Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö syöpää?

Vierailija
25.07.2014 |

Mitä syöpää ja miksi? Miten koitan suojautua siltä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään todellakin. Haluaisin elää ainakin 80 vuotiaaksi. Nauttia elämästä. Lopetin juuri tupakoinninkin sairauksien pelossa ja olen 32v. Serkultani leikattiin 3kk sitten rustosyöpä ja kaksoissiskollani todettiin juuri kohdunkaulansyövän esiaste. Aikaisemmin en ole kuullut suvussani syöpää esiintyvän, kun nyt vasta

Vierailija
22/22 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 21:58"]

Pahinta on, ettei kipulääkitä tuossa vaiheessa kunnolla! Eräskin juuri kuvailemasi kaltainen henkilö koki todella pahoja tuskia kuolinvuoteellaan. Ei saanut riittävästi kipulääkitystä. Mitä merkitystä tuossa vaiheessa on, jos kuolisikin morfiiniin? Jos kyse on tunneista. Kammottavaa.

[/quote]

Tämä on totta! Sitä tuntee itsensä niin avuttomaksi kun toinen rukoilee päästämään pois ja itse istut vieressä, mitään et voi tehdä rakkaasi auttamiseksi.

Meillä kävi juuri noin, että kipulääkkeiden antamista säännösteltiin ja tuijotettiin kelloa. "Juurihan hän tunti sitten sai lääkkeen, ei nyt voi antaa!" Mitä VI*TUN merkitystä sillä on enää siinä vaiheessa kun kuoleman aistii tulevan hetkenä minä hyvänsä. Mutta ei ne hoitajat siellä huoneessa olleet kuolevan tuskanhuutoja kuuntelemassa. Minä olin ja koskaan en unohda. Lopulta (sitäkin pitkitettiin ja arvottiin että annetaanko vaiko eikö anneta!!!) morfiinipumppu toi avun. Samalla myös nopean tajuttomuuden mutta hyvin levollisen, rauhaisan unen josta äiti ei enää koskaan herännyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla