Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään jolla fibromyalgiaa?

Vierailija
10.08.2008 |

Minulla on epäilys tämmöisestä ja ikää vasta reilu 30.

V*aa. Kun välillä pystyy liikkumaan ja sitten taas kivut iskee päälle niin että jo kävely tai mikä tahansa venyttely, istuminen, kyykkääminen, ja kaikki on kamalaa. Migreenikohtaukset iskee, ja paikat ruksuu. Buranaa kuluu niin että vatsahaava tässä on jo seurauksena kohta, ja buranan kanssa ei voi liikkua, ja jos liikun niin kivut pahenee. Yritän kärsiä ja liikkua, jos kivut lakkaisi tai vähenisi ajan ja liikunnan kanssaja ottaa burana vain yöksi jotta saan nukutuksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita mutta myös säiden vaihtelut vaikuttavat nivelien kipeyteen.

Vierailija
2/2 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi tehtiin, kun olin 35-vuotias, nyt olen 48. Kävin ensin omalla lääkärillä ihmettelemässä vaivojani, kipuja ranteissa, lonkissa polvissa, jalkapohjissa, ja puutumisia polvissa ja kyynärvarsissa. Lisäksi olin niin väsynyt, että nukahdin esim. syödessä. Yöt taas nukuin huonosti. Aamuisin en päässyt kunnolla liikkumaan, kun jalkapohjat oli niin kipeät, ihan kuin olisi pienten terävien kivien päällä kävellyt. Jalat olivat myös hirveän jäykät ja väsyneet samalla. Sään vaihtelut pahensivat oireita, samoin saunassa käyminen. Ja särkylääkettä kului. Omalääkäri epäili fibromyalgiaa ja lähetti reumalääkärille, joka teki diagnoosin suljettuaan ensin pois muita sairauksia, jotka aiheuttavat samanlaisia oireita.

Sain Somadril comp.- ja Triptyl-lääkettä, särkyyn, kipukynnyksen nostamiseen ja unenlaadun parantamiseen. Käytin Triptyliä vajaan vuoden ja olo alkoi helpottaa. Nykyään pärjään, kun liikun paljon, ja käytän särkylääkettä. Välillä on huonompia kausia, mutta enimmäkseen olo on parempi kuin tuolloin diagnoosin saamisen aikaan. Kävin tuolloin myös viikon kuntoutusjakson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi