Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä niistä rokotteista on taudin leviämisen kannalta, jos kerran täysin oireetonkin voi olla supertartuttaja?

Vierailija
19.07.2021 |

Kuitenkin on sanottu, että suurin osa tartunnan saaneista on oireettomia.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pohtinut aivan samaa...

Vierailija
2/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pohtinut aivan samaa...

joo, varmaan ihan pohtimalla pohdit ja etsit netistä tietoa. joojoo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää rokotetun vakavalta taudilta.

Sairaalat eivät kuormitu koronapotilaista.

Ihmiset säilyttävät todennäköisesti henkensä vaikka vakava korona rokotetullekin tulisi.

Myös influenssa tarttuu vaikka on rokotettu ja rokotettukin voi levittää influenssaa.

Mutta se on lievempi kuin ilman rokotetta.

Ei se tämän kummempaa ole.

Vierailija
4/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joskus yrittäisitte lukea vaikkapa ihan kokonaisen artikkelin.

Esimerkiksi USAssa 99 prosenttia sairaalaan vievistä tartunnoista on rokottamattomilla.

Rokotteen saanut hyvin harvoin sairastuu vakavasti. Kun ihmiset on rokotettu, ei enää tarvitse murehtia sairaaloiden kestokyvystä tai kuolemista ja korona muuttuu infektiotaudiksi muiden joukossa.

Vierailija
5/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää rokotetun vakavalta taudilta.

Sairaalat eivät kuormitu koronapotilaista.

Ihmiset säilyttävät todennäköisesti henkensä vaikka vakava korona rokotetullekin tulisi.

Myös influenssa tarttuu vaikka on rokotettu ja rokotettukin voi levittää influenssaa.

Mutta se on lievempi kuin ilman rokotetta.

Ei se tämän kummempaa ole.

Joo, mutta ei se sitä leviämistä silti kovin paljoa vähennä.

Vierailija
6/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetut sairastuvat harvemmin. Ero ei tarvitse olla edes kovin suuri, kun se vaikuttaa leviämiseen huomattavasti. Muutaman päivän takaa muistelen nähneeni lehtitiedon, että rokotettu sairastuu 35 % harvemmin.

Vierailija
7/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut sairastuvat harvemmin. Ero ei tarvitse olla edes kovin suuri, kun se vaikuttaa leviämiseen huomattavasti. Muutaman päivän takaa muistelen nähneeni lehtitiedon, että rokotettu sairastuu 35 % harvemmin.

Mutta se rokotettukin voi kantaa virusta elimistössään ja tartuttaa toisia, vaikkei itse sairastuisikaan.

Vierailija
8/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä rokotteista olekaan hyötyä. Haitoista taas on jo näyttöä. Kyseessä on ihmiskoe.

Vierailija
9/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se rokotettukin voi kantaa virusta elimistössään ja tartuttaa toisia, vaikkei itse sairastuisikaan.

Rokotettua, oireetonta levittäjää voi olla hankala jäljittää.

Vierailija
10/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä vinkuja ja ihmettelijöitä oikein sikiää? Et ota sitä rokotusta, jos kerran arveluttaa. Piste.

Vierailija
11/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Haluat ilmeisesti itse sinne sairaalaan asti vaikeasti sairastuneena? Harva haluaa ja niinpä ottaa sen rokotteen.

Vierailija
12/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä vinkuja ja ihmettelijöitä oikein sikiää? Et ota sitä rokotusta, jos kerran arveluttaa. Piste.

Ei tässä ole suoranaisesti kyse siitä, et otanko minä sen rokotteen vai en.

Vierailija
13/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Haluat ilmeisesti itse sinne sairaalaan asti vaikeasti sairastuneena? Harva haluaa ja niinpä ottaa sen rokotteen.

Tässä oli nyt kyse leviämisestä, mihin se rokote ei minun nähdäkseni kovin paljon vaikuta.

Vierailija
14/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettua, oireetonta levittäjää voi olla hankala jäljittää.

Sen sijaan näitä Venäjälle matkanneita jalkapallohulluja onkin ollut hirveän helppo jäljittää, on viisumit ja kaikki. Tyypit ei vastaa puhelimiin, eikä mene testeihin.

Vierailija
15/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei puhuta siitä että ne tautiin kuolleet on yli 75-vuotiaita,ei perusterveet saa välttämättä mitään oireita. Itse olen 43v astmaatikko ja sairastin täysin oireettoman koronan, altistuin, jouduin testiin ja tauti löytyi. Koko karanteenin ajan pelkäsin kuolemaa ja odotin oireita, joita ei koskaan tullut.

Vierailija
16/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhuta siitä että ne tautiin kuolleet on yli 75-vuotiaita,ei perusterveet saa välttämättä mitään oireita. Itse olen 43v astmaatikko ja sairastin täysin oireettoman koronan, altistuin, jouduin testiin ja tauti löytyi. Koko karanteenin ajan pelkäsin kuolemaa ja odotin oireita, joita ei koskaan tullut.

Sairaalahoidossa on ollut nuorempiakin ja ihan hyväkuntoisia ihmisiä, jotka eivät itse kuvitelleet sairastuvansa vakavasti. Puhutaan nyt siitä, että kukaan ei voi oikeasti tietää milloin itse tai tartuttamansa läheinen on siellä sairaalassa.

Vierailija
17/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli nyt kyse leviämisestä, mihin se rokote ei minun nähdäkseni kovin paljon vaikuta.

Tehokkain keino virukselle levitä on on ihmisen eritteiden mukana, yleensä siis syljen, liman ja rään. Eli kun se rokotettu ei sairastu, vaikka saa viruksen, viruksella on paljon huonommat mahikset päästä seuraavaan uhriinsa käsiksi kun ei voi matkustaa kunnon aivastuksen mukana sylkipisaroissa monien metrien päähän.

Rokotus vähentää tartuttavuutta yllättävän paljon. 

Vierailija
18/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy poliisilta, nti Puupää.

Vierailija
19/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Ollaan päälle nelikymppinen pariskunta.

Vierailija
20/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tätä nyt ole vatvottu vasta kuin 1,5 vuotta.

Ongelma on, että sinä et edes halua ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan