan.

Vierailija
37/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ruskettuisin helposti, mutta en voi yhtään olla auringossa ilman pitkähihaista ja -lahkeista vaatetusta. Mulla ei kestä sitä edes silmät nykyään. Pikkuhiljaa taidan mennä kohti sitä pistettä, että mun oltava kesät sisällä pimennysverhon turvin. Lähinnä se tumman rusketuksen näkeminen saa miettimään ihosyöpää, mutta sehän taitaa tulla herkemmin palaville vai onko se vain legendaa?  

Vierailija
38/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]Rusketun helposti mutta en erityisemmin arvosta sitä. En ota aurinkoa, mutta tarttuu muutenkin.

[/quote]

Niin, ei minullakaan ole tarvetta tai halua löhötä jossain rannalla vartavasten. Kuten jo sanoin, vietämme paljon aikaa merellä ja muutenkin ulkosalla, joten sitä ei voi välttää.

Ap

[/quote]

Et muuten sanonut ;)

Vierailija
39/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadehdin ruskettuneita :) Oon just sellanen valkoinen hattivatti punakalla ja verisuonikkaalla iholla varustettuna ja vaikka kuinka kieris päivät puistoissa väriä hakien niin saan korkeintaan räikeänpunaisen niskan. En jaksa enää makoilla, joten hommasin oranssiksi värjäävää itseruskettavaa, mutta uskokaa että se on parempi kun tää nykyinen. 

Vierailija
40/81 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika söpöä tavallaan, että jonkun jutun ap:kin keksi millä itseään nostaa ja mollata muita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi