Lauttasaari asuinpaikkana?
Tein aloituksen viime yönä mutta katosi jonnekin.
Eli onko tietoa? Minkälainen paikka lapsiperheelle? Minkälaiset liikenneyhteydet?
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:02"]Oisko se Montessoritarha toi tässä Ruoholahdessa? -41
[/quote]
Joo, ei ainakaan larussa
Hauskoja kommentteja: liikaa mummoja, liikaa lapsia. Jonkinlainen ristiriita tuossa nyt on.
Larussa ei asu Helsingin kermaa, vaan peruspulliaisia, joilla menee suurin osa rahoista ylihintaiseen asumiseen. Vaurautta jos hakee niin kannattaa mennä muualle.
Itse olen asunut Larussa nyt kolme vuotta ja täytyy sanoa, etten ole missään kohdannut niin paljon tylyjä ihmisiä :( oon asunut eri kaupunginosissa Hesassa ja Espoossa ja Lauttasaaressa on pahimmat etuilijat, päin kävelijät ja kauheimmat koiranomistajat. Missään muualla ei oo meidän kaksi koiraa joutuneet hyökkäyksen kohteeksi, mutta täällä niin on käynyt neljä kertaa ja joka päivä tulee vapaana flexissä juoksevia räksyttäjiä vastaan. Onneks nyt toinen koira on alkanut puolustautua, niin hillitsee vähän koiranomistajia, eli vetävät hihnan tiukalle. Oon pettynyt Laruun, kun olin kanssa kuullut vaan hyvää, mutta nyt etsitään meidän perheelle kotia sillan toiselta puolelta.
Jos on varaa laittaa 600 000 - 800 000 perheasuntoon, niin silloin on yleensä järkeä et hankkii sen joltain alueelta, jossa hyvät koulut ja varakasta väkeä, ja se paikka ei ole Lauttasaari.
Larussa oli ihana asua 9 vuotta. Hyvät tarhat ja koulut. Lähellä kaupunkia. Fantastista lenkkeillä rantoja pitkin. Pyrkällä lasten treenit ja talvella luistelu. Palvelut lähellä. Kylämäinen tunnelma, tavallisia ihmisiä. Tykkäsin.
Ai mun viesti tulikin eilen perille, olen siis viestit 35 ja 55, sama henkilö :D
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"] Alueen koulut, eli ala-aste, yläaste ja lukio ovat Helsingin huonoimmasta päästä. [/quote] Millä perusteella? Uskomattoman urpo kommentti!
[/quote]
Sillä perusteella, että Helsingin ja pääkaupunkiseudun lukioiden vertailussa useiden vuosien ajan Lauttasaaren lukio on aina ollut huonoimpien joukossa. Sen lisäksi Lauttasaaren lukiossa sekä myös ala-asteella että yläasteella esiintyy harvinaisen paljon kiusaamista ja siellä on paljon häiriökäytöksisiä oppilaita.
HARVINAISEN TYHMÄ VASTAUSKOMMENTTI JOLTAIN SAATANAN IDIOOTILTA.
INHOTTAVA SPURGU LÄHIÖ, HYI! HYI!! HYI!!!
[/quote]
Eli sä olet käynyt siellä koulua? Ja olet mielestäsi esimerkki hyväkäytöksisestä ihmisestä, joka sai vaan huonoa opetusta? Itse kävin kouluni Larussa 80-luvulla ja opetuksen taso oli toki maan keskiarvon yläpuolella. Kiusaamista en kokenut, paitsi lainaamani kirjoittajan kaltaisia tapauksia toki joukkoon mahtui, ja miksei sellaisiakin, jotka olivat aika ollakseen, mutta mielestäni kouluissa oli silloin hyvä henki. En tiedä, miten nyt. Itse kirjoitin L:n paperit.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:21"]
Vattuniemi on ihana paikka ja hyvä ilmapiiri.
[/quote]ryssiksen lahella onkin hyva juuri luonnonkin takia!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"] Alueen koulut, eli ala-aste, yläaste ja lukio ovat Helsingin huonoimmasta päästä. [/quote] Millä perusteella? Uskomattoman urpo kommentti!
[/quote]
Sillä perusteella, että Helsingin ja pääkaupunkiseudun lukioiden vertailussa useiden vuosien ajan Lauttasaaren lukio on aina ollut huonoimpien joukossa. Sen lisäksi Lauttasaaren lukiossa sekä myös ala-asteella että yläasteella esiintyy harvinaisen paljon kiusaamista ja siellä on paljon häiriökäytöksisiä oppilaita.
HARVINAISEN TYHMÄ VASTAUSKOMMENTTI JOLTAIN SAATANAN IDIOOTILTA.
INHOTTAVA SPURGU LÄHIÖ, HYI! HYI!! HYI!!!
[/quote]
Eli sä olet käynyt siellä koulua? Ja olet mielestäsi esimerkki hyväkäytöksisestä ihmisestä, joka sai vaan huonoa opetusta? Itse kävin kouluni Larussa 80-luvulla ja opetuksen taso oli toki maan keskiarvon yläpuolella. Kiusaamista en kokenut, paitsi lainaamani kirjoittajan kaltaisia tapauksia toki joukkoon mahtui, ja miksei sellaisiakin, jotka olivat aika ollakseen, mutta mielestäni kouluissa oli silloin hyvä henki. En tiedä, miten nyt. Itse kirjoitin L:n paperit.
[/quote]mina kavin kaikki larun koulut aikoinani myos. Valitettavasti 90-luvulla Lykilla oli aika surkea keskiarvo. Tosin muistoni noin monen vuoden takaa on se etta jos muuttaisin viela, olisi se takaisin Lauttasaareen. Todella hyva paikka oli kasvaa. Asuin siella 17 vuotta kunnes muutettiin keskustaan. Rakastan etu-tooloa, mutta fiilis siella on taysin eri...
Paska paikka hintaan nähden. Muuttakaa vaikka Lehtisaareen, siellä hinnat alhaisia, ja läheisessä Kuusisaaressa asuu paljon rikkaita. Yhtä huokit kulkuyhteydet Lehtisaaresta kaupunkiin kuin Lauttasaaresta.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:34"]
Larussa ei ole kaupungin vuokra-asuntoja. Kukin voi itse miettiä, onko hyvä vai huono asia....
[/quote]
2000-LUVUN ALKUPUOLISKOLLA YLI 50% LAUTTASAAREN ASUNNOISTA OLI VUOKRA-ASUNTOJA. TÄHÄN PÄIVÄÄN MENNESSÄ ALUEELTA ON JONKUN VERRAN PURETTU VUOKRA-ASUNTOJA TAI MYYTY. EDELLEEN ALUEELLA ON KUITENKIN VARSIN RUNSAASTI VUOKRA-ASUNTOJA, ABOUT 45%. ÄLÄ SIIS VALEHTELE ASIOISTA, JOISTA ET TIEDÄ MUUTENKAAN YHTÄÄN MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!
ON NIITÄ KYMMENIÄ MUITA HELSINKILÄISIÄ LÄHIÖITÄ, JOISSA ON PALJON VÄHEMMÄN VUOKRA-ASUNTOJA. USEITA ALUEITA ON MISSÄ VUOKRA-ASUNTOJA ON JOPA ALLE 10% JA OMISTUSASUNTOJA YLI 90%!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Larussa ei ole KAUPUNGIN vuokra-asuntoja. Yksityiset toki vuokraavat. Kuten minä itse :D
[/quote]
Jep, ja kun ne vuokrat kaksioissakin lähtee yleensä siitä 1000 eurosta liikkeelle, niin siistiihän se katukuvaa. :) Rauhallinen ihana alue. Vattuniemessäkin on kivoja taloyhtiöitä, ja varsinkin rannan tuntumassa todella kaunista.
Larussa ei ole kaupungin vuokra-asuntoja. Kukin voi itse miettiä, onko hyvä vai huono asia....
[/quote]
2000-LUVUN ALKUPUOLISKOLLA YLI 50% LAUTTASAAREN ASUNNOISTA OLI VUOKRA-ASUNTOJA. TÄHÄN PÄIVÄÄN MENNESSÄ ALUEELTA ON JONKUN VERRAN PURETTU VUOKRA-ASUNTOJA TAI MYYTY. EDELLEEN ALUEELLA ON KUITENKIN VARSIN RUNSAASTI VUOKRA-ASUNTOJA, ABOUT 45%. ÄLÄ SIIS VALEHTELE ASIOISTA, JOISTA ET TIEDÄ MUUTENKAAN YHTÄÄN MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!
ON NIITÄ KYMMENIÄ MUITA HELSINKILÄISIÄ LÄHIÖITÄ, JOISSA ON PALJON VÄHEMMÄN VUOKRA-ASUNTOJA. USEITA ALUEITA ON MISSÄ VUOKRA-ASUNTOJA ON JOPA ALLE 10% JA OMISTUSASUNTOJA YLI 90%!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Larussa ei ole KAUPUNGIN vuokra-asuntoja. Yksityiset toki vuokraavat. Kuten minä itse :D
[/quote]
http://www.hekaoy.fi/kantakaupunki/kiinteistot/koysikuja-8
Lisäksi VVO:n, jonka asukaskunta ei juuri kaupungin yhtiöiden vastaavasta eroa, talot osoitteissa Lauttasaarentie 27 ja Luoteisväylä 18-20. Saton asunnot löytyvät yksityisestä osaketalosta
http://www.sato.fi/fi/kohteet/1625
Kokonaisia taloja omistavat myös asuinrahastot kuten Taaleritehdas (Lauttasaarentie 48).
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
http://www.hekaoy.fi/kantakaupunki/kiinteistot/koysikuja-8
Lisäksi VVO:n, jonka asukaskunta ei juuri kaupungin yhtiöiden vastaavasta eroa, talot osoitteissa Lauttasaarentie 27 ja Luoteisväylä 18-20. Saton asunnot löytyvät yksityisestä osaketalosta
http://www.sato.fi/fi/kohteet/1625
Kokonaisia taloja omistavat myös asuinrahastot kuten Taaleritehdas (Lauttasaarentie 48).
[/quote]
Ja nämä kaikki siis siellä vanhalla puolella Lauttasaarta. Ehkä seura sitten tekee kaltaisekseen, mutta Lauttasaaressa olen aina nähnyt vain todella siistiä porukkaa. Toista se on Leppävaarassa, Olarissa, Tapiolassa, Haagassa, Koskelassa jne.
Lauttasaari on ihan kiva. Asuttiin siellä n 5v ennen lasta, mutta nyt hinnat on niin pilvissä että en kyllä ihan noin paljoa pulittaisi siellä asumisesta. Ei se nyt NIIIN kiva ollut, vaikka periaatteessa harkittiin sitäkin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jep, ja kun ne vuokrat kaksioissakin lähtee yleensä siitä 1000 eurosta liikkeelle, niin siistiihän se katukuvaa. :) Rauhallinen ihana alue. Vattuniemessäkin on kivoja taloyhtiöitä, ja varsinkin rannan tuntumassa todella kaunista.
[/quote]Larussa täytyy sitten olla todella isoja kaksioita, sillä tämän mukaan keskimääräinen neliövuokra kyseisessä asuntotyypissä alueella 15,98e.
http://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/13_03_19_Tilastoja_11_Vihavainen.pdf
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Larussa täytyy sitten olla todella isoja kaksioita, sillä tämän mukaan keskimääräinen neliövuokra kyseisessä asuntotyypissä alueella 15,98e.
http://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/13_03_19_Tilastoja_11_Vihavainen.pdf
[/quote]
No uusissa asunnoissa 60 neliötä on ihan normaali koko. :) Oletkohan katkera, vai mikä ihme sulla on Lauttasaarta vastaan? Totuus on se, että ei täällä oikeasti kovin paljon persaukisia ihmisiä asu, ja on oikeasti paljon siistimpää ja rauhallisempaa kuin suurimmassa osassa Helsingin lähiöitä. Lukio ei ole huippu, mutta on sekin parantanut sitä sijoitustaan viime vuosina.
2