Antakaas parhaat vinkit kuinka hoitaa teinin aknea.
Kyseessä siis poika joka ei haluaisi kovinkaan läträtä millään monimutkaisilla aineilla. Onko kokemusta esim Saaren taika teepuusaippuasta? Tuli juuri mainos silmiini
Kommentit (43)
Jos on ihan kunnon syviä paiseita aiheuttava akne, niin ei muuta kuin Roaccutan-kuuri päälle. Aknearvet kulkee mukana lopun ikää ja paiseet naamassa karkottaa tytöt valitettavan tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoon ja kädet irti naamasta.
Tämä oli taas tyypillinen vastaus henkilöltä, jolla ei ole ollut aknea. Akne on sairaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä ihotautilääkärille hakemaan lääkekuuri. Kaikki muu on nimenomaan turhaa läträämistä.
Tosi pahaan akneen antibiootit ei usein auta tarpeeksi, ja Roaccutane on turhan jytäkkää elimistölle. Lääkärit eivät mielestäni osaa hoitaa aknea lähes yhtään.
Akne on vaaraton, kosmeettinen haitta. Kaikki siihen tehoavat lääkkeet taas ovat vaarallisia elimistölle. Ehkä siinä on selitys, miksi lääkärit eivät "osaa" hoitaa aknea.
Niin? Siis kuten jo sanoin, lääkärit eivät osaa hoitaa aknea. Olen ratkaissut asian, se on ylempänä ketjussa, mutta käykää toki vaan kaikki lääkärillä ja kosmetologeilla ja kokeilkaa kaikki mahdolliset lääkkeet ennen kuin kokeilette suosittelemaani LUONTAIStuotehoitoa. Yrittäkää suorastaan vuosia, ja käyttäkää tuhansia euroja lasereihin ja muuhun, kuten minä itsekin aikoinaan.
Kannattaa tutkia voivo Roaccutan vaikuttaa pituuskasvuun, jotenkin muistelene ttä näin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä ihotautilääkärille hakemaan lääkekuuri. Kaikki muu on nimenomaan turhaa läträämistä.
Tosi pahaan akneen antibiootit ei usein auta tarpeeksi, ja Roaccutane on turhan jytäkkää elimistölle. Lääkärit eivät mielestäni osaa hoitaa aknea lähes yhtään.
Akne on vaaraton, kosmeettinen haitta. Kaikki siihen tehoavat lääkkeet taas ovat vaarallisia elimistölle. Ehkä siinä on selitys, miksi lääkärit eivät "osaa" hoitaa aknea.
”Vaaraton, kosmeettinen haitta” on todella loukkaavan vähättelevä ilmaisu sairaudelle, joka aiheuttaa mm. pahoja itsetunto-ongelmia, masennusta ja sosiaalista eristäytymistä.
Rasvaton maito pois kokonaan. Auttoi mulla aikuisiän akneen, en tiedä, toimiiko teineilläkin, mut helppo kokeilla ainakin.
Ongelma on se että osalla suomalaisista on akne, joka on myös aikuisena yhtä paha, eli ei olekaan pelkkä teini-iän akne vaikka se alkaa siinä iässä. Ja todella pahaan akneen eivät oikein tavalliset tuotteet tai pesut tehoa (pesu ja kasvovesi voi puhdistaa hiukan), aknevoiteet taas kuivattavat jos on kovin väkeviä. Tosin apteekista voi yrittää löytää sopivan voiteen, joka ei kirvele tai kuivata liikaa, tai anti-spot tuote. Yksityinen ihotautilääkäri voi joskus katsoa asiaa mitä se voisi olla. Kuitenkin itse pitää luultavasti tehdä ihon puhdistusta jonkin verran, ellei ole lääkekuuria saanut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaton maito pois kokonaan. Auttoi mulla aikuisiän akneen, en tiedä, toimiiko teineilläkin, mut helppo kokeilla ainakin.
Ei toimi kaikille ruokavalio, jonkun jättäminen pois, laihdutus tai muukaan, jos se on geeniperäistä, mitä suomalaisilla on. Kiva jos jollekin toimi.
Meillä teinit on tykänneet apteekissa myytävästä cerave-sarjasta.
Ja tosiaan ruokavalioonkin kannattaa panostaa tosissaan, meillä limuja litkivä ja pizzaa rakastava muksu saa enemmän finnejä kuin kasvispainotteisemmin syövä sisaruksensa. Ja ulkoilu ja kohtuullinen määrä aurinkoa tekee molempien iholle myös hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Siis kuten jo sanoin, lääkärit eivät osaa hoitaa aknea. Olen ratkaissut asian, se on ylempänä ketjussa, mutta käykää toki vaan kaikki lääkärillä ja kosmetologeilla ja kokeilkaa kaikki mahdolliset lääkkeet ennen kuin kokeilette suosittelemaani LUONTAIStuotehoitoa. Yrittäkää suorastaan vuosia, ja käyttäkää tuhansia euroja lasereihin ja muuhun, kuten minä itsekin aikoinaan.
Kiva sulle jos satut kuulumaan sen 1% joukkoon joka on saanut avun jostain taikakeinosta. Loput 99% kuitenkin tarvitsevat lääkäriä. Heille nuo hyvää tarkoittavat neuvosi voivat olla vahingollisia, koska he uskovat liian pitkään että se voisi heitäkin auttaa ja seurauksena joutuvat kärsimään arvista lopun ikäänsä.
Roaccutan oli ainut, mikä meillä toimi ja lääkäri seurasi jatkuvasti, että kuuri sujuu hyvin. Poika on itsekin kiitellyt, että tajuttiin hakea tuo lääke. Mikään muu ei auttanut. Ei jäänyt edes pahoja arpia, kun mentiin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kaksi vaihtoehtoa: joko teinari ottaa Roaa, tai sitten opettelee elämään finniensä kanssa. Ihan oikeasti nuo on ne ainoat vaihtoehdot n. 95% kohdalla. Voiteet ja rasvat ei toimi vaan tuhoaa ihon, antibiootit ei ole pysyvä ratkaisu kuin harvoille ja poppakonstit on poppakonsteja.
Naisena voin todeta, että minun kohdallani akneen auttoi e-pillerit kuin taika. Söin niitä 1.5 vuotta, ja kumma kyllä akne ei palannut lopettamisen jälkeen. Ap:n pojalle toki se ei ole vaihtoehto.
Minulle ei koskaan auttanut akneen mikään iholle levitettävä aine. Ei ihotautilääkärin määräämä, ei tavallisen lääkärin määräämä, ei apteekista ilman reseptiä saatava eikä mikään marketin tuote.
Itse olen joutunut syömään 2 Roaccutan kuuria aknen takia (kymmenen vuoden välein). Ainoa oire, minkä itse siitä sain oli, että akne lähti. Ihmiset toki yksilöitä, mutta kamalaa pelottelua täällä ihmisiltä, joilla ei itsellä kokemusta koko lääkkeestä.
Lääkäriin ja keskustelu lääkärin kanssa eri vaihtoehdoista. Tietysti nämä teepuuöljyt ja mahdollisesti ihon kuorinta voi auttaa pinnallisesti ja yksittäisiin näppyihin, mutta syvällä olevaan akneen tarvitaan lääkäriä. Jos ulkonäköasiat unohtaa, niin lisäperuste lääkärille on se, että syvät finnit ovat myös kipeitä.
Lievään akneen auttoi markettikosmetiikka tai ihotautilääkärin määräämät voiteet, eikä finnit jättäneet sen kummemmin arpia. Kystiseen akneen auttoi gynekologin määräämät lääkkeet, koska sen juurisyy on hormoonitasapaino ja näistä jäi pysyvät jäljet ihoon. Todellakin kannattaa selvittää mikä on juurisyy.
Keskivaikea aknen sairastaneena sanoisin että heti ihotautilääkärille ennenkuin arpia tulee liiaksi, sillä niiden kanssa täytyy sitten aina elää.
Itselläni tosin antibiootit sai suoliston täysin sekaisin ja akne vain paheni. Naisena e- pillerit siirsi ongelman väliaikaisesti.
Minulla oli vuosien rumba josta jotain opein ja viisastuin. Pari vinkkiä omista kokemuksista:
Kaikki voiteet/pesut mitä ihon pintaan laitat hoitaa olemassa olevia finnejä, ei estä uusia tulemasta. "Sama kuin korjaisit auton moottoria kiillottamalla konepeltiä". Toki voit kokeilla ja etsiä hyviä voiteita mutta niillä ei paranneta aknea. Samoin kosmetologit.
Itselläni ongelma lähti ruokavalion muutoksella. Tankkasin ravintolisiä ja jätin kaikki viljatuotteet pois. Nykyään jos syön yhtään viljoja, akne on puskemassa heti läpi. Ravintolisät olen jättänyt pois aikaa sitten. Itsellä iho pysyy täydellisessä kunnossa ilman viljoja.
Nuorta on varmasti hankalampi saada tällaiseen mukaan, mutta jos on motivoitunut niin kokeilkaa ihmeessä mitä tekee viljaton, gluteeniton, maidoton tai sokeriton ruokavalio.
Muutoin yleisohjeeksi antaisin reilun kasvisten lisäämisen ruokavalioon, veden lisääminen, kofeiinin rajoitus ja vähintäänkin monivitamiinilisä. Unen määrä kannattaa myös tarkistaa sillä joillakin tulee finnejä valvotun yön jäljiltä.
Suklaa myös yksittäin aiheuttaa monelle finnejä mutta ei varmaan ihan akneen riitä syyksi.
Oma teini käyttää saaren taika -saippuaa ja on se selvästi auttanut, mutta aika hitaastihan ne paranee. Aurinkokin ehkä nyt kesällä parantanut. Ei käytä mitään muita tuotteita kuin tuota saippuaa, ei mitään voiteita. Tuo saippua ei kuivata ihoa.
1. Ruokavalio
Käsihygienia
Luopua kasvojen koskettelusta
Sängyn ja tyynyliinan vaihtaminen 2-3 kertaa viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Tyttärelläni on paha akne ja vetäisi todella kovan antibioottikuurin, minkä seurauksena kaikki limakalvot kuivuivat niin että aamuisin tulee verta nenästä ja alapäässä jatkuvia hiivatulehduksia. Iho se vaan porskuttaa puolen vuoden jälkeen samanlaisena ja lääkkeet on aiheuttaneet ikäviä mielenterveysongelmia. Nyt ne on jätetty ja seuraavaksi koitetaan mesoterapiaa. Kokemuksia siitä?
Avitcid voide (resepti)