Annatko koirasi käydä nuuskuttamassa toisten piknik-eväitä esim. puistossa?
No siinäpä se, eli saavatko pikkupörriäisenne härrätä vapaasti ja vapaina vaikkapa rannalla lähituntumassanne toki?
Kommentit (11)
Tottakai turrini saa haistella eväitäsi ja juoksennella vapaasti. Se saa hypätä jalkojasi vasten, kakkia rantahiekkaan ja haukkua kurkku suorana ihan niin paljon kuin huvittaa.
Tietysti. Lapset saa myös käydä kaivelemassa muiden koreja jos niin haluaa.
No ei saa tietenkään, vaikka on kiltti ja ystävällinen. Moni ihminen kuitenkin pelkää koiria, enkä itsekään pitäisi siitä että joku tulee nuuskimaan mun eväitäni. Jos niin kuitenkin kävisi että joku tulisi nuuskimaan, en tietenkään suuttuisi, koska mahtuu sitä pahempiakin asioita tähän maailmaan.
Mä annan luunapin joka ikiselle hurtalle, joka lähestyy mun vilttiä. Ja omistaja saa huudot, jos näen, että ilman hihnaa on rakki vapaana.
Yritän kyllä pitää hauvani aloillaan. Paitsi, jos tiedän eväskorin omistajan olevan kissaihmisiä. Sitten saa hauva syödä korin vaikka tyhjäksi ja tehdä jöötit korin omistajan viltille.
No ei tietenkään. Jos koirasi tulee syömään makkarani, niin teen koirastasi makkaraa, niin yksinkertaista se on.
Hauveliani tai lapsiani Lotta-Karoliinaa ja Juuso-Petteriä ei kukaan saa kieltää. Kyllä heillä on oikeus haistella ja vaikka syödä evääsi.
Emme omista koiraa mutta lapset saavat käydä muiden eväskoreilla. He ovat vain niin ihanan reippaita ja omatoimisia ja tietävät mitä haluavat, ei sellaista sovi tukahduttaa.
Mä oon opettanut mun koiran syömään toisten eväitä, varsinkin jos on tuhti ihminen kyseessä. Leivät pois vaan läskeiltä ja pullat pullukoilta. Rillipäiltä kanssa, en näe miksi heidän pitäisi syödä muuta kuin porkkanaa että näkö paranee. A-vitamiini on tärkeää.
Tottakai annan, koska ei eläintä voi niin kovasti alkaa rajoittamaan, tai sehän alkaa voida pahoin. Koirani on vapaa taiteellinen sielu, ja minä myös, joten puisto on vähän kuin luonnonlapselle villi luonto; siellä saa vapaasti toteuttaa itseään, olla vapaa. Luonnossakin tulee välillä yhteenottoja eläinten kesken, polut leikkaa vähän kiinni, eikä me koiran kanssa olla mitään saaliseläimiä, joten... Puisto on kuulkaas julkinen paikka, kyllä meillä kaikilla on oikeus siellä olla.
No tottakai, minun fifi saa tehdä mitä haluaa, mieluusti vähän maistaakkin saa.