Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita ketkä eivät uskalla hankkiutua raskaaksi, koska ahistaa ja ujostuttaa pimpin levittäminen vieraalle sairaalassa?

Vierailija
19.07.2021 |

Vaikka olis kuinka ammattimaisia

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siinä häiritsisi se, että kun maha on kasvanut niin kaikki näkee sen raskauden. Mulle vaan jotenkin inhottava ajatus, että yksityisasia on noin nähtävillä ja kommentoitavissa. Ja toki myös se, että raskausvaatteiden hankkiminen rasittavaa ja ylipäätänsä siihen raskauteen liittyvät mahdolliset vaivat ja pahoinvoinnit. Lääkärikäynnit ja synnytys sitten toinen juttu, toki nekin epämiellyttäviä, mutta paljon nopeammin ohi kuin lähes vuoden kestävä raskaus.

Vierailija
22/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, kyllä sitä pitää jo ennen sitä sairaalaakin levittää. Ja et ole koskaan gynekologilla käynyt? Ehkä kannattaa kasvaa vielä muutama vuosi jos tuollaisia pitää miettiä.

Ei kaikki käy gynellä ja jos käy, ei yleensä usein

Kyllä jokainen terveydestään huolta pitävä ja esim. hormonaalisen ehkäisyn tai kohdunsisäisen ehkäisyvälineen käyttäjä käy ainakin välillä.

Ei pillereiden takia tarvi käydä gynellä.

Ehkä ei, mutta kyllä niidenkin käyttäjän kannattaa ainakin papa-kokeissa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut vastata asiallisesti ap:lle, mutta saan varmaan tähän kommenttiini niin paljon vihapostauksia, etten uskalla tulla katsomaan tätä keskusteluketjua uudelleen. Minä kieltäydyin sekä neuvolassa että keskussairaalassa kaikista gynekologisista tutkimuksista (ne tutkimukset eivät ole pakollisia) ja se oli henkilökunnan mielestä "ihan ok", vaikka epätavallista. Enkä myöskään suostunut synntyksen jälkeiseen jälkitarkastukseen. Olen hirvittävän ujo ja estynyt siinä mielessä. Synnytin sektiolla. Olen nyt yli 60-vuotias ja tähän asti pärjännyt niin ettei ole tarvinnut käydä gynekologilla eikä muutenkaan intiimejä paikkoja näyttämässä. Kukaan ei ole nähnyt alapäätäni. On minulla toki muitakin vastaavia fobioita, ja sellaisiakin, jotka turhanpäiten rajoittavat elämää, ja tuossa oli yksi.

Vierailija
24/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, kyllä sitä pitää jo ennen sitä sairaalaakin levittää. Ja et ole koskaan gynekologilla käynyt? Ehkä kannattaa kasvaa vielä muutama vuosi jos tuollaisia pitää miettiä.

Kyllä jokainen terveydestään huolta pitävä ja esim. hormonaalisen ehkäisyn tai kohdunsisäisen ehkäisyvälineen käyttäjä käy ainakin välillä.

Ainakin ennen niiden aloittamista yleensä tarvii.

Ei tarvi. Nehän saa neuvolasta.

Vierailija
25/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei, mutta kyllä niidenkin käyttäjän kannattaa ainakin papa-kokeissa käydä.

Eipä ole ikinä ehdotettu papaa joten olen käynyt vain ikäseulonnoissa.

Vierailija
26/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 46 v enkä ole koskaan käynyt gynellä enkä missään missä alapäätä ronkitaan. Ehkäisyä ei ole koskaan ollut, eikä raskauksia tai synnytyksiä. Seksiäkin koko elämän aikana vain kahdesti.

Vierailija
27/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynegolokeiksi hakeutuu pervoja.

Niinhän te uskotte. Tai toivotte? Tuskin se kovin kiihottavaa on niitä lettuja liukuhihnalta ropeloida päivät pitkät.

Kaverini oli lääkiksen valmennuskurssilla, yksi opettajista oli lääkiksessä opiskeleva ja sanoi, että kaikki gynekologit ja urologit ovat pervoja, sekä miehet että naiset. Olen kerran ollut gynekologin vastaanotolla ja oli kieltämättä erikoinen tapaus. Kun lehdissä oli valitusta eräästä gynekologista, arvasin että hänestä voisi olla kyse enkä sitten yllättynyt, kun sain sille vahvistuksen. Olen myös kuullut, että gynekologit kilpailevat siitä, jos potilaaksi on tulossa kaunis asiakas.

Vierailija
28/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut vastata asiallisesti ap:lle, mutta saan varmaan tähän kommenttiini niin paljon vihapostauksia, etten uskalla tulla katsomaan tätä keskusteluketjua uudelleen. Minä kieltäydyin sekä neuvolassa että keskussairaalassa kaikista gynekologisista tutkimuksista (ne tutkimukset eivät ole pakollisia) ja se oli henkilökunnan mielestä "ihan ok", vaikka epätavallista. Enkä myöskään suostunut synntyksen jälkeiseen jälkitarkastukseen. Olen hirvittävän ujo ja estynyt siinä mielessä. Synnytin sektiolla. Olen nyt yli 60-vuotias ja tähän asti pärjännyt niin ettei ole tarvinnut käydä gynekologilla eikä muutenkaan intiimejä paikkoja näyttämässä. Kukaan ei ole nähnyt alapäätäni. On minulla toki muitakin vastaavia fobioita, ja sellaisiakin, jotka turhanpäiten rajoittavat elämää, ja tuossa oli yksi.

Surullista. Mikä sinusts on mahtanut tehdä niin estoisen. Ei voi kyllä suositella kellekään kieltäytymistä tutkimuksista ja tarkastuksista, pätevät syynsä niille on. Sekä synnyttäjän että lapsen terveyttä ajatellen.

Onhan sitä ennenkin oltu raskaana ja synnytelty ilman tarkastuksia. Tuntuu, että nykyään ihmiset on niin vieraantuneet joistain luonnollisista elämään kuuluvista asioista, kaikki on niin tieteistettyä nykyään. Vaikka toki hyvähän se on, että on myös keinoja hoitaa tarvittaessa, en minä sitä sano.

Vierailija
29/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te uskotte. Tai toivotte? Tuskin se kovin kiihottavaa on niitä lettuja liukuhihnalta ropeloida päivät pitkät.

Kaverini oli lääkiksen valmennuskurssilla, yksi opettajista oli lääkiksessä opiskeleva ja sanoi, että kaikki gynekologit ja urologit ovat pervoja, sekä miehet että naiset. Olen kerran ollut gynekologin vastaanotolla ja oli kieltämättä erikoinen tapaus. Kun lehdissä oli valitusta eräästä gynekologista, arvasin että hänestä voisi olla kyse enkä sitten yllättynyt, kun sain sille vahvistuksen. Olen myös kuullut, että gynekologit kilpailevat siitä, jos potilaaksi on tulossa kaunis asiakas.

Juu, kannattaa aina uskoo kaiken, mitä kuulee...

Vierailija
30/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä lettuaan ei ole levittää vaikka olisikin raskaana, toki synnytyksessä (jos ei sektioon mene) mutta synnyttäessäkin voit kieltää koskemasta itseesi ja hoitaa homman ilman että kukaan katsoa (ja vaikka kotona jos haluat), toki se ei ehkä ihan yhtä turvallista ole kun tiedetä tarjontaa esim. mutta elämä on valintoja.

Vierailija
31/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se värkki ole mikään maailman napa. Kun on nähnyt yhden, on nähnyt ne kaikki. 

Vierailija
32/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jostain syystä kuvittelin nuorempana, että täytyy olla täysin alasti synnyttäessään ja ajatus siitä kauhistutti. Sitten näin dokumentin, missä nainen synnytti kotonaan uima-altaassa polvillaan seisten ja päällään nätti läpikuultava saronki. Mm. hänen lapsensa oli paikalla. Vauvan syntymä oli hyvin huomaamaton tapahtuma ja silloin ymmärsin, että sen voi tehdä omilla ehdoilla. Ei tarvitse olla edes sairaalan vermeet päällä.

Vierailija
33/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun mieskään ole? Pannut vaan?

Ei ole tosikaan!

Vierailija
34/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olis kuinka ammattimaisia.

Tätäkin voi harjotella. Mä voin tulla katsomaan ja silittämään tuuheroa vaikka kerran viikossa. Uskoisin, että puolen vuoden kuluttua tuo pelko on poissa.

Vierailija
35/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki se olisi äärimmäisen epämiellyttävää ja vihaisin kyseisiä lääkäreitä ja hoitajia varmasti lopun ikääni, MUTTA ei se synnyttäminen muutenkaan miellyttävä kokemus olisi. En ryhtyisi siihen vaikka sen voisi tehdä yksin kotona.

Vierailija
36/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Miten voitte olla raskaana jos häpeätte omia genitaalejanne? Pimeässä peiton alla silmät kiinni kännissä?

Ei voi olla totta.

N56

Meinaatko että on jotenkin sama asia, kun harrastaa seksiä esim. oman miehensä kanssa?

Vierailija
37/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Miten voitte olla raskaana jos häpeätte omia genitaalejanne? Pimeässä peiton alla silmät kiinni kännissä?

Ei voi olla totta.

N56

Ei kyse ole häpeämisestä vaan yksityisyydestä. Ei sitä muutenkaan kuljeta p****u levällään tuolla keskellä katua.

Vierailija
38/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mietipä lisäks sitä, että tuut paskomaan alles synnyttäessä. Siinä parasta ehkäisyä.

Vierailija
39/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ammattilaisia ja voit pyytää halutessasi naislääkärin/kätilön jos mies vastaava pelottaa. Itse olen kyllä käynyt sekä mies gynekologilla että kätilökin kerran sattui olemaan mies

Vierailija
40/60 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitaa koko raskauden käymättä ultrassa tai muuallakaan ja synnyttää kotona, tai vastaavassa paikassa.

Ongelma ratkaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän