Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lapsirakas vela. Kysyttävää?

Vierailija
26.07.2014 |

Aikaa tappaakseni kokeilen tällaista. Eli olen vela ja tykkään lapsista. Kysy mitä haluat ja minä vastaan jos haluan ;)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vela siksi että miehesi on vela? En tarkoita pahalla, mutta ihmettelen miksei lapsia voi tehdä jos niistä pitää?

Vierailija
2/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit tehnyt, jos unelmiesi kumppani ei olisi ollut vela? Olisitteko lähteneet eri teille? Olisitko antanut periksi vai olisiko se tullut eteen kumppanille?

Mitä terveisiä sanoisit 30-vuotiaalle velalle, joka myös on lapsirakas, vaikkei halua omia, mutta löysikin ihanteellisen kumppanin miehestä, joka haluaa lapsen, tai vaikka useamman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:05"]

Oletko vela siksi että miehesi on vela? En tarkoita pahalla, mutta ihmettelen miksei lapsia voi tehdä jos niistä pitää?

[/quote]

En ole ap.mutta hassu ajatus että olisi "pakko" hankkia omia lapsia siksi että pitää lapsista. Itse tulen loistavasti toimeen lasten kanss,olen työskennellyt apulaisen päiväkodissa ja ala-asteella,suorastaan jumaloin ystäväni taaperoa.Silti en suunnittele perheenlisäystä,kissat riittävät tyydyttämään hoivaviettiä.Minulla ei ole koskaan ollut hinkua äidiksi.Jotenkin mustavalkoista ajattelua,joko pitää lapsista ja hankkii omia tai sitten on lapsia vihaava vela :D

Vierailija
4/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olin vela jo ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Ja lapsia en tee siksi, etten halua tehdä niitä. Olen ammatiltani lastenhoitaja, joten lasten kanssa saan olla jo työn puolesta riittävästi. Vapaa-ajalla sitten saan olla täysin vapaa olemaan ja tekemään toiveideni mukaan. Meillä on myös kolme kissaa, joten niihinkin saa hoivaviettiään tuhlattua :)

Eräs ystäväni sanoi yhteen aikaan kun lapsensa olivat pieniä, että lapset ovat ihania, kunhan ovat omia. Minä voisin sanoa, että lapset ovat ihania, kunhan ovat jonkun muun.

Vierailija
5/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:11"]

Mitä olisit tehnyt, jos unelmiesi kumppani ei olisi ollut vela? Olisitteko lähteneet eri teille? Olisitko antanut periksi vai olisiko se tullut eteen kumppanille?

Mitä terveisiä sanoisit 30-vuotiaalle velalle, joka myös on lapsirakas, vaikkei halua omia, mutta löysikin ihanteellisen kumppanin miehestä, joka haluaa lapsen, tai vaikka useamman?

[/quote]

Minun exäni ei ollut vela, ja tämä eroavaisuus lapsitoiveiden suhteen oli yksi syy miksi erosimme. Ei tosin ainoa syy, mutta aikanaan ajattelin hänen olevan unelmieni mies.

30 vuotiaalle velalle sanoisin varmaan, että itseään kannattaa kuunnella ja tehdä niin kuin itselleen oikeaksi kokee. Sanoisin myös, että mielestäni mielensä muuttaminen, eli se, että tekeekin lapsia vaikka ajatteli olevansa vela, ei ole mikään häpeä tai noloa. Missään nimessä en lähtisi neuvomaan, että kannattaa tehdä lapsia tai ei kannata. Sellainen on kuitenkin sen verran iso päätös, ja aika peruuttamatonkin, etten mitenkään osaisi tai edes haluaisi alkaa toisia siinä neuvomaan. Minä olen elänyt niin kuin itsestä on parhaimmalta tuntunut, aika fiilispohjalta siis. Toistaiseksi ainakin se on toiminut hyvin :)

Vierailija
6/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:19"]

[/quote]

En ole ap.mutta hassu ajatus että olisi "pakko" hankkia omia lapsia siksi että pitää lapsista. Itse tulen loistavasti toimeen lasten kanss,olen työskennellyt apulaisen päiväkodissa ja ala-asteella,suorastaan jumaloin ystäväni taaperoa.Silti en suunnittele perheenlisäystä,kissat riittävät tyydyttämään hoivaviettiä.Minulla ei ole koskaan ollut hinkua äidiksi.Jotenkin mustavalkoista ajattelua,joko pitää lapsista ja hankkii omia tai sitten on lapsia vihaava vela :D

[/quote]

Melkein kuin peiliin katsoisi kun tätä luki :D

Yllättävän sitkeässä muuten tuntuu istuvan tuo stereotypia lapsia vihaavista veloista. Joskus tuntuu, että mä olen saanut selitellä enemmän sitä, miksi velana tykkään lapsista kuin itse sitä lapsettomuutta. Ja kerran eräs ihminen, joka tiesi ammattini (lastenhoitaja), sanoi heti, että en voi olla hyvä työssäni, kun kuuli minun olevan vapaaehtoisesti lapseton. Kaikki velat kun katsos vihaavat lapsia suorastaan intohimoisella hurmoksella ja eihän semmoinen lapsivihaaja voi olla hyvä lastenhoitaja. Joten minä en voi olla hyvä lastenhoitaja. Aika absurdi logiikka ;D

-ap (ja myös numerot 15 ja 16 on siis ap.)

Vierailija
7/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi lapsirakas vela. Ammatiltani olen opettaja. Omia lapsia en halua koska lapsiperhe-elämässä ei ole mitään mitä itselleni haluaisin. Nautin vapaudestani, töissä saan olla lasten kanssa tarpeeksi :)

Vierailija
8/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lapsirakas vela. Lapset myös yleensä pitää minusta, koska osaan kuulemma jutella ja leikkiä lasten kanssa. Hankkisin itsekin lapsia jos minulla ei olisi erästä sairautta, jota raskaus pahentaisi merkittävästi.

Vierailija
9/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:24"]

Minäkin olen lapsirakas vela. Lapset myös yleensä pitää minusta, koska osaan kuulemma jutella ja leikkiä lasten kanssa. Hankkisin itsekin lapsia jos minulla ei olisi erästä sairautta, jota raskaus pahentaisi merkittävästi.

[/quote]

No tossa onkin oikeasti pätevä syy olla tekemättä lapsia. Samoin se et inhoaa lapsia. Mutta tollasta rakastan lapsia mutta en niitä halua on käsittämätöntä. Miksi ei muka halua? Jotenkin keskenkasvuiselta vaikuttaa toi en vaan halua. Niinkuin lapsi haluaa ja ei halua, näilläkin elämä pyörii vain omien halujen ympärillä. En halua - ei se ole mikään syy tai perustelu!

Vierailija
10/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja kesäterkkuja ap:n perheelle, täällä myös lapsirakas nelikymppinen velapariskunta jonka jaloissa juuri pyörii 2-vuotias veljentyttö. :) 

Vierailija
11/23 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:24"]

[/quote]

No tossa onkin oikeasti pätevä syy olla tekemättä lapsia. Samoin se et inhoaa lapsia. Mutta tollasta rakastan lapsia mutta en niitä halua on käsittämätöntä. Miksi ei muka halua? Jotenkin keskenkasvuiselta vaikuttaa toi en vaan halua. Niinkuin lapsi haluaa ja ei halua, näilläkin elämä pyörii vain omien halujen ympärillä. En halua - ei se ole mikään syy tai perustelu!

[/quote]

Tää on niiin tyypillistä AV:ta.Pakko hankkia lapsia,jos ei ole "pätevää syytä" olla hankkimatta,voi elämä.Katsokaas arvon mammat kun nyt 2010-luvulla se lisääntyminen ei tosiaan ole pakollista,ne hankkii lapsia jotka haluaa.Tähän samaistuin:" Lapset myös yleensä pitää minusta, koska osaan kuulemma jutella ja leikkiä lasten kanssa." Lasten seurassa voi viihtyä,vaikkei niitä haluaisi kotiin kokopäiväisesti ja olla loppuikänsä jonkun äiti.Toivottavasti te "lapsia joko hankkii tai vihaa"-tyypit olette vain väsyneitä provoja! ;)

Vierailija
12/23 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:21"]

Täällä myös yksi lapsirakas vela. Ammatiltani olen opettaja. Omia lapsia en halua koska lapsiperhe-elämässä ei ole mitään mitä itselleni haluaisin. Nautin vapaudestani, töissä saan olla lasten kanssa tarpeeksi :)

[/quote]

Tässä kiteytyy oma näkemykseni kivasti."Omia lapsia en halua koska lapsiperhe-elämässä ei ole mitään mitä itselleni haluaisin." Minusta on mukava  leikkiä ystäväni luona taaperon kanssa ilta-päivä,ja mennä sitten tyytyväisenä kotiin tietäen etten joudu kantamaan vastuuta,vaihtamaan vaippoja,kuuntelemaan kiukuttelua yms.En koe että elämästä puuttuisi mitään,vaikka en olekaan siirtänyt  geenejäni eteenpäin.

Vierailija
13/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
14/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela: vapaaehtoisesti lapseton

-ap

Vierailija
15/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Aiotko poistattaa kohtusi? (itse ajattelin nuorempana, että en hanki lapsia ja mulla oli tosi kivuliaat kuukautiset ja ajattelin jo, että nyt poistan koko kohdun niin ei tarvitse kärsiä menkkakivuista. En kuitenkaan tehnyt niin, mielikin lasten saannin suhteen muuttui ja nyt viiden lapsen jälkeen menkkakipuja ei ole enää ollenkaan)

Joudut varmaan selittelemään ratkaisuasi monelle. Mitä sanot?

Vierailija
16/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta tulin kertomaan sinulle, että tuohan on ihan normaalia ja suotavaa. Kyllähän se omaa elämää helpottaa, kun pitää niin lapsista kuin aikuisistakin.

Vierailija
17/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:13"]

Minkä ikäinen olet?

Aiotko poistattaa kohtusi? (itse ajattelin nuorempana, että en hanki lapsia ja mulla oli tosi kivuliaat kuukautiset ja ajattelin jo, että nyt poistan koko kohdun niin ei tarvitse kärsiä menkkakivuista. En kuitenkaan tehnyt niin, mielikin lasten saannin suhteen muuttui ja nyt viiden lapsen jälkeen menkkakipuja ei ole enää ollenkaan)

Joudut varmaan selittelemään ratkaisuasi monelle. Mitä sanot?

[/quote]

Olen 41-vuotias. En ole ajatellut poistattaa kohtuani. Käsittääkseni Suomessa ei kohtua terveeltä naiselta edes poisteta vain siksi, että ei halua lapsia.

Kyllä olen jonkin verran saanut valintaani selitellä. Sanon yleensä vain, etten halua lapsia. Kaikille se ei vastaukseksi valitettavasti kelpaa.

-ap

Vierailija
18/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa? Silloin kai kumppanisikin on vela.

Vierailija
19/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:13"]

Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta tulin kertomaan sinulle, että tuohan on ihan normaalia ja suotavaa. Kyllähän se omaa elämää helpottaa, kun pitää niin lapsista kuin aikuisistakin.

[/quote]

Kiva:) Ja olet oikeassa. Olen kanssasi samaa mieltä!

-ap

Vierailija
20/23 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:23"]

Oletko parisuhteessa? Silloin kai kumppanisikin on vela.

[/quote]

Olen parisuhteessa ja puolisoni on myös vela. -ap