Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä niistä rokotteista on taudin leviämisen kannalta, jos kerran täysin oireetonkin voi olla supertartuttaja?

Vierailija
19.07.2021 |

Kuitenkin on sanottu, että suurin osa tartunnan saaneista on oireettomia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhuta siitä että ne tautiin kuolleet on yli 75-vuotiaita,ei perusterveet saa välttämättä mitään oireita. Itse olen 43v astmaatikko ja sairastin täysin oireettoman koronan, altistuin, jouduin testiin ja tauti löytyi. Koko karanteenin ajan pelkäsin kuolemaa ja odotin oireita, joita ei koskaan tullut.

Kyllä on puhuttu koko ajan. Suurin osahan ei sairastu vakavasti, ja osa sairastaa oireettomasti, se on ihan selvä. Suurin osa virukselle altistuneista ei sairastu koska heillä immuniteetti torjuu viruksen heti kuten kuuluukin.

Virusta pitää olla tarpeeksi paljon jotta se saa kunnon taistelun eli oireet aikaiseksi. Intialainen tarttuu paljon ärhäkämmin, eli käytännössä pienenpi määrä viruspartikkeleita saa aikaan kunnon kahakan immuniteetin kanssa, eli sairastuttaa ihmisen.

Alkuperäinen covid-19 virus tarvitsi kunnon rytinään n. 200 viruspartikkelin armeijan, kun vaikka esim. norolle riittää jopa 10 että saa suoliston ja mahan sekaisin. Virukset muuntuu koko ajan tehokkaammiksi tartuttajiksi koska se on niiden elämän tarkoitus, levittäytyä mahdollisimman laajalle.

Vierailija
22/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästää rokotetun vakavalta taudilta.

Sairaalat eivät kuormitu koronapotilaista.

Ihmiset säilyttävät todennäköisesti henkensä vaikka vakava korona rokotetullekin tulisi.

Myös influenssa tarttuu vaikka on rokotettu ja rokotettukin voi levittää influenssaa.

Mutta se on lievempi kuin ilman rokotetta.

Ei se tämän kummempaa ole.

Joo, mutta ei se sitä leviämistä silti kovin paljoa vähennä.

Ei sinun kannaltasi, koska olet rokottamaton.  Sinä saat sen taudin ja varmemmin päädyt kaltaistesi kanssa sinne sairalaan, ehkä jopa kuolet, ja teistä noin kolmanne hengityskoneessa olleista kärsii pitkään PTDS.stä kuten paniikkikohtauksista jne, ja vielä päälle päätteeksi saatte vielä varmimmin sen pitkäaikaiscovidin, joka on todella tuskaista hommaa.

Sinun täytyy pelastaa itse itsesi.  Mene piikille.  Kyllä kaltaisesi heikkokin "mies" sen kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pohtinut aivan samaa...

Et ole.  Semmoinen, jolla on pohtimiseen tarvittava äly, on kyllä tähän mennessä ymmärtänyt asian eli mitään pohtimista ei enää tarvita.

Homman hyödyllisyys on selitetty lukemattomia kertoja.  Jos ei ymmärrä, on parasta vain käydä piikillä ja sitten keskittyä johonkin muuhun itsellesi paremmin sopivaan puuhaan kuin pohtimiseen.

Vierailija
24/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset säilyttävät todennäköisesti henkensä vaikka vakava korona rokotetullekin tulisi.

Myös influenssa tarttuu vaikka on rokotettu ja rokotettukin voi levittää influenssaa.

Ei sinun kannaltasi, koska olet rokottamaton.  Sinä saat sen taudin ja varmemmin päädyt kaltaistesi kanssa sinne sairalaan, ehkä jopa kuolet, ja teistä noin kolmanne hengityskoneessa olleista kärsii pitkään PTDS.stä kuten paniikkikohtauksista jne, ja vielä päälle päätteeksi saatte vielä varmimmin sen pitkäaikaiscovidin, joka on todella tuskaista hommaa.

Sinun täytyy pelastaa itse itsesi.  Mene piikille.  Kyllä kaltaisesi heikkokin "mies" sen kestää.

Ei tässä ole siitä kyse, että sairastunko minä siihen vai en. Se virus jatkaa kuitenkin tarttumistaan, oli väestö sitten rokotettu tai eim

Vierailija
25/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan keväällä. Rokotusvuoroni (ensimmäinen rokote) olisi ollut heinäkuussa. Nyt jälkikäteen olen tyytyväinen että sairastuin niin ei tarvinnut arpoa, ottaako rokotteen vai ei. Erittäin lieväoireinen oli ja nyt ei rokotetta saakaan. Tuskin otan sitten kun rokotteen taas saisin.

Vierailija
26/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhuta siitä että ne tautiin kuolleet on yli 75-vuotiaita,ei perusterveet saa välttämättä mitään oireita. Itse olen 43v astmaatikko ja sairastin täysin oireettoman koronan, altistuin, jouduin testiin ja tauti löytyi. Koko karanteenin ajan pelkäsin kuolemaa ja odotin oireita, joita ei koskaan tullut.

Ja minä reilusti alle nelikymppinen urheilullinen, perusterve nainen altistuin koronalle. Jouduin sairaalahoitoon viruin siellä eristyksessä parhaimmillaan 40-asteen kuumeessa, vaihtelevin olotiloin ja oirein. Selvisin kuitenkin ja kotiuduin. Korona jätti jälkensä. En vähättele koronaa. Otin rokotteen. Ikinä ei voi tietää mitä kenenkin kohdalla käy. Siksi "nuhaa" ei kannata vähätellä. Kun mietin tuota niin ei itseasiassa välttää ollut kaukana siitä, etten olisi enää tässä kirjoittamassa.

Vierailija
27/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 60 alle 60-v henkilöä kuollut koronaan 13.7.2021 mennessä:

https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…

Fimean mukaan koronarokotteen haittavaikutuksiin on samaan aikaan kuollut 11 alle 60-v henkilöä:

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

Jos olet alle 60-vuotias, tämä tarkoittaa sitä että rokotteen ottaminen ei ole vaaratonta, vaan se lisää kuoleman riskiä kuudesosalla koronan sairastamiseen verrattuna.

Miksi tätä ei kerrota julkisuudessa, vaikka se on tilastoista suoraan luettavissa?  Numerot eivät valehtele.

Vierailija
28/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole siitä kyse, että sairastunko minä siihen vai en. Se virus jatkaa kuitenkin tarttumistaan, oli väestö sitten rokotettu tai eim

Mistä sitten? Oletko niin omahyväinen että oma etusi ajaa muiden yli? Mikä peruste se edes on, että vaikka ei ottaisi tai ottaa niin silti leviää. Juu, niin varmaan leviää (onko joku kiistänyt) juttu tässä onkin se että rokotteiden ansiosta se leviää pienemmissä määrin ja vaarattomampana.

Vierailija
29/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten? Oletko niin omahyväinen että oma etusi ajaa muiden yli? Mikä peruste se edes on, että vaikka ei ottaisi tai ottaa niin silti leviää. Juu, niin varmaan leviää (onko joku kiistänyt) juttu tässä onkin se että rokotteiden ansiosta se leviää pienemmissä määrin ja vaarattomampana.

Pointti onkin siinä, että kun on väitetty, että rokotetut eivät muka levittäisi, vaikka kyllähän he sitä levittävät. Leviäminen ja oireiden lievittyminen rokotetuilla rokotteen ansiosta on kaksi eri asiaa.

Vierailija
30/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotettu levittää tautia vähemmän sillä perusteella, että oireet ovat lievemmät, vähemmän limaa eikä pärski, ja tällä perusteella heitä ei tarvitse enää testata, niin samalla logiikalla oireeton rokottamatonkaan ei tartuta sen enempää, koska eihän oireettomalla räkä lennä. Eli oireettomien testaaminen on turhaa rahan ja muiden resurssien haaskaamista.

Voidaan siirtyä samaan käytäntöön kuin influenssan kohdalla eli hoitoon hakeutuvat testataan, jotta tiedetään, miten kannattaa hoitaa. Lieväoireiset sairastaa kotona. Oireettomat elävät normaalisti. Ihan kuin ennenkin, mutta nyt jatkossa oikeasti pysytään oireisina kotona ja mahdollistetaan tämä esim työnantajien puolelta. Eikös niin?

Vierailija
31/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahoidossa on ollut nuorempiakin ja ihan hyväkuntoisia ihmisiä, jotka eivät itse kuvitelleet sairastuvansa vakavasti. Puhutaan nyt siitä, että kukaan ei voi oikeasti tietää milloin itse tai tartuttamansa läheinen on siellä sairaalassa.

Kaverini ei koskaan kuvitellut jäävänsä auton alle, mutta niin vain jäi.

Vierailija
32/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä reilusti alle nelikymppinen urheilullinen, perusterve nainen altistuin koronalle. Jouduin sairaalahoitoon viruin siellä eristyksessä parhaimmillaan 40-asteen kuumeessa, vaihtelevin olotiloin ja oirein. Selvisin kuitenkin ja kotiuduin. Korona jätti jälkensä. En vähättele koronaa. Otin rokotteen. Ikinä ei voi tietää mitä kenenkin kohdalla käy. Siksi "nuhaa" ei kannata vähätellä. Kun mietin tuota niin ei itseasiassa välttää ollut kaukana siitä, etten olisi enää tässä kirjoittamassa.

Minäkin tunnen pari todella kovakuntoisia ihmistä, jotka joutuivat taudin vuoksi sairaalaan, toinen hengityskoneeseen.

Ilmeisesti hyvä vastustuskyky voi olla tämän taudin iskiessä myös ongelma, koska elimistö ja immuunipuolustus hyökkää koko voimallaan virusta vastaan, ja jälki on sen mukaista. Monella ammattiurheilijallakin tauti on ollut vakava.

Sitten taas tuntemani ihminen, jolla on useampikin riskitekijä (ylipaino, diabetes, astma) selvisi todella vähäisin oirein. Hyvin hankala on etukäteen tietää, miten tauti kuhunkin vaikuttaa. En halua asiaa omalla kohdallani testata. Siksi otan rokotteen enemmän kuin mielelläni.

Vierailija
33/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 60 alle 60-v henkilöä kuollut koronaan 13.7.2021 mennessä:

https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…

Fimean mukaan koronarokotteen haittavaikutuksiin on samaan aikaan kuollut 11 alle 60-v henkilöä:

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

Jos olet alle 60-vuotias, tämä tarkoittaa sitä että rokotteen ottaminen ei ole vaaratonta, vaan se lisää kuoleman riskiä kuudesosalla koronan sairastamiseen verrattuna.

Miksi tätä ei kerrota julkisuudessa, vaikka se on tilastoista suoraan luettavissa?  Numerot eivät valehtele.

Näppärästi unohdit mainita tekstin:

Potilaiden ikäjakauma ilmoitetuissa kuolemantapauksissa (ikävuotta)

Suurin osa ilmoitetuista potilaista on 80-89-vuotiaita sekä yli 90-vuotiaita.

Kolmasosalla potilaista ei ilmennyt rokottamisen jälkeen selkeitä oireita, ja menehtymisen arvioitiin liittyvän ensisijaisesti muihin sairauksiin. Kolmasosalla potilaista ilmaantui oireita, kuten kuumetta tai yleisvoinnin heikkenemistä rokottamista seuraavina päivinä. Vaikka heidän katsotaan menehtyneen pitkälle edenneisiin perussairauksiin tai niiden komplikaatioihin, rokotteen mahdollista myötävaikuttavaa roolia ei voida täysin poissulkea. Useammasta ilmoituksesta odotetaan lisätietoja tapahtumien kulusta ja potilaan perussairauksista.

----

Kukaan ole väittänyt etteikö rokotteilla ole riskejä, mutta lasket riskin väärin. Tyypillistä denialisteille.

Vierailija
34/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa on tilastoitu, että lähes puolet vaikeaan koronaan sairastuneista on diabeetikkoja. Heitä kehotetaan hankkimaan rokotus.

Jos et sairasta diabetesta, sairaalahoitoon joutumisen riski on siis puolet pienempi, ilman rokotustakin.

Sitten voidaan vielä eliminoida ylipaino, korkea ikä, miessukupuoli -> todennäköisyys sairastua vakavaan koronatautiin pieneni juuri huimasti!

Vierailija
35/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä rokotteista olekaan hyötyä. Haitoista taas on jo näyttöä. Kyseessä on ihmiskoe.

Lopeta valheiden ja salaliittoteorioiden levitys. 2 rokotetta estää vakavan tautimuodon 95% todennäköisyydellä. Haitoistakin on näyttöä ja siksi esim AZ vedettiin käytöstä. Kyseessä on ihmiskoe siinä mielessä kyllä että rokotteita kehitetään edelleen koko ajan kun uutta tietoa kertyy, mutta se on vain hyvä asia.

Vierailija
36/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vain yksi todiste ettei ole mitään aihetta ottaa niitä kokeellisia ja haitallisia rokotteita.

Vierailija
37/37 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotettu voi myös tartuttaa. Sen takia ei ihmisiä pidä lähteä rokottamaan, että sairaala säästyy ruuhkalta.. valot päälle nyt. Jos vain testillä selviää onko tautia niin ei kyseessä kovin rajut tauti ole..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi