Te, joilla ei ole koronakoiraa eikä koronavauvaa, mitä muuta teille on hankittu koska korona-aika?
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koronan takia hankittu mitään uutta ja ylimääräistä. Miksi pitäisi?
Sädekehän pääsi päälle olet selvästi hommannut.
Hifilaitteita, treenipaino, robotti-imuri.
Verhoilutettiin sohva ja nojatuolit ja teetettiin terassiremontti.
Eli hankittiin kotimaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Koronakokoparta; vaimo tuntuu tykkäävän vähän ruokottamammasta 'raaka prätkäkundi' olemuksesta sänkyhommien perusteella :)
Lapset taas pyörittelee päätään :D
M52
Mun miehellä sama, ja tykkään kyllä. Tuuhea musta parta ja vähän harmaata seassa on ihana. Mieheni on saman ikäinen kuin lainaamani kommentoija.
Teinit kyllä pyörittelevät silmiään
meilläkin:)
Omat koronahankintani olivat uudet sukset ja polkujuoksukengät, jotka ovat ahkerassa käytössä olleetkin.
Verhot, teltta, säästöjä.
Kohta myös avioero.
Rakennettiin omakotitalo itse. Hyvin oli aikaa olla vuosi raksalla kun ei ollut muutakaan tekemistä. Opin itsekin tekemään kaikenlaisia rakennushommia vaikka mies olikin se, joka pääasiassa rakensi talon. Jos vähän vielä harjoittelisi voisi laittaa helposti jonkin pintamateriaaliasennus firman pystyyn vaikkapa toiminimellä, jos omat päivätyöt jossain vaiheessa alkavat maistua puulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koronavauva, mutta hänet siis tuli hankittua/hän syntyi pari viikkoa ennen koronapandemian leviämistä Eurooppaan. Koronavauvalla ei siis tarkoiteta välttämättä koronapandemian aikana tarkoituksenmukaisesti hankittua lasta, vaan ihan vaan vauvaa, joka on syntynyt koronakriisin aikana.
Tätä kutsutaan myös rautalangasta vääntämiseksi. Ymmärsihän kaikki nyt?
No anteeksi, jos pidän teitä vauvapalstalaisia vähän yksinkertaisina, mutta ainakin ap tuntui kaipaavan tätä rautalangasta vääntämistä.
Lisää kalastusvälineitä, kun on saanut olla mokillä useamman kuuksuden putkeen (lomautettu koronan takia)
Oli jo ennen koronaa, mutta korona-aikana olen kasvattanut mielenterveysongelmiani.
korona- minitrampoliini ja korona- kielikurssi
Hankin pöytäkoneeseen isomman näytön (27 tuumaa) entisen 9 vuotta vanhan näytön (22,5 tuumaa) tilalle. Näiden helteiden, en koronan takia, hankin myös uuden kehittyneemmän lämpömittarin, josta näkee sisä- ja ulkolämpötilat, ilman kosteuden sisällä ja ulkona, kuun vaiheet ja kellon ajan. Sen vanhan lämpömittarin ulkona oleva anturi lakkasi toimimista kun yritin vaihtaa siihen uudet patterit.
Muuten olen kyllä aika hyvä korjailemaan vanhoja laitteita ja huolsin ja puhdistin oikein perusteellisesti äsken kaksi kovassa käytössä ollutta tuuletinta. Viime vuoden puolella ostin uuden leivänpaahtimen, sillä sen edeltäjä oli ollut käytössä varmaankin yli 20 vuotta ja se ei enää toiminut kunnolla.
Koronahamsteri + sille iso häkki, tarvikkeita, ruokaa, ja vapaana juoksemista varten muutama jyrsijä-aitaus jotta saa rakennettua sille ison telmimispaikan.
Olin kyllä jo vuosikausia suunnitellyt hamsterin ottoa ja perehtynyt lajinmukaiseen hoitoon että ei sinällään ollut mikään extempore hankinta.
Rikkaimuri
Se ei kyllä koronan takia ehkä ole hankittu. Tai no voishan sitä sanoa että korona pisti hankintaan vauhtia. Korona on aiheuttanut työn puolesta vähän jopa uupumusta ja olen laiskistunut kotiaskareissa ja kun vieraita ei juuri ole käynyt niin siivouksen alottamisen kynnys on noussut korkeammalle. Imurin kaivaminen siivous-/romukaapista on niin hanurista, että erityisesti imurointi jäi vähemmälle. Nyt on helppo ottaa rikkaimuri kouraan ja imasta sillä. Jaksaa paremmin pitää siisteyttä taas yllä.
Elämä on muuten normaalia mutta kauan kaivattu etätyömahdollisuus tuli - etätyöpakkona. Koska käytäntö on pysyvä niin hankin hyvän näppiksen ja hiiren konttorituolin. Veroistahan noita saa vöhennellä.
Rempattiin taloa, vietettiin perheenä enemmän aikaa ja teinien kanssa ei varmaan ikinä tuossa iässä tulisi vietettyä aikaa noin paljon mitä tuli tehtyä. Kuntoiltiin, laihduin 7kg. Opettelin tekemään parempaa ruokaa ja minuun tarttui pieni hifistelijä.
Arvottiin mökin ja veneen välillä ja ostettiin vene, joka menee mökistä.